Geri Dön

Bir gözlükle testi ayaklarına götürdü

OTAM ile anlaşmalı otomotiv şirketleri, “artırılmış gerçeklik” teknolojisiyle test merkezine gitmeksizin oturdukları yerden canlı bağlanıp, testlere birebir katılım sağlayabiliyor...

Bir gözlükle testi ayaklarına götürdü

ABD’de ortaya çıkan dizel skandalı sonrasında yeniden belirlenen test kurallarına uygun olarak 2.5 milyon dolara modernize edilen emisyon test laboratuvarını devreye alan Otomotiv Teknolojileri Araştırma Geliştirme Merkezi (OTAM), bir “ilk”i daha hayata geçirerek, çalıştığı şirketlere yönelik “Artırılmış Gerçeklik Platformu”nu hizmete sundu. Söz konusu merkez ile çalışan şirketler ve yetkilileri, böylelikle oturdukları yerden OTAM’ın test yetkilisine bağlanıp süreçleri birebir izleyebilecek, müdahalede bulunabilecek.

İstanbul’daki İTÜ ARI Teknokent yerleşkesinde hizmet veren “WLTP Emisyon Test Laboratuvarı”nı devreye alan OTAM, artırılmış gerçeklik teknolojisiyle test devrini başlattı. OTAM’la çalışan şirketlerin temsilcileri, “laboratuvara gelmeye gerek kalmadan” aynı anda OTAM bünyesindeki yetkiliye doğrudan bağlanarak ekran paylaşımından çizime, yazışmadan bilgilendirmeye kadar tüm operasyona katılım sağlayabiliyor. Kullanıcılar internet aracılığıyla, testi gerçekleştiren teknisyenin akıllı gözlüğüne veya akıllı telefonuna bağlanarak parçaların test, kontrol ve denetim gibi tüm aşamalarını uzaktan etkileşimle takip edebiliyor.

Alanında bir ‘ilk’

OTAM Genel Müdürü Ekrem Özcan, “Otomotiv firmaları testlerini bizlere yaptırırken süreci yerinde izlemek ve süreçlere müdahale etmek isteyebiliyor. Bu da Türkiye’nin farklı lokasyonlarında yer alan müşterilerimizin yanı sıra Romanya, Fransa, İtalya ve İngiltere gibi ülkelerdeki müşterilerimizin tesisimize gelerek zaman-maliyet kaybı yaşamaları anlamına geliyor. Bu kayıpların önüne geçmek adına İTÜ Arı Teknokent girişimlerinden Hangaarlab ile işbirliğine giderek Artırılmış Gerçeklik Platformu’nu hayata geçirdik” dedi.

Bir gözlükle testi ayaklarına götürdü

Artırılmış gerçeklik teknolojisinin değişik sektörlerde kullanımının artmaya artmaya başladığını kaydeden Özcan, “Test sektöründe bu uygulamayı müşterilerinin kullanımına açan ilk biz olduk. Artık ister Fransa ister Bursa’dan olsun, müşterilerimiz, tesisimize gelmeden istedikleri an bağlantı kurarak test ortamına adapte olabiliyorlar” değerlendirmesini yaptı.

Artırılmış Gerçeklik Platformu ile merkeze bağlanan firma yetkilisi, teknisyenin akıllı gözlük veya akıllı telefonunda ne görüyorsa birebir izleyebiliyor. Örneğin OTAM uzmanı bir motor üzerinde çalışıyorsa, kullanıcı da. dünyanın neresinde olursa olsun motoru birebir görerek süreci izliyor ve gerekli yönlendirmeleri yapıyor, test odasındaymış gibi hareket edebiliyor.

WLTP testi nedir?

Otomobil ve hafif ticari araçları kapsayan “Hafif Taşıtlar için Dünya Genelinde Uyumlu Test Prosedürü” (WLTP), araçların Avrupa Birliği sınırları dahilinde satışının onaylanmasında kullanılacak yeni yöntemin adı. Hafif taşıtların yakıt tüketimi, karbondioksit ve kirletici madde emisyonlarını standartlaştırılmış (laboratuvar) koşullarda ölçmek için yeni test ve prosedürleri içeriyor. Bu test serisine, gerçek zamanlı yol testleri de dahil.

Bir gözlükle testi ayaklarına götürdü

CLA’nın yeni nesli de Türkiye'de

Kompakt sınıftaki ilk 4 kapılı coupe olan Mercedes-Benz CLA, ikinci nesliyle Türkiye yollarına çıkmaya başladı. Bir benzinli (CLA 200) ve bir de dizel (CLA 180 d) olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle satışa sunulan yeni CLA, 301 bin 500 TL’den başlayan fiyatlara sahip.

İkinci neslinde tasarımıyla yeni nesil A-Serisi’nden unsurlar taşıyan CLA, sportif görüntüsünü korurken, beğenilen detaylarını da korumuş görünüyor. İç mekanda da yeni A ve B Serisi’ne benzer detaylara sahip olan CLA’da, yenilikçi ve modern konsol tasarımı öne çıkıyor. Dijital gösterge panelinin yanı sıra etkileyici iç aydınlatma da dikkat çeken ve sportif havayı destekleyen detaylardan.

Bir gözlükle testi ayaklarına götürdü

CLA’da da kullanılan Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi’ne (MBUX) yeni eklenen “İç Mekân Yardımcısı” sayesinde kabin içindeki sezgisel hareketler algılanabiliyor. MBUX İç Mekân Yardımcısı, kumanda panellerine dokunmaya gerek kalmadan işlemlerin gerçekleştirebilmesini sağlıyor. “ENERGIZING Paketi” ise, klima, koltuk (ısıtma, soğutma, masaj) veya aydınlatma ile müzik sistemine müdahale ederek ruh haline veya gereksinimine uygun en özel içeriği sunuyor. Yeni CLA, S-Serisi’nden aktarılan, en güncel sürüş yardım sistemlerini de bünyesinde barındırıyor.

Motor seçenekleri 1.5 lt (116 beygirlik) dizel ve 163 beygirlik benzinli makinelerden oluşuyor.

Bir gözlükle testi ayaklarına götürdü

Yeni nesil ticari yakışıklı: Berlingo

Citroen Berlingo, üçüncü nesliyle Türkiye’de satışa sunuldu. 99 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Berlingo, öncüleri gibi kompakt boyutlarıyla şehir içinde kullanımı kolay, ancak kabin içi mimarisiyle bir o kadar pratik, fonksiyonel ve kullanışlı yapıya sahip.

Yenilikçi çözümlerle kabin içi modülerlik ve pratiklik özellikleri daha da geliştirilen yeni Berlingo, katlanan üç adet bağımsız arka koltuk ve katlanan ön yolcu koltuğu sayesinde elde edilen 2.70 metreye kadar yükleme alanı uzunluğuna sahip. Bununla birlikte yerini aldığı önceki nesil Berlingo ile kıyaslandığında 100 litre daha büyük bir bagaj hacmine sahip. 14 gelişmiş sürüş destek sistemi ve çeşitli bağlanabilirlik çözümleriyle dikkat çeken yeni Berlingo, yeni 1.5 lt dizel, 1.6 lt dizel ve ödüllü 1.2 PureTech benzinli motor seçenekleriyle sunuluyor. 1.5 lt motor (130 HP) 6 ileri manuel şanzıman ve 1.6 lt (100 HP) dizelse 5 ileri manuel şanzımanla sunuluyor. 1.2 PureTech (110 HP) benzinli ise 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilmiş.

Bir gözlükle testi ayaklarına götürdü

Yediemin otoparkında 12 milyon liralık servet yatıyorHatay'ın Reyhanlı ilçesinde yediemin otoparkı, yaklaşık 12 milyon lira değerindeki motosiklet ile yüzlerce otomobil ve TIR'a ev sahipliği yapıyor. Otopark sahibi Mustafa Çalışkan, bu servetin ekonomiye kazandırılması için yetkililerin bir an önce harekete geçmesini istedi.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber