Ekonomiİkametgah belgeleri için yeni düzenleme! Artık oradan alınacak...

İkametgah belgeleri için yeni düzenleme! Artık oradan alınacak...

02.03.2017 - 15:24 | Son Güncellenme:

Resmi açıklama geldi! Artık ikametgah belgelerinin, nüfus müdürlüğüne veya muhtarlığa gitmeden turkiye.gov.tr adresinden temin edilecek.

İkametgah belgeleri için yeni düzenleme Artık oradan alınacak...

Her geçen gün gelişen e-Devlet Kapısı’na yeni bir hizmet eklendi. Vatandaşların en fazla talep ettiği hizmetler arasında yer alan ikametgâh belgesi artık, e-Devlet Kapısı’ndan verilecek. Nüfus müdürlüğüne veya muhtarlığa gitmeksizin vatandaşlar, ikametgâh belgelerini elektronik ortamda türkiye.gov.tr adresinden temin etmeye başladı.

Haberin Devamı

7 GÜN 24 SAAT İŞLEM KOLAYLIĞI

İkametgâh belgesinin üzerinde yer alan barkot ve e-Devlet Kapısı’nda yer alan barkot doğrulama özelliği ile e-Devlet Kapısı’ndan alınan ikametgâh belgesi, e-Devlet Kapısı’ndan doğrulanabilecek. Böylelikle belgelerin doğruluğu ve geçerliliği de garanti altına alınmış olacak.

RESMİ BELGELERLE EŞDEĞER OLACAK

Yönetmelik doğrultusunda, e-Devlet Kapısı'ndan alınan yerleşim yeri belgeleri, nüfus idarelerinden alınmış resmi belgelerle aynı hukuki değere sahip oldu. Bürokratik iş ve işlemleri azaltan bu hizmet, 7/24 mesaiden bağımsız ve ev rahatlığında işlem yapabilme kolaylığı sunacak.