Ekonomi ‘66 ülkede toplam 444 satış noktasına ulaştık’

‘66 ülkede toplam 444 satış noktasına ulaştık’

01.02.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bebek, çocuk ve genç mobilyası alanında faaliyet gösteren Çilek Mobilya’nın Genel Müdürü Muzaffer Çilek, 66 ülkede toplam 444 satış noktasına ulaştıklarını söyledi

‘66 ülkede toplam 444 satış noktasına ulaştık’

2012 yılı için perakende cirolarının 200 milyon TL’yi aştığını söyleyen Çilek Mobilya’nın Kurucusu ve Genel Müdürü Muzaffer Çilek, “Hedeflediğimiz büyümeyi yani yüzde 12’lik büyüme oranını yakaladık. Ve planladığımız gibi yurtiçinde 25, yurtdışında 22 olmak üzere toplamda 47 yeni satış noktası daha açtık” dedi.
Şu an itibariyle Çilek Mobilya olarak yurt içinde 148, yurtdışında ise 296 noktada olmak üzere 66 ülkede toplam 444 satış noktasına ulaştıklarını kaydeden Çilek, “Çilek 17 yıl önce tasarım odaklı bir firma olarak kuruldu. Bugün yalnızca bebekler, çocuklar ve gençler için, onların dünyasına, yaşam şekillerine, ilgi alanlarına, beğendiklerine ve tercihlerine yönelik ürünler yapıyoruz” diye konuştu.

‘Yüzde 16 büyüyeceğiz’
2013’te cirolarını 256 milyon liraya çıkarmayı hedeflediklerini açıklayan Çilek, bu yıl yüzde 16 büyümeyi planladıklarını ifade etti.
Çilek Mobilya’nın bebek, çocuk ve genç mobilyası alanında faaliyet gösterdiğini söyleyen Çilek, “Çocuklar ve gençleri hedefleyen firmalar sürekli yaratıcı olmak zorunda. Hedef kitlemiz bizi sürekli hazır olda bekletiyor. Çünkü ilgi alanları ve beğenileri yetişkinler gibi değil çok hızlı değişiyor” dedi.
Şu an çocuk mobilyalarının tasarımında özellikle teknolojiye duyarlı unsurların yoğun bir şekilde kullanıldığına dikkat çeken Çilek, şöyle devam etti:
“Doğal ürünlerden oluşan mobilyalar, geri dönüşümü mümkün olan odalar son beş yılın trendleri arasında. Ayrıca bu yılın tasarımındaki başka bir trend ise sıcak soğuk renkler veya mat - parlak zeminler gibi zıtların bir araya gelmesiyle çarpıcı dekorasyonların oluşturulması. Alışveriş eğilimlerine gelince özellikle 4-11 diye segmente ettiğimiz küçük yaş grubunda o dönemde hangi çizgi film ya da oyun popüler ise ona yönelik tasarımlar daha çok satıyor. Özellikle arabalı modeller çocukların en çok tercih ettiği modellerimiz arasında yer alıyor. Bu ürünü hem kız çocukları hem de erkek çocukları alıyor.”

Haberin Devamı

‘Hedef Afrika, şimdilik Nijerya’da mağaza açtık’

Yurtdışına ilk ihracatlarını 1996 yılında yaptıklarını söyleyen Muzaffer Çilek, şu bilgileri verdi: “İlk mağazamızı 2001 yılında Malta’da açtık. Bu yıl dünyanın farklı ülkelerinde 50 yeni mağaza açmak istiyoruz. Hedef pazar olarak özellikle Pasifik ülkeleri için çalışıyoruz. Güney Amerika, Afrika ve Ortadoğu ülkelerine yöneliyoruz. Özellikle Orta Afrika’daki 50 ülkede mobilya sektörü açısından büyük fırsatlar var. Biz orada şimdilik sadece Nijerya’da mağaza açtık. Ancak bundan sonra o bölgeyi de zorlayacağız. “

‘Jenerik marka olmak için çalışıyoruz’

Çilek’in kurulduğu günden bu yana ihracat ve tasarım odaklı bir firma olduğunu vurgulayan Muzaffer Çilek, şunları söyledi: “Türkiye’yi ‘genç odası’ kavramıyla tanıştıran marka olarak, bugün üretimimizin yaklaşık yüzde 50’sini ihraç ediyoruz. Hedefimiz; bu oranı yüzde 80-90 seviyelerine çıkarmak. Çilek olarak çok geniş bir coğrafyada hareket etme kabiliyetine sahibiz. Dünyada çocuk mobilyası denilince Çilek’i jenerik marka yapmak için çalışıyoruz. Hedefimiz 2023 yılında yurtdışında 1.380 mağazaya ulaşmak.”

Haberin Devamı

‘Toyota üretim sistemini benimsedik’

Çilek olarak genç Türk tasarımcılarıyla çalıştıklarını belirten Muzaffer Çilek, şöyle devam etti: “Aksesuar konusuna bu yıl daha da ağırlık vereceğiz. Küçük parça ürün grubumuzu genişletme kararı aldık. Bununla birlikte yıllık üretim kapasitemiz aksesuarlar da dahil olmak üzere 1 milyona ulaştı. İleri çocuk güvenliği standartlarında tasarıma odaklı, yalın ve inovatif bir üretim anlayışımız var. Toyota üretim sistemini benimsedik. En büyük yatırımlarımız da bu alana. Biz tasarımcı, perakendeci ve üretici bir firmayız.”

Maya Takvimi’nden sonra en fazla yükselişi biz kaydettik

Vipdükkan.com’un Aralık 2012’de Google arama trendlerinde ’Maya Takvimi’nden sonra yüzde 350 artış ile en çok yükseliş kaydeden 2. kelime olduğunu söyleyen Vipdükkan.com Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Şenol, “2012 yılı da bizim için ciddi bir ivmeyle büyüdüğümüz bir yıl oldu” dedi.
Vipdükkan.com’un 2013 yılına yönelik hedeflerini, Etiler Harvard Cafe’de düzenlenen toplantıda anlatan Şenol, “Bu yıl mevcut üyelerimizin memnuniyetinden de ödün vermeden, 6 milyon üyeye ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

4 milyon üyesi var
ComScore verilerine göre yüzde 3808 oran ile 2011 senesinin en hızlı büyüme sağlayan e-ticaret firması olduklarını kaydeden Şenol, şu bilgileri verdi: “2012 yılı sektöre birçok yenilik kazandırarak farklılığımızı hissettirdiğimiz bir yıl oldu. Ciromuzu rekor bir oranla, yüzde 720 artırdık. Müşterilerimize sunduğumuz fırsatlar, yeni ürün ve rekabetçi hizmetlerle dikkat çekerek, Aralık 2011’de 1 milyon 350 bin olan üye sayımızı Aralık 2012’de 4 milyona taşıdık.“

Ciroyu yüzde 300 artıracak
‘Dükkan sizin, kargo bizim’ sloganıyla hiçbir üründen kargo ücreti almadıklarını ifade eden Şenol, “En büyük farkımız, fiyat avantajımız. Kendi lojistiğimizi kurmuş olmamız, 2013 yılında hizmet kalitemizi ve hızımızı daha da artırarak bize ciddi bir avantaj sağlayacak. Bu yıl ciromuzu en az yüzde 300 artırmayı hedefliyoruz” dedi.
Dünyanın en önemli yatırım fonlarından ePlanet Capital ile Haziran 2011’de ortaklık kurduklarını hatırlatan Şenol, Ekim 2012’de imzalanan yeni yatırım anlaşması ile ePlanet Capital’in hissesinin yüzde 47.82’ye yükseldiğini söyledi.

Haberin Devamı

‘Dikey sitelerle büyümeyi sürdüreceğiz’

Haberin Devamı

Önümüzdeki dönemde yeni markalar ve dikey sitelerle büyümeye devam edeceklerini belirten Oğuz Şenol, şunları aktardı:
“Her kitleden müşterimiz bulunuyor. Üçer günlük fırsat dükkanlarımızda kadın-erkek giyiminden, bebek-çocuk bakım ürünlerine, ev-mutfak ürünlerinden, oto bakım ve hobi ürünlerine kadar her tür ürünü satın alabiliyorsunuz. Vipdükkan.com bünyesinde bize özel mevcut markalarımız olan Marie Posa ve Vip Baby haricinde yeni markalar da yarattık. Daha çok büyük bedende iddialı Sophie’yi ardından da Kosh ve Fashion Dot markalarımızı üyelerimizin beğenisine sunduk. Bu arada yepyeni bir siteyi daha hizmete sunuyoruz: Anne, bebek ve çocuklara yönelik ürünlerin satıldığı online alışveriş sitesi olan Vipkido.com.”

Haberin Devamı

100 milyar dolarlık pazar

Dünyada özel alışveriş sitelerinden yıllık yapılan alışveriş tutarının 100 milyar dolar civarında olduğuna dikkat çeken Oğuz Şenol, Türkiye’de ise bu sektörün son üç yılda her yıl yüzde 50 büyüdüğünü belirtti. Şenol, alışveriş hacminin ise 2012 yılı sonunda 17.5 milyar TL’ye ulaştığını kaydetti. Türkiye’de yaklaşık 40 milyon internet kullanıcısı olduğunu aktaran Şenol, “Ülkemizde e-ticaret kullanım oranı Avrupa’daki rakamlara ulaştığında, alışveriş sitelerinden 10 milyon aktif internet kullanıcısının online alışveriş yapması bekleniyor” dedi.

İşbir denim baza tasarladı

İşbir Yatak, son teknolojiyle ürettiği ürünleri, Eclips Set, ünlü tasarımcı Sema Topaloğlu tasarımı Kelebek Baza ve Yatak Seti, Xsensor, Denim Baza ve Looney Tunes Çocuk Yatakları’nı İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenenİstanbul Mobilya Fuarı’nda mobilya alıcılarıyla buluşturdu.
Fuarda ilk kez tüketiciyle buluşan İşbir yatak ürünlerinden biri de denim baza. Gençler için üretilen denim bazanın özelliği ise gençlerin vazgeçemediği jean kumaşından üretilmesi.

Çiçeklerin dili çözüldü

Gratis, cilt bakımındaki ürün portföyüne yeni bir marka daha ekledi. Şirket İngiltere’den tüm dünyada çiçeklerin dilini çözerek cilde bakım yapan Floriography markasının ürünlerini Türkiye’de satışa sundu. Marka yetkilileri, “Floriography cilt bakımı sağlarken bin bir çeşit çiçek özleriyle zenginleştirdiği seçenekleri farklı bakım alternatifleri sunuyor. Floriography ürünleri arasında el kremleri, esansiyel yağlar, el sabunları, duş jelleri ve vücut losyonları bulunuyor” diyor.

Doğtaş’a İkİ tasarım ödülü

Doğtaş, İMOB 2013 Tasarım Yarışması’nda iki ödül birden aldı. Şirket yarışmada yatak odası kategorisinde ‘Private’ ile birincilik alırken, yemek odası kategorisinde ‘Navita’ yemek odası tasarımıyla ikincilik ödülünün sahibi oldu.
Doğtaş Genel Müdürü İsmail Doğan, “Hedeflediğimiz yenilikçi büyüme tavrımızın meyvelerini topluyoruz. 2013 yılında da yüzde 40 büyüme hedefliyoruz” dedi.

e-perakende

Cirosunu 70 milyon dolara çıkaracak

2012 yılını büyümeyle tamamlayan www.gold.com.tr, 2013’te cirosunu 70 milyon doların üzerine çıkarmayı hedefliyor. www.gold.com.tr’nin Ocak ayında 500 bin dolar civarında olan cirosu, aralık ayında 4 milyon dolara yaklaştı. 2012 yılını toplamda yaklaşık 20 milyon dolarlık ciroyla kapatan www.gold.com.tr, 2013’te cirosunu 3.5 kat artırarak 70 milyon dolarlık ciro hedefliyor.

Genç nüfusun etkisi
Türkiye’de e-ticaretin hacminin büyümesinden www.gold.com.tr’nin önemli bir pay aldığını belirten Gold Grup Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Ayar, şunları söyledi: “2013 yılında online mağazamızdan gerçekleştirdiğimiz satışları önemli ölçüde artırmayı hedefliyoruz. Genç nüfusun da etkisiyle Türkiye’de giderek daha fazla sayıda kullanıcı online alışverişe yöneliyor.”

Takıda bilim-kurgu

Simetriyi ve yalınlığı felsefe edinen takı markası Ekria, çalışmalarını bugüne kadar ABD’de sürdüren ve geçtiğimiz aylarda Türkiye’ye dönen Esra Karadeniz tarafından tasarlandı. Ekria’nın ilk koleksiyonu ‘bilim-kurgu’, ikinci koleksiyonu ise ‘yalın geometri’ adını taşıyor. Esra Karadeniz “Doğru materyali iyi tasarımla buluşturmak önemli... İyi tasarım materyali öne çıkarır” diyor.
Ekria tasarımları, www.ekria.com adresinden satışa sunuluyor.

SEVGİLİLER GÜNÜ

İnternette aşk ilanı

Pierre Cardin Halı, 14 Şubat Sevgililer Günü’ne özel Facebook ve Twitter kullanıcılarına yönelik kampanya düzenliyor. “14 Şubat’ta sevgiliniz ne yapsa sizi etkiler?“ sorusuna yanıt vererek sevdiğine ilan-ı aşk’ta bulunanlar arasından seçilecek kişiye halı hediye edilecek.

Çiçek desenli kettle

Sevgililer Günü için sevgilisine alacağı hediyeye karar veremeyenlere Beko, özel seçenekler sunuyor. Bunlar arasında çiçek desenli seramik kettle veya Beko LED televizyonlar var. Beko 2201 Seramik Kettle, üzerindeki porselen tasarımı ve çiçek desenleriyle özel bir hediye alternatifi oluşturuyor.

Aşkın rengi kırmızı

Daymod Sevgililer Günü’ne özel çoraplar üretti. Marka, aşkın rengi kırmızıdan yola çıkarak ürettiği kırmızı kalp desenli Aşk modeli, bileğin arka kısmında Love yazılı modeli ve aşıkları birleştiren Sen-Ben yazılı çoraplarıyla 14 Şubat için özel hediye alternatifleri sunuyor.

Kadınlar ayakkabı ister

Elle, Sevgililer Günü’nde özel bir hediye arayışında olanlar için çeşitli alternatifler sunuyor. Marka yetkilileri, “Canlı renkler, ruganlar, bu sezonun gözdesi troklu ya da leopar desenli yüksek ince topuklu ayakkabılar hediye seçiminde zorlananlar için ideal” diyor.

Hem hediye hem çiçek

Collezione ve Çicek Sepeti Sevgililer Günü için bir araya geldi. Collezione’den 28 Ocak -14 Şubat tarihleri arasında alışveriş yapanlar, Çiçek Sepeti’nden yüzde 20’lik indirim kuponu kazanıyor.