11.07.2008 - 18:24 | Son Güncellenme:
Hyundai’nin, dünyanın ilk LPG’li hibrid otomobilini 2009’da satışa sunmaya hazırlandığı, Elantra LPI HEV
modelindeki hibrid araçta hem LPG ile çalışan motor, hem de elektrikli motor kullanılarak yakıt tüketimi ve zararlı gazların salınımının düşürüldüğü bildirildi.
Hyundai’den yapılan yazılı açıklamada, ilk etapta Kore’de satışa sunulacak Elantra LPI HEV (hybrid alectric vehicle - hibrid elektrikli araç), dünyanın ilk likit petrol gazı (LPG) ile çalışan ve lityum polimer bataryalarını kullanan ilk hibrid otomobili olma özelliğini taşıyor. Araçta likit petrol enjeksiyonlu (LPI) 1.6 litre hacimli gamma serisi motor ile birlikte 15 kilowatt gücünde elektrikli motor ve sürekli değişken şanzıman (CVT) bulunuyor. Bu sayede Elantra LPI HEV’nin
yakıt tüketiminde oldukça düşük rakamlar elde ediliyor.
-"KULLANIM MALİYETİ EN DÜŞÜK ARAÇ"-
Hyundai Elantra LPI HEV’in şu an pazarda bulunan hibrid araçlar arasında
en düşük kullanım maliyetine sahip hibrid araç olduğu ifade edilen
açıklamada, şunlar belirtildi:
"Pazardaki rakiplerine göre yüzde 40 gibi ciddi bir oranda maliyet
düşüren Elantra HPI HEV, benzinli motora sahip olan Elantra modeline
göre de maliyetleri tam yüzde 50 oranında düşürüyor. Elantra LPI HEV,
düşük yakıt tüketiminin yanı sıra 103 g/km’lik karbondioksit salınımı ve
benzinli Elantra’ya göre sağladığı yüzde 90 oranında azaltılmış emisyon
değerleriyle tam bir SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicle - Süper
Ultra Düşük Emisyonlu Araç) olarak kabul ediliyor.
Elantra LPI, satışa sunulacağı Temmuz 2009’da, kullandığı lityum polimer
batarya, elektrikli motor ve kontrol sistemi gibi yüksek maliyetli
ekipmanlar nedeniyle güncel Elantra modeline göre biraz daha yüksek
fiyata sahip olacak. Ancak elde edilecek yakıt tasarrufu sayesinde
ödenen fark sadece iki yıl içinde kendini amorti edecek."
-LİTYUM POLİMER BATARYALARINI KULLANAN İLK ARAÇ-
Elantra LPI HEV’nin, dünya çapında yeniden şarj edilebilen lityum
polimer bataryalarını kullanan ilk araç olacağı ifade edilen açıklamada,
bu bataryaların şu an pazardaki hibrid araçlarda kullanılan lityum iyon
bataryalarına göre daha yüksek enerji yoğunluğu sağladığı, düşük üretim
maliyetine ve fiziksel darbelere karşı daha dayanıklı bir yapıya sahip,
dolum kullanım ömürlerinin daha uzun olduğu bildirildi.
-İLK ETAPTA KORE’DE SATILACAK-
İlk çevre dostu otomobilini 1995 yılında geliştiren Hyundai’nin süreç
içinde elde edilen bilgi birikimi ve tecrübeler sayesinde Elantra LPI
HEV hazırlandığı, bu aracın 2009 yılı Temmuz ayında seri üretime
başlanılmasına karar verildiği belirtilen açıklamada, aracın satışına
ilk etapta Kore’de başlayacak olsa da LPG dolum altyapısı gelişmiş
ülkelerde de kısa süre içinde satışa sunulmasının planlandığı kaydedildi.
Hyundai’nin, çevre dostu araç projelerini sadece hibridler üstünde
yürütmediği, hidrojen ile çalışan FCEV (Yakıt Hücreli Elektrikli Araç)
projesinin de kısa süre içinde son halini alacağı ve 2012 yılından
itibaren yakıt hücreli araçların da seri üretimine başlanacağı
bildirildi.
Açıklamada, Hyundai’nin çevre dostu teknolojilerini geliştiren özel
Ar-Ge Departmanı Başkanı Hyun-Soon Lee’nin, Elantra LPI HEV’nin,
Hyundai’nin yenilikçi yaklaşımının en iyi örneklerinden biri olduğunu,
bu son derece ekonomik hibrid otomobilin, Hyundai’nin LPG’li araçlarda
dünya çapındaki liderliğini daha da pekiştireceğini söylediği kaydedildi.