21.02.2008 - 00:00 | Son Güncellenme:
Bu tasarımcılardan biri olan Yeşim Güleryüz, Paris'in 30 kilometre batısında bulunan, Renault'un en büyük tasarım merkezi Technocentre'da görev yapıyor. Türk piyasasında müşterilerin isteklerini saptamaya çalıştıklarını söyleyen Renault'nun Endüstriyel Tasarımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Patrick Le Quement, "Bazı araçlar, özel piyasalara uygun olarak imal ediliyor. Bu amaçla çok değişik bölgelerin girdileri elimize ulaşıyor. Bu bağlamda bir Türk bayan tasarımcımız da bulunuyor. Renk ve iç giydirme konusunda olağanüstü hoş tasarımları var" dedi.Renault'un 2005'ten bu yana tasarım maliyetinin yüzde 36 azaldığını, dijital süreçleri uygulayarak model geliştirme süresini 20 haftaya kadar indirdiklerini belirten Le Quement, "Eskiye oranla 3 kat daha fazla sayıda proje gerçekleştiriyoruz" dedi. Sanal ortamdaki tasarım çalışmalarının desteğiyle geliştirme maliyetlerini yüzde 36 oranında tazaltan Renault, araç içi düzenlemesi konusunda Türk tasarımcılarla da çalışıyor. Dijital tasarım sürecinde gerçeğe çok yakın veriler elde ettiklerini anlatan Le Quement, bu sürecin dijital modelleme, üç boyutlu modelin filmlerle sanal ortamda görselleştirilmesi gibi aşamaları olduğunu anlattı.Tasarlanan modelleri, süper bilgisayarlar sayesinde çeşitli ortamlarda geçen filmlere dahil edebildiklerini kaydeden Le Quement, şöyle devam etti: "3 saatten kısa bir prodüksiyon için 150 adet işlemciyle çalışan bir süper bilgisayar kullanıyoruz. Shrek filminde kullanılan işlemci sayısı bile 7 adetti." 21 Shrek'e bedel bilgisayar