Geri Dön

Daimler’in otobüsleri Türkiye’de ‘akıl’landı

Setra ve Mercedes otobüslerinde kullanılmaya başlanan “akıllı” uygulama, tüm dünya için Hoşdere’deki Mercedes-Benz Türk Otobüs AR-GE merkezinde geliştirildi

Daimler’in otobüsleri Türkiye’de ‘akıl’landı

Daha önce benzerleri otomobiller için geliştirilen ve aracın önemli bilgilerine ulaşmanın yanı sıra bazı fonksiyonlarını “akıllı telefonlar üzerinden” kontrol edebilmeyi sağlayan uygulama, bu kez otobüsler için geliştirildi. Sektörde ilk kez, Daimler’in Setra ve Mercedes markalı otobüslerinde kullanılmaya başlayan bu uygulama, Mercedes-Benz Türk Otobüs AR-GE ekibinin imzasını taşıyor.

“Remote Bus” adını taşıyan uygulama, 2017’den önce kullanılmaya başlanan “Multi Function Key” (Çok Amaçlı Anahtar) ile atılmış. Bu ilginç ve pek çok bilgiyi bünyesinde barındıran anahtarın geliştirme çalışmaları EvoBus tarafından Almanya’da başlatılırken, bu sorumluluk, tamamen Hoşdere’deki Ar-Ge ekibine devredilmiş. Akıllı anahtar, otobüs hakkındaki gerekli bilgilerin sürücü ve kullanıcıyla paylaşılmasını, bazı fonksiyonların uzaktan yönetilmesini sağlıyor. Bu “isteğe bağlı alınabilen” anahtarla birlikte ya da anahtar olmadan kullanılabilen “Remote Bus Application” uygulaması ise, bu yıl içinde anahtarın geliştirilmesinde görev alan mühendislerin ürünü.

Daha kullanıcı dostu, efektif ve evrensel bir yazılıma dönüştürülen uygulama, anahtar olmadan, otobüslerin dış dünyaya bağlanmasını sağlayan CTP (Ortak Telematik Platform) adındaki elektronik kontrol ünitesi sayesinde 3G, 4G, WLAN ve Bluetooth gibi bağlantı modülleri aracılığıyla bağlanmayı mümkün kılıyor. Uygulama, ilk etapta bu yıl lansmanı yapılan ve satışa sunulan, üst sınıftaki yeni Mercedes Travego ve Tourismo’sunun yanı sıra Setra’nın 500’lü modellerinde kullanılmaya başlanmış.

Daimler’in otobüsleri Türkiye’de ‘akıl’landı

Daimler’in otobüsleri Türkiye’de ‘akıl’landı

Google Play ve App Store’dan ücretsiz indirilebilen, otobüs şoförünün seyahate çıkmadan önce araç hakkında bilmesi gereken birçok bilgiyi barındıran bu uygulama, 300 bin euro’luk bir harcamayla geliştirilmiş. Sürücünün birden fazla otobüsün verilerini inceleyebilmesini sağlayan uygulama, aracın kilometresi, harareti, yakıt ve Adblue seviyesi, iç sıcaklığı, lastiklerin basıncı, kapı ve bagaj kapaklarının açık/kapalı oluşu gibi birçok konuda bilgi veriyor. Bu veriler anlık olarak sürekli güncellenirken, otobüs farları ve iç aydınlatmaları da, yine araca binmeden telefonla açılıp-kapatılma suretiyle kontrol edilebiliyor. Aynı zamanda uygulama, sürücüyü olası arızalardan koruyacak önleyici uyarı ve öneriler de sunuyor. Uygulamanın, ABD hariç her kıtada kullanılabiliyor.

Daimler’in otobüsleri Türkiye’de ‘akıl’landı

Yenisi geliştiriliyor

Halen üzerinde yeni çalışmaların yapıldığı uygulamanın bir sonraki sürümünde ise, mevcut fonksiyonlara cam ısıtma, ayna ısıtma, zamanlayıcı ile önceden iç ısının ayarlanması, tavan penceresinin kontrolü gibi ekstra fonksiyonların eklenmesi planlanıyor. Ayrıca mevcut durumda sadece şehirler arası otobüsler için kullanılabilen uygulama, yeni versiyonda şehir içi otobüslerde ve en önemlisi elektrikli otobüslerde de kullanılabilir hale gelecek. Uygulama güvenlik nedeniyle eş zamanlı olarak başka bir telefonun bağlanmasına da izin vermiyor.

Daimler’in otobüsleri Türkiye’de ‘akıl’landı

FIAT'IN TEKNOLOJİK ÖZEL SERİSİ: MIRROR

Fiat, yepyeni teknoloji donanımları, özel renk seçenekleri ve modele özgü aksesuarlarıyla dikkat çeken “Mirror” serisini tanıttı. İlk olarak İtalya’da 500 ailesinde satışa sunulan Mirror serisi, 2015 yılından bu yana 117 bin adetten fazla satılan Egea modelinde de sunulmaya başlanacak. Egea Mirror serisi, standart donanımında Apple CarPlay uygulaması uyumluluğu bulunan Uconnect 7 inç HD dokunmatik ekran sistemiyle birlikte sunuluyor. Mirror özel serisinde ayrıca Geri Görüş Kamerası da standart.

Daimler’in otobüsleri Türkiye’de ‘akıl’landı
77 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Egea Mirror serisiyle ilgili değerlendirme yapan Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç “Yollarla buluştuğu ilk günden bu yana başarılı sonuçlara imza atarak Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili olan Egea ailesi, Mirror serisindeki taze teknolojiler ve yeni renk seçenekleriyle 2018 yılını tamamlayıp 2019 yılına dinamik bir giriş yapacak. Egea Mirror serisini takiben 500, 500X ve 500L Mirror da önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde satışa sunulacak” dedi.

Ürün gamına yeni eklenen “Dinamik Mavi” ve “Toscana Yeşili” seçenekleriyle farklılaşan Mirror’da, bu versiyona özgü krom ayna kapakları, krom cam çıtası ve B sütununda modele özel “Mirror” logosu bulunuyor. Egea Sedan, Hatchback ve Station Wagon’da sunulan Mirror versiyonunda ayrıca 17 inç boyutundaki elmas kesimi jantlar, mavi iç döşemeler de bulunuyor.

Daimler’in otobüsleri Türkiye’de ‘akıl’landı

Filoda yeni tercih daha ekonomik araçlar

Intercity Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak, son dönemde filo kiralamada finansman kredilerinin yeniden hareketlenmeye başladığını belirtirken, mevcut ekonomik şartların, müşterileri nispeten daha ekonomik araçlara yönelttiğini ifade etti.

Mevcut koşullar nedeniyle müşterilerin, iş süreçlerini daha ekonomik şekilde gerçekleştirmeye çalıştıklarını söyleyen Ak, “100 adet otomobil kiralayan firma artık 60 adetle işini görmeye çalışıyor. Dolayısıyla adetsel olarak sektörde bir küçülme var. Şirketler 1-2 sınıf aşağıda, daha ekonomik otomobillere yöneliyor. Uzun zamandır üst sınıf lüks otomobil kiralamayı soran

Daimler’in otobüsleri Türkiye’de ‘akıl’landı
yok. En ekonomik araçlar soruluyor ve ekonomik otomobil yetiştirmekte zorlanıyoruz. Bu talebin bir süre daha böyle gideceğini düşünüyoruz” dedi. Model yenileme sürelerinde de uzamaların olduğunu kaydeden Ak, “Filo kiralama şirketleri yeni araç alamadığı için, ikinci veya üçüncü yılda kontratları biten firmalar, mevcut araçlarını 6 ay veya 1 yıl daha uzatma yönüne gidiyor. Ancak bu da, sektörü sistematik olarak değiştirecek bir uzatma değil” diye konuştu.

ÖTV indiriminin, filo kiralama sektörüne doğrudan bir etkisi olmadığına da değinen Ak, “Bankaların kredi vermekteki isteksizliği, sistemin en önemli tarafı olan finansman ayağını ortadan kaldırmış durumda. Dolayısıyla filo kiralama şirketleri araç satın alamıyor. Araç satın alamadığı için de, toplamdaki araç satışları önemli oranda düşüş gösterdi. Filo satışlarının azalması sonucunda biz kendi öz sermayemize yöneldik” ifadelerini kullandı. Banka kredilerinde olumlu yönde hareketlenmenin yeni yeni başladığını anlatan Ak, “Bunun çözülmesini aralık ayının ikinci haftasından sonra bekliyorduk. Görüyoruz ki bankalar, son iki haftadır piyasaya yeniden kredi vermeye başladı. Bu, olumlu ve güzel bir gelişme” dedi.

Vural Ak, bu yıl pazarın 650 bin civarında biteceğini beklediklerini, ancak 2019’da pazarın biraz daha küçüleceğinin tahmin edildiğini söyledi. Ak, “400 bin adet aşılırsa, iyi bir yıl olarak değerlendirmek gerekir. Bunun da çoğunu perakende satışları oluşturur. Filo şirketlerinin araç alımları biraz daha ertelenecektir. Çünkü çok fazla 2. el araç stoğu var. 2019 yılının 2. el araç alımı açısından olumlu bir yıl olacağını öngörüyoruz” dedi.

Daimler’in otobüsleri Türkiye’de ‘akıl’landı

1.6 dizel Tucson Hyundai’yi uçurdu...

Türkiye’de Eylül ayında satışa sunulan makyajlı Hyundai Tucson, yeni 1.6 lt dizel motor seçeneği sayesinde umulanın üzerinde ilgi gördü. Eylül ayından bu yana sadece dizel versiyondan 1.500 adede yakın satılan Hyundai, böylelikle daralan pazara rağmen C-SUV segmentinde yüzde 9 pazar payı elde etti. Tucson’un Türkiye’de en fazla talep gören versiyonu ise 1.6 lt dizel-otomatik ve 4x4 seçeneği oldu. Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, “2015 yılından bu yana Türkiye’nin en çok tercih edilen SUV modellerinden biri olan Tucson, 1.6 lt dizel versiyonuyla beraber gücümüze güç kattı” dedi.

Lamborghini’den ‘kafası karışık’ bir konsept

İtalyan süper spor araç üreticisi Lamborghini, tarihindeki ilk “süper SUV” modeli olan Urus için “yarış temalı” bir konsept hazırladı. “Urus ST-X” adını taşıyan ve aslen ilk olarak 2019 Lamborghini Dünya Finalleri’nde piste çıkacak araç, böylelikle tek marka şampiyonasında yarışacak.

Daimler’in otobüsleri Türkiye’de ‘akıl’landı

Markanın yarış pisti ilve off-road pistini bir araya getiren etkinliğine katılacak “yarış Urus’u”, 2020 yılında Avrupa’da ve Ortadoğu’da özel hazılanmış ve FIA (Uluslararası Otomobil Federasyonu)onaylı pistlerde kullanılacak. “Gel ve Sür” formülü, sürücü-müşterilere, otomobilin yanı sıra yarışın yapılacağı haftasonlarında teknik desteği de içeren komple bir paket sunmayı amaçlıyor. Urus ST-X Concept’de, seri üretim versiyonundan farklı olarak çelik takla kafesi, yangın durdurma sistemi ve özel yakıt deposu gibi FIA onaylı güvenlik unsurları bulunuyor.

Urus ST-X Concept’de daha geniş hava girişleriyle daha iyi soğutulan V8 çift-turbo motor, 650 HP güç ve 850 Nm maksimum tork üretme kapasitesine sahip. Arka kanat, yeni altıgen tasarımlı yan yarış egzozları ve 21 inçlik tek somunlu alüminyum alaşımı jantlar da aracı tamamlıyor.

Mankenler, Kapadokya'ya hayran kaldıKapadokya Fashion Week'e katılmak üzere dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen mankenler gezdikleri bölgeye hayran kaldıklarını söyledi.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber