19.08.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:
Türkiye'de nüfusun yüzde 50'sinin pekmez yemediğini söyleyen Şitoğlu Genel Müdürü Ahmet Balin, pekmez pazarı oluşturabilmak için daha modern ve pratik ambalajlar ürettiklerini, pekmezi kolonya bidonlarından çıkarıp her kesimin tüketebileceği bir ürün haline getirdiklerini belirtti. Pekmezi market raflarına sokan Şitoğlu, yeni yatırımlarla üretim kapasitesini 7 bin tona çıkarmayı planlıyor. Almanya, Fransa, Hollanda, İspanya, İsrail ve ABD'ye ihracat yapan firma bu yıl yüzde 70 büyüme hedefliyor. 2006 yılında 4.5 milyon dolar ciro yaptıklarını kaydeden Balin, "2007 için 5 milyon dolarlık bir ciro planlıyoruz. Bu yıl yurtiçi tanıtımlarına ağırlık vererek yüzde 50 olan üretim kapasitesimizi yüzde 100'e çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.Yeni geliştirdikleri katı ürün pekmeziyle, bal ve reçelin tahtına göz diktiklerini söyleyen Balin, "Bu ürünle kahvaltı sofralarına girmeyi hedefliyoruz. Ekmek üzerine sürülebilen, akışkan bir katılıkta olan, 70'li yıllarda tahta ambalajlarda satılan katı ürün pekmezini hijyenik ambalajlarda yeniden üretmeye başladık. Yeni ürünümüzü 700 gramlık özel ambalajlarda ekim ayından itibaren piyasaya süreceğiz" diye konuştu. Reçelin tahtına göz dikti Beslenme açısından bal ve süt gibi önemli gıda maddeleri arasında yer alan pekmez, kansızlık, dirençsizlik gibi sorunlara çözümler getiriyor.Pekmez, ilaç sektöründe de kullanılıyor. Pekmezin içinde bulunan mineraller ve posasından ayrılan meyve özsuyu çocuk gelişimine katkıda bulunuyor. Üzümle anılan pekmezin harnup denilen keçiboynuzu, dut ve patenti Şitoğlu'na ait olan kayısılı çeşitleri de bulunuyor. Endüstriyel alanda yan ürün olarak da kullanılan pekmez, kek, pasta, bisküvi ve hamur işi ürünlerinde kıvam artırıcı ve renk verici olarak da kullanılıyor. İlaç sektörü kullanıyor