24.07.2005 - 00:00 | Son Güncellenme:
axeko022.jpg Yüksek kaliteyi yakalamak için şarabı terroir mantığıyla ürettiklerini, yani üzümü yetiştiği yerde şaraba dönüştürdüklerini anlatan Yorgancıoğlu, halen Elazığ, Ürgüp, Tekirdağ ve Şarköy'de fabrikaları, Kırcasalih, Hoşköy ve Uçmakdere'de de şaraphanelerinin bulunduğunu söyledi. Yorgancıoğlu, Denizli'de bağ almaları durumunda buraya da bir fabrika ya da şaraphane kuracaklarını belirtti. Tekel'in alkollü içkiler bölümünü aldıktan sonra rakı, votka ve cini yenileyen Mey İçki'nin son hamlesi şaraplar için oldu. Ürettiği şarapları, yukarıdan uzanan iyilik eli anlamındaki Kayra markası altında toplayan Mey İçki, şimdi de daha iyi şarap yapabilmek için bağ satın almaya başladı. Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu, Elazığ ve Şarköy'de bağ aldıklarını, Denizli yöresinde de aradıklarını açıkladı. Tekel'in çok güzel şaraplar ürettiğini ancak hem imaj sorunu, hem de tüm üzümleri almak sorumluluğu olduğunu ifade eden Yorgancıoğlu, Mey'in bunu Kayra şaraplarıyla aştığını söyledi. Mey'in üzüm alırken seçici davrandığının altını çizen Yorgancıoğlu, "Sene içinde üzüm üreticileri ile irtibata geçtik. Onlara çeşitli ön ödemeler yaptık, kaliteli üzümü garantiye aldık ve 2004 senesi mahsülleriyle şu anda çok kaliteli Kayra şaraplarını ortaya çıkardık" diye konuştu.Yorgancıoğlu, Kayra'yı yaratırken hem bir Fransız şarap uzmanının desteğini aldıklarını, hem de şişe ve etiket tasarımından pazarlamaya ayrıntılı çalışmalar yaptıklarını anlattı. Yorgancıoğlu şöyle devam etti:"Bu topraklar dünyanın ilk şarabını üretti. Niye dünyanın en iyi şarabını üretmesin? Bu oldukça agresif bir vizyon. Kayra için 10 - 15 milyon dolar yatırım yaptık. Türkiye'de yılda 60 - 80 milyon litre şarap tüketiliyor. Bu yıl daha işin başında olduğumuz için 10 milyon litre gibi bir hedefimiz var. Bu 70 trilyon ciro demek. Şu anda pazar payımız yüzde 15 civarında, bunu yüzde 20 - 25'lere çıkarmayı düşünüyoruz." 'Üzümü seçiyoruz' Yorgancıoğlu,Kayra'nın özellikle turizm bölgelerinde tanıtımına ağırlık verdiklerini dile getirdi. Bağbozumu şenlikleri ve şaraphanelere tadım turları düzenlemek istediklerini de belirten Yorgancıoğlu, bu faaliyetler için Trakya'daki denize sıfır olan şaraphanelerinin çok elverişli olduğunu sözlerine ekledi. Tadım turu yapacak Mey İçki'nin şarap üretim danışmanı Fransız Jean-Luc Colin ise Türkiye'de özellikle öküzgözü ve boğazkere üzümlerinden yapılan şarapların kalitesinin yüksek olduğunu ancak bu üzümlerin isimleri ihracatta dezavantaj oluşturacağı için yanlarına yabancı üzüm çeşitleri eklemek gerektiğini söyledi. Colin bu nedenle yeni aldıkları bağlarda merlot, cabarnet, savignon gibi yabancı üzüm cinsleri yetiştireceklerini bildirdi. Mey Pazarlama Direktörü Cihan Kırımlı, Kayra şemsiyesi altında oluşturdukları her markaya bir kişilik atfettiklerini belirtirken, Kayra Pazarlama Müdürü Gözdem Bebekoğlu bu markaların, Terra, Buzbağ ve Buğu ikilisi, Tılsım ve Cumartesi olduğunu söyledi. Kayra'nın imajını belirleyen Zeynep Oğuz ve Emre Soylu ise etiket tasarımlarında Selçuklu motiflerinden, İznik çinilerine kadar Anadolu'ya özgü imgelere yer verdiklerini anlattılar. İkili şişelerin ise içindeki şarabın yumuşak ya da gövdeli oluşuna göre ince ya da dolgun tasarlandığını belirtti. 'Yabancı üzüm yetiştireceğiz'