Ekonomi“Doritos 4. tadını arıyor”

“Doritos 4. tadını arıyor”

12.03.2010 - 12:24 | Son Güncellenme:

.

“Doritos 4. tadını arıyor”

Doritos’un 4. tadını aramak için “Hisseli Tatlar Kampanyası” kapsamında tüketicilerin 83 bin lezzet önerisi arasından farklı ve üretilebilir lezzet önerileriyle finale kalmaya hak kazanan 3 finalisti, Kocaeli’ne geldi.
Frito Lay Türkiye’nin, Kocaeli Fabrikası’nda üretim sürecini yakından gören finalistler, kendi önerdikleri cipslerden üretilen ilk ürünleri tatma şansını yakaladı.
Frito Lay Pazarlama Direktörü Özlem Öztekin, yaptığı açıklamada, 1986’da kurulan Uzay Gıda’nın kuruluşundan iki yıl sonra hisselerinin yüzde 50’sini PepsiCo’nun satın aldığını söyledi.
Frito Lay Türkiye’nin 1993 yılında yüzde 100 PepsiCo şirketi olarak kurulduğunu ifade eden Öztekin, Frito Lay’in Kocaeli ve Tarsus’taki fabrikaları ve Türkiye’nin dört bir yanına yayılan satış, dağıtım ağıyla 3 bine yakın kişiye istihdam sağladığını bildirdi.
Öztekin, Türkiye’de Lay’s, Ruffles, Doritos ve Cheetos olmak üzere dört uluslararası markanın yanı sıra, yerel markaları A La Turca, Çerezza ve Rocco ile faaliyet gösteren şirketin, Türkiye’deki atıştırmalık ürünler pazarının önde gelen kuruluşlarından biri olduğunu vurguladı.
Pazarın toplam hacminin dünyada 4 milyar dolar olduğunu ifade eden Öztekin, “Frito Lay dünya cips pazarı içinde üçüncü sırada yer alıyor. Suadiye Fabrikasında yıllık 47 bin ton kapasiteyle üretim yapan Doritos, Tarsus Fabrikasında ise yıllık 30 bin tonluk üretim kapasitesine sahip. Suadiye Kocaeli Fabrikasında günlük 2.3 milyon paket, yıllık ise 635 milyon paket ürün işlenebiliyor” dedi.
Doritos’un Taco, Nacho ve Hotcorn adlı 3 farklı tadın 170 bin noktada satıldığını anlatan Öztekin, uzun zamandır Doritos’un dördüncü tadını aradıklarını bildirdi.
Bu tadı ararken tüketicilere başvurarak, tüketici ve markaları arasında ortak bir iş yapmayı istediklerini dile getiren Öztekin, Türkiye’de tüketici ile marka arasında bu seviyede bir işbirliğinin ilk kez gerçekleştiğini, tüketicilerden alınan fikirlerin ardından yine tüketicilerin kullandığı oylar sonucunda Doritos’un dördüncü tadının seçileceğini kaydetti.
Kampanyanın sonunda tadı seçilen finalistin, ürünü raflarda kaldığı sürece kendi ürününün satışının yüzde 1’ine ortak olacağının altını çizen Öztekin, şöyle devam etti:
“Doritos tüketici kitlesinin yüzde 53’ünü 18 ile 35 yaş arası tüketiciler oluşturuyor. Kampanyanın hedef kitlesi bu tüketicilerdir. 83 bin fikrin yüzde 74’ü bu yaş kitlesinden geldi. Kampanyana katılan tüketicilerin Doritos’u seven, damak tadına önem veren, kendi damat tadını paylaşmak isteyen, kişisel başarı hedefleri olan tüketiciler olduğunu biliyoruz. Bizim amacımız Doritos markası ile tüketicinin duygusal bağının artırmak, kendi markası olarak sahiplenmesini, marka ve tüketicisi arasında iki yönlü iletişimi sağlamak.”

Haberin Devamı

“HİSSELİ TATLAR KAMPANYASI”
Doritos Marka Müdürü Evren Doğanlı “Hisseli Tatlar Kampanyası” hakkında bilgi yaptığı açıklamada, geçen yıl ekim ayında başlayan kampanyanın 8 ay sürdüğünü belirtti.
4 aşamadan oluşan kampanya kapsamında Martta üçüncü aşamaya geçtiklerini söyleyen Doğanlı, şu bilgileri verdi:
“Öncelikle tüketicilere, Doritos ile yarışacak, adına yakışacak tat ve o tata uygun orijinal bir isim göndermelerini istedik. 83 bin tat önerisi geldi. Televizyon, internet, sosyal paylaşım siteleri ve ürün paketlerimizin üzerinde duyurular yaptık. Tüketiciler önerilerini sms, internet ya da bazı satış noktalarına konulan ’fikir kutularından’ iletti.
İkinci aşamada, 5 kişilik Doritos jürisi oluşturduk. Jüri üyeleri, orijinal, yaratıcı, uygulanabilir, lezzet ve Doritos markasına uygunluk konularında kriter belirledi. Kriterlere göre oluşturulan listelerden çok değişik tat önerileri geldi. Cips önerileri arasında kokoreçli, Adana kebaplı, portakallı ördek, karides, sosisli ve tavuklu öneriler vardı. Kısa listelerin oluşturulmasının ardından bazı öneriler, üretilerek denendi. Jürilere tatmaları için verildi. Jüri, tatlar arasında 3 finalist belirledi. Bu tatları fabrikamızda üretmeye başladık.”

Haberin Devamı

DORİTOS’UN 4. TADINI TÜKETİCİLER BELİRLEYECEKYeni üretilen 3 ürünün 20 Mart itibariyle raflarda yerini alacağını duyuran Doğanlı, ürünlerin raflarda yerini almaya başlamasıyla birlikte oylama süreci başlayacağını belirterek, şunları kaydetti:
“Kampanyaya katılan tüketicilerin kazanması için belirli hediyeler var. 3 finalist arasından, beğendikleri tada oy veren tüketiciler, paket içinden çıkan şifreyi 3191’e kısa mesaj göndererek günlük 100 kontör ya da 100 SMS kazanacak. Tüketiciler, kampanya sonunda kazanan tadı belirleyecek. Mayıs sonunda oylama sona erecek. En çok oyu alan Doritos tadı, Doritos’un yeni kalıcı tadı olacak. Tadın yeni sahibi, ürünün satışının yüzde 1 hissesine sahip olacak.”
Yarışmaya İstanbul’dan katılan 39 yaşındaki mimar Evren Subaşı, ismini “Gavurdağı” olarak belirlediği cips için konsept olarak salsa ile de örtüşen ve herkesin sevdiğine inandığı yöresel bir tat olan Gavurdağı Salatası ile yarışmaya katılıp favori mezesini Doritos ile birleştirdiğini söyledi.
İstanbul’dan katılan diğer yarışmacı 34 yaşındaki proje yöneticisi Serhan Boybek ise “Çantada Kekik” isimli cips önerisinde Türkiye’nin hem kekik hem de zeytin açısından son derece zengin olduğunu, bu yeni Doritos’un hem ülke kaynaklarının kullanılacağını hem de stok ve maliyet avantajları oluşacağını kaydetti.
Yarışmaya Mersin’den katılan 21 yaşındaki Hazar İyiduvar ise “Hadi Gari” cipsiyle katıldığı yarışmada, yoğurt, sarımsak ve nane üçlüsüne mısır cipsinin de eklenmesiyle tadına doyulmaz bir lezzetin ortaya çıkacağını savundu.
Konuşmaların ardından, fabrikanın Ar-Ge, üretim ve paketleme birimlerini gezen finalistler, kendi önerdikleri cipslerden üretilen ilk ürünleri tattı.

KEŞFETYENİ
Anne olmak için gün sayıyor! Son halini paylaştı
Anne olmak için gün sayıyor! Son halini paylaştı

Cadde | 09.06.2025 - 12:35

Oyuncu İrem Helvacıoğlu ilk kez anne olmak için gün sayıyor.

Yazarlar