24.02.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Dijital teriminin Türkiye’ye Digiturk ile geldiği yorumunda bulunan Ertan Özerdem konuya ilişkin şunları anlattı:
“Digiturk teknolojisi Türk toplumunun sosyal dönüşümüne de önemli katkılar sağlıyor. Lig TV’de yayınladığımız Sidar isimli bir çobanın hikayesi aslında bunun en güzel hikayesi.
Dağda, tarlada, tatilde evinizde olmadan artık televizyona erişme imkanı sağlayarak eğlenceye, spora, bilgiye erişmede yeni bir vizyon kazandırıyoruz. Çiftçimiz İZ TV’de izlediği bir belgeselle yurtdışında organik sebze üretimiyle çok daha fazla verim ve gelir kazandığını görüp kendini yeniliyor. Bugün ineğini sağarken Home TV izleyen çiftçi var. Bu çerçevede doğru ve müşterilerimizin hayatına değer katacak her teknolojiye yatırım yapmayı sürdüreceğiz.”
70 milyon TL’lik yatırım
Digiturk’un önümüzdeki dönem hedefleri ve sektördeki mevcut duruma ilişkin değerlendirmelerde bulunan Özerdem, 200’den fazla ücretsiz kanalın yayın yaptığına, ayrıca 2 tane dijital, bir kablolu, bir adet de IPTV yayını yapan platform olduğuna dikkat çekti.
Özerdem şunları söyledi:
“Dünyada ücretsiz yayın yapan kanalların en güçlü olduğu ülkelerden biri Türkiye. Bu çerçeveden baktığımızda Digiturk bu rekabette oldukça güçlü bir noktada ve paralı televizyon yayıncılığı sektöründeki gelir pazar payımız yüzde 80.”
Özerdem, son dönemde teknolojik uygulamaları üyelerin hayatına sunmak üzere yaklaşık 70 milyon lira tutarında yatırım yaptıklarını söyledi.
25 milyon izleyicisi var
Digiturk’un izlenme oranlarına ilişkin de bilgiler veren Özerdem, sadece evlerden değil, ticari noktalarda da izlendiklerini hatırlatarak, Türkiye’de 25 milyon Digiturk izleyicisi olduğunu söyledi. Özerdem, her 3 kişiden birinin Digiturk izleyicisi olduğuna vurgu yaptı.
Lig maçlarının toplam gelirde payı yüzde 40
Digiturk;ün gelir dağılımına ve Lig TV, sinema paketleri kırılımlarına ilişkin bilgiler de veren Özerdem, 2012 sonu itibarı ile 1.4 milyar liraya ulaşan gelirlerde en büyük payın 1.12 milyar lira ile üye gelirleri olduğunu söyledi. Sadece bir futbol platformu olmadıklarına dikkati çeken Özerdem, Spor Toto Süper Lig maçlarından elde edilen gelirin tüm gelirler içinde yüzde 40’lık paya sahip olduğunu dile getirdi.
Özerdem, “Türkiye’de futbolun gelişiminin gizli kahramanı aslında Digiturk. 5 yıl için yaklaşık 2 milyar dolarlık yayın ihalesi ile birlikte futbol kulüplerine her yıl çok büyük rakamlar aktarılıyor. Bu Türk futboluna yaptığımız bir yatırımdır. Spor Toto Süper Lig’in, 2017 yılına kadar yayın hakları Digiturk’te” dedi.