Ekonomi 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ihalesi sonuçlandı

1915 Çanakkale Köprüsü'nün ihalesi sonuçlandı

26.01.2017 - 15:52 | Son Güncellenme:

Ulaştırma, Denizcilik ve  Haberleşme Bakanı Arslan: "İhalede en kısa süreyi, 5,5 yıllık yapım süresi dahil  toplam 16 yıl 2 ay 12 gün ile Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi OGG verdi" dedi. Bakan Arslan, köprüden otomobil eşdeğer geçişin 15 euro artı yüzde 8 KDV, otoyol kısmında da kilometre başına 5 sent artı yüzde 18 KDV olduğunu belirtti.

1915 Çanakkale Köprüsünün ihalesi sonuçlandı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü ve bağlantı yolları ihalesinde, 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira proje bedeli ve 5,5 yıllık yapım süresi dahil olmak üzere 16 yıl 2 ay 12 gün ile en kısa süreyi, Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi Ortak Girişim Grubu'nun (OGG) verdiğini açıkladı.

Haberin Devamı

Arslan, Bakanlıkta düzenlediği toplantıda, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi için Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli? kapsamında yapılan ihalede 4 ortak girişim grubunun teklif verdiğini belirtti.

Daelim (Kore)-Limak-SK (Kore)-Yapı Merkezi OGG'nin ortaya koyduğu proje bedelinin 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira olduğunu ifade eden Bakan Arslan, bu bedele karşılık 5,5 yıllık yapım süresi dahil olmak üzere önerdikleri toplam sürenin 16 yıl 2 ay 12 gün olduğunu bildirdi.

IHI (Japon)-Itochu (Japon)-Join (Japon)-Makyol-Nurol-Japon Express Way'den (Japon) oluşan ikinci grubun önerdiği toplam yatırım bedelinin 10 milyar 494 milyon 574 bin 500 lira olduğuna işaret eden Ahmet Arslan, bu grubun da 5,5 yıllık yapım süresi dahil önerdikleri toplam sürenin 17 yıl 10 ay 24 gün olduğunu kaydetti.

Haberin Devamı

Arslan, Cengiz-Kolin-CRBC (Çin) OGG'nin toplam yatırım bedelinin 10 milyar 324 milyon lira, 5,5 yıllık yapım süresi dahil önerdikleri toplam sürenin 18 yıl 8 ay 19 gün olduğunu ifade ederek, IC İçtaş-Astaldi'den (İtalyan) oluşan dördüncü grubun ise toplam yatırım bedeli 11 milyar 575 milyon 960 bin lira, önerdikleri toplam sürenin de 18 yıl 5 ay 15 gün olduğunu dile getirdi.

Bakan Arslan, "Bu rakamlar çerçevesinde şu an için en kısa süreyi veren Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi grubu. 5,5 yıllık yapım süresi dahil önerdikleri süre toplam 16 yıl 2 ay 12 gün. Rakamlar bunlar, süreler ortada. Proje bedelini düşündüğümüz zaman bizim de kurum olarak çalıştığımız rakamlarla örtüşüyor." şeklinde konuştu.

Komisyonun şu andan itibaren çalışmalarına devam edeceğini belirten Arslan, teknik ve ayrıntılı çalışmaların yapılıp bitirilmesinden sonra herhangi bir aksaklık yoksa en kısa süreyi veren grupla sözleşmenin imzalanacağını ifade etti.

"DÜNYANIN EN BÜYÜK KÖPRÜSÜ"

Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, 2 bin 23 metre ayak açıklığıyla "dünyanın en büyük köprüsü" olacağını ifade ederek, kenar açıklıkları 800 metreden bin 600 metre olmak üzere, yaklaşım viyadükleri de 775'er metrelik hem Trakya hem de Anadolu tarafından olmak üzere toplam 5 bin 173 metre uzunluğunda bir köprüden bahsettiklerini bildirdi.

Haberin Devamı

Dünyanın en büyük köprüsünün bin 991 metre ayak açıklığıyla Japonya'daki Akahsi Köprüsü olduğunu belirten Ahmet Arslan, "Biz Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100'üncü yıldönümünde yine 100'üncü yıla uygun 2 bin 23 metre ayak açıklıklı 'dünyanın en büyük köprüsünü' yapmış olacağız." ifadelerini kullandı.

Arslan, ihalede 11'i Japonya, Kore, Çin ve İtalya'dan firmaların şartname aldığı ihalede 4 grubun teklif verdiğini bildirerek, "Bunlardan birincisi Kore'den Daelim, Türkiye'den Limak, Kore'den SK ve Türkiye'den Yapı Merkezi'nin oluşturduğu birinci ortak girişim grubuydu. İkincisi Japonya'dan IHI, Itochu, Join, Türkiye'den Makyol ve Nurol ile Japon Express Way ortak girişim grubu oldu. Üçüncü ortak girişim grubu da Türkiye'den Cengiz ve Kolin inşaat ile Çin'den CRBC. Dördüncü grup da Türkiye'den IC İçtaş ve İtalya'dan Astaldi olmak üzere 4 grup teklif verdi." değerlendirmesinde bulundu.

Haberin Devamı

Dünyadaki ekonomi darlığının seyrettiği bir ortamda, Türkiye'den ve yurt dışından çok önemli 15 büyük inşaat şirketinin ihale için teklif vermesinin önemli bir gösterge olduğunu dile getiren Bakan Arslan, bu durumun hem ülkeye, hem ülkenin geleceğine hem de Türkiye'deki ekonomiye olan güvenin göstergesi olduğunu kaydetti.

Teklifler içinde dünyada çok önemli 13 finans kuruluşunun köprü projesini finanse edebileceklerini ifade ettikleri iyi niyet mektuplarının da çok önemli olduğuna işaret eden Arslan, proje bedelinin kurum olarak çalıştıkları rakamla uyuştuğunu, köprü ve köprünün devamında Malkara'dan Gelibolu, Lapseki, Çanakkale'ye kadar olan 101 kilometrelik 2x3 şerit otoyol da dahil olmak üzere rakamların bu şekilde olduğunu ve sürelerin 16 ile 18 yıl arasında değiştiğini vurguladı.

Ahmet Arslan, Türkiye'nin ve insanların hizmetine daha fazla proje sunmak adına çok mutlu olduklarına işaret ederek, "Sadece insanların köprü ve otoyollardan geçişini kolaylaştırmak değil, bulunduğu çevrede Trakya ve Marmara'da sosyo-ekonomik kalkınması, endüstri ve sanayisinin gelişmesi adına bu projeleri çok önemsiyoruz. Çünkü bunlar bölgesel ve ülkemizin kalkınması için çok önemli lokomotif projeler. Bu büyüklükteki projeye, gerek finans kuruluşlarının, gerek ülkemizde ve yurt dışında bu konuda söz sahibi olan yatırımcı ve yapımcı 15 firmanın 4 grup olarak teklif vermesi bizim memnuniyetimizi artıyor. Gerek 65'inci Hükümet olarak, gerekse kabinenin bir üyesi olarak ülkemize olan güvenin dünya çapında devam ediyor olmasının bir göstergesi olması adına ihaleyi önemsiyorum." şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

Büyük projeleri ülkenin hizmetine sunacaklarını dile getiren Arslan, "Çünkü hedeflerimiz büyük, ülkemizin ortaya koyduğu büyük hedeflere yürümek için 1915 Çanakkale Köprüsü gibi büyük projeleri yapıp, insanımızın, insanlığın, sadece bölgenin değil, ülkemizin ve dünyanın hizmetine sunmaya devam edeceğiz." dedi.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün sadece Trakya'yı Çanakkale'ye yani Anadolu'nun özellikle kuzey batısına bağlayan bir proje olmadığını ifade eden Bakan Arslan, "Avrupa'yı, Avrupa ticaretini ülkemizin Ege Bölgesi'ne, Batı Akdeniz'e, Batı İç Anadolu'ya bağlayan çok önemli bir koridorun tamamlayıcı olan bir projeyi yapıyoruz." diye konuştu.

Arslan, köprünün temelinin 18 Mart'ta atılacağını belirterek, yaklaşık 2 haftalık süre içinde çalışmaların tamamlanacağını ve nihai kararın verileceğini de kaydetti.

Köprüden otomobil eşdeğer geçişin 15 avro artı yüzde 8 KDV, otoyol kısmında da kilometre başına 5 sent artı yüzde 18 KDV olduğunu bildiren Ahmet Arslan, "Sadece bölge değil, ülkemiz için çok önemli proje ama benim memnuniyetim, birilerinin Türkiye ile ilgili soru işaretleri oluşturmaya çalıştığı bir ortamda gerçekten bu işin uzmanlarının gerek yüklenicileri olarak, gerekse kredi sağlayıcı finans kuruluşlarının güvenlerinin bu kadar üst seviyede ve bu kadar çok sayıda devam ediyor olmasıdır." değerlendirmesinde bulundu.