Ekonomi 2016’nın marka şampiyonu: TT

2016’nın marka şampiyonu: TT

15.06.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, Türkiye’nin en değerli markalarını belirledi. ‘Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100’ sonuçlarına göre, 2.6 milyar doları aşan değeriyler Türkiye’nin en değerli markası Türk Telekom (TT) oldu.

2016’nın marka şampiyonu: TT

Türk Telekom’u, marka değeri geçen yıla göre yüzde 37 artış göstererek 1 milyar 959 milyon dolara çıkan Turkcell takip etti. Geçen yılın şampiyonu Türk Hava Yolları’nın (THY) marka değeri ise 2016’ya göre yüzde 22 azalarak 1 milyar 920 milyon dolara düştü ve listede üçüncü sıraya geriledi.

Haberin Devamı

Akbank 1 milyar 579 milyon dolarlık marka değeriyle listenin 4’üncü, Garanti Bankası da 1 milyar 555 milyon dolarlık değeriyle 5’inci sırasındaki yerini korudu. Bu dönemde Ziraat Bankas’ının marka değeri yüzde 39’luk artışla 1 milyar 312 milyon dolara ulaştı ve kurum 6’ncı sıraya yükseldi. Arçelik ise yüzde 35 değer kaybıyla 1 milyar 284 milyon dolarla 3’üncü sıradan 7’nci sıraya geriledi.

Listede 8’inci sırayı 1 milyar 252 milyon dolarlık marka değeriyle İş Bankası, 9’uncu sırayı 951 milyon dolarla Yapı Kredi, 10’uncu sırayı da 806 milyon dolarla Halkbank aldı.

İlk 100’e girenler

Brand Finance’in araştırmasına göre, Türkiye’nin en değerli yüz markasının toplam değeri 27.4 milyar dolar olurken geçen yıla göre toplam değer azalışı yüzde 6 olarak gerçekleşti. Listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 13 yeni marka dahil olurken, ilk 100 arasında Mavi 31’inci, Tekzen 69’uncu, Tukaş 73’üncü, Armada Bilgisayar 84’üncü, Eis Eczacıbaşı 85’inci sırada yer aldı.

Haberin Devamı