EkonomiAkbank’tan ‘direkt’ bankacılık açılımı

Akbank’tan ‘direkt’ bankacılık açılımı

26.04.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Akbank, bankacılık işlemlerinin cep telefonları sayesinde hızla mobil bankacılığa yönelmesi ve internet üzerinden gerçekleşen bankacılık işlemlerinin de yaygınlaşması nedeniyle çağrı merkezi, ATM ve internet aracılığıyla sunulan ve alternatif dağıtım kanalları olarak adlandırılan hizmetleri yeni oluşturduğu ‘Direkt Bankacılık’ bölümü altında toplama kararı aldı

Akbank’tan ‘direkt’ bankacılık açılımı

Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz, banka olarak teknolojiye her yıl 100 milyon dolar ayırdıklarını belirterek, yüzde 15 olan internet bankacılığındaki pazar paylarını da 2014’te yüzde 18’e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

500 bin kişi indirdi
Türkiye’de 12 milyon kişinin internet bankacılığı müşterisi olduğunu belirten Oğuz, “İnternet bankacılığında pazar payımız yüzde 15 seviyelerinde. Bunu 2014’te yüzde 18 seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz. Şu anda internet bankacılığımızı kullanan 2 milyon kişi var” dedi.
Mobil bankacılığın da Türkiye’de gelişmeye başladığına dikkat çeken Oğuz, Akbank’ın mobil bankacılık uygulaması olan
‘Akbank Direkt’i 500 bin civarında kişinin telefonuna indirdiğini belirtti. Akbank’ta alternatif dağıtım kanalları gelirlerinin toplam gelirler içindeki payının arttığını ve hızlı bir şekilde büyüdüğünü belirten Oğuz, yapılan işlemlerin yüzde 75’inin ATM, internet ve mobil kanallardan yapıldığını ifade etti.
Oğuz, bankacılığın alternatif dağıtım kanallarının dijital bankacılık ortamına hızla taşındığına işaret ederek, “Direkt bankacılık, müşterilerimize daha şeffaf, kolay ulaşılabilir, ekonomik avantajlar sağlayan bir bankacılık modeli olmakla birlikte bankaya da maliyet ve işgücünde avantaj yaratarak verimlilik sağlıyor” dedi.

Haberin Devamı

Çağrı merkeziyle görüntülü konuşma
Akbank, çağrı merkezleri ile internet üzerinden yapılacak görüşmeleri görüntülü hale getirmeye hazırlanıyor. Mayıs sonlarında hayata geçirilmesi planlanan bu uygulama ile Akbank müşterileri internet şubesinde yaptıkları bankacılık işlemlerini isterlerse çağrı merkezi görevlileri ile görüntülü olarak gerçekleştirebilecekler.
Akbank’ta teknolojiyle işlemlerin şubelerden direkt bankacılık kanallarına kaymakta olduğunu belirten Orkun Oğuz, şu anda her üç işlemden ikisinin bu kanallardan yapıldığını, 2015’e doğru bu rakamın yüzde 90’lara ulaşacağını vurguladı.

KEŞFETYENİ
Tanışma hikayesini ilk kez anlattı! İtirafı herkesi şaşırttı
Tanışma hikayesini ilk kez anlattı! İtirafı herkesi şaşırttı

Cadde | 23.05.2025 - 07:13

Son dönemin en popüler oyuncularından biri olan Sıla Türkoğlu, iş insanı sevgilisi Ata Ayyıldız ile tanışma hikâyesini ilk kez anlattı.

Yazarlar