Ekonomi Hazır giyim sektörü dönüşüme odaklandı

Hazır giyim sektörü dönüşüme odaklandı

05.10.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Hazır giyim sektörü, dönüşüme odaklandı. Sektör, 2022 yılında gerçekleştirilen 21.2 milyar dolarlık ihracatın ardından bu yıla 23 milyar dolar hedefiyle başladı.

Hazır giyim sektörü dönüşüme odaklandı

AYLİN RANA AYDİN - Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ramazan Kaya, sektörün, dış pazarlarda yaşanan yavaşlama ve içeride maliyet artışları nedeniyle rakiplere karşı avantajlarını kaybettiğini belirterek, “Bu nedenle de yıl sonu ihracat hedefimizi 19-19.5 milyar dolar olarak revize ettik” dedi. Kaya, son bir yılda yaşanan istihdam kaybının da tekstil ve hazır giyimde 200 bin kişiye ulaşacağını öngördüklerini dile getirdi.

Haberin Devamı

‘Moda, modayı yedi’

İhracattaki kaybın en önemli nedenlerinden birinin Türkiye’nin rekabet gücünün zayıflaması olduğunu ifade eden Kaya, şöyle konuştu: “Hızlı moda, pandemiyle birlikte daha rahat, konforlu, sürdürülebilir bir moda anlayışına dönüştü. Hızlı modanın yerini yavaş moda aldı. Ben bunu ‘moda, modayı yedi’ olarak tanımlıyorum. Yavaş modayla birlikte alım gruplarının üzerindeki zaman baskısı kalktı. Daha önce bize büyük avantaj sağlayan hız ve yakından tedarik avantajımız artık eskisi gibi avantaj sağlamamaya başladı. Talebin önemli ölçüde yavaşladığı ve stokların biriktiği ortamda alıcıların fiyat indirme talepleri artarak sürüyor ancak yüksek maliyetlerden dolayı fiyatları aşağı çekemiyoruz.”

Haberin Devamı

Kaya, TGSD olarak kamudan asgari ücreti enflasyon hedefi kadar artırma, işletme kredileri, düşük faizli ihracat kredileri, kredi borçları yeniden yapılandırma gibi talepleri olduğunu da sözlerine ekledi.

TGSD, 12-13 Ekim’de düzenlenecek İstanbul Hazır Giyim Konferansı öncesinde TGSD Başkanları Ramazan Kaya ve Sanem Dikmen ile Ekonomi Danışmanı Dr. Can Fuat Gürlesel’in katılımıyla toplantı düzenledi.

Sektör buluşması

TGSD Başkanı Sanem Dikmen ise 12-13 Ekim tarihlerinde 16’ncısı düzenlenecek olan İstanbul Hazır Giyim Konferansı hakkında bilgi verdi. Konferansın bu yıl Transformative Journey (Dönüştürücü Yolculuk) temasıyla yapılacağını açıklayan Dikmen, burada başta Avrupa olmak üzere pek çok ülkeden alım gruplarının yerli üreticilerle buluşacağını söyledi.