Geri Dön

Bakan Ersoy: Turizmde sezonun nisanda açılacağına inanıyoruz

Bakan Mehmet Nuri Ersoy, "Etkinlikler mart ayı itibariyle başlayabilir. Turizm sezonunun nisanda başlayacağını umuyoruz” açıklamasını yaptı. Bakan Ersoy, "Bu sene turizmde 'V' çıkış bekleniyor. Vaka sayısı hızla aşağıya iniyor. Bu hafta itibariyle aşılama başlayacak. Mart ayında iki binli rakamların altına ineriz. Bu süreçler içinde binli rakamlara ineriz ve nisan ayı itibariyle biz sezonun açılacağına inanıyoruz." dedi.

Bakan Ersoy: Turizmde sezonun nisanda açılacağına inanıyoruz

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy turizmde 2021 yılında 'V' çıkış beklendiğini belirterek, "Vaka sayısı hızla aşağıya iniyor. Bu hafta itibariyle aşılama başlayacak. Nisan ayı itibariyle biz sezonun açılacağına inanıyoruz" dedi. Turizm sektörünü "zor günlere alışık, deneyimli bir sektör" olarak tanımlayan Bakan Ersoy, 'goTurkey' sitesinde şubat sonundan itibaren Türkiye'deki 81 vilayetin tanıtılacağını söyledi. Ersoy, sektörde bir çok otelin satılık olduğuna dair haberler için ise "Çok el değiştiren marka otel yok. Pandemi ile ilişkilendirmeyi doğru bulmuyorum" dedi.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, bakanlığın 2020 faaliyetlerini ve 2021 hedeflerini gazete ve televizyonların Ankara Temsilcileriyle paylaştı. Bakan Ersoy, 2020 yılını turizm sektörünün tüm dünyada ziyaretçi sayısında yüzde 80, gelirde yüzde 88 daralma ile kapatırken, Türkiye'nin daha iyi bir konumda tamamlayacağını belirterek, "Türkiye turizmde bu seneyi 15,5 milyona yakın turist ve yüzde 70’lik bir daralmayla kapatacak. Gelirlerde 11 milyar doların üzerine geçerek dünyadaki yüzde 88 daralmaya karşılık yüzde 20’lik bir performansla yüzde 68’lik bir daralmayla kapatacak gibi gözüküyor." dedi. Ersoy, 2021 yılında sektörde 'V' çıkış beklediklerini vurgulayarak "Martta 2 binli, Nisan'da binli rakamların altına ineriz. Nisan ayı itibariyle sezonun açılabileceğini düşünüyoruz. Bu yıl 31 milyon turist, gelirde ise 23.3 milyar doları geçeceğimizi umuyoruz" dedi. Ersoy, krizden çıkışta en hızlı düzelen sektörün seyahat sektörü olduğunun görüldüğünü belirterek, "Asya'da 'V' çıkış fazlasıyla gerçekleşiyor" ifadesini kullandı.

15,5 MİLYON TURİST

Ersoy özetle şunları söyledi: Dünyada pandemiyle birlikte uluslararası ziyaretçi sayısında yüzde 80 daralma, turizm gelirlerinde de yüzde 88’lik bir daralma oldu. Türkiye’ye bakıldığı zaman ise, rakiplerimiz yüzde 80 daralırken, Türkiye turizmde bu sene 15,5 milyona yakın turist çekecek ve yüzde 70’lik bir daralmayla kapatacak. Gelirlerde 11 milyar doların üzerine geçerek dünyadaki yüzde 88 daralmaya karşılık yüzde 20’lik bir performansla yüzde 68’lik bir daralmayla bu seneyi (2020) kapatacak gibi gözüküyor.

'ÇOK KUVVETLİ BİR AJANS KURDUK'

Biz rakiplerimize göre niye yüzde 15 daha iyi performans gösterdik? Bu Turizm Geliştirme Ajansı (TGA) sayesinde oldu. TGA, turizm geliri yüksek olan ülkelerde yüz yıl önce hayata geçmeye başlamış, yüz yıldır var olan bir kuruluş. Bünyesinde profesyonel tanıtım uzmanlarını bulunduruyor. Tanıtım dünyada şekil değiştirdi. Yeni teknolojiler, yeni iletişim modelleri hayata geçti. Tanıtım sadece reklam verme şeklinde de gerçekleşmiyor. Artık piar da belli editörlerin, kanaat önderlerinin, youtuberların, sosyal medya fenomenlerinin sizlerle ilgili yapacakları yorumlar, kontrollü- kontrolsüz çıkmış, olumlu-olumsuz yazılar, görüşler, bunların hızlı bir şekilde profesyonel bir birim tarafından takip edilip değerlendirilip anında cevaplandırılıp yönlendirilmesi gerekiyor. Bu bakımdan çok kuvvetli bir ajansı biz kurduk. Türkiye turizm konusunda dünyada en etkili ve en yoğun reklam yapan ülke oldu. Bunların sonuçlarını da hem almış olduğumuz finansal önlemler, hem de turizm geliştirme ajansının zamanında, kriz başlamadan önce hayata geçirmemizden dolayı rakip ülkelere göre daha iyi bir performansla kapatmamızı sağladı.

TANITIMDA AKILLI ZEKA

TGA 2021’den itibaren yeni bir teknolojiyi daha hayata geçiriyor. goTurkey.com sitesinde akıllı zekalar çalışıyor. Türkiye hakkında haber yapma olasılığı olan 100’den fazla haber portalı sıkı bir şekilde akıllı zeka tarafından takip ediliyor. Dünyanın en büyük yolcu tedariki yapılan tur operatörleriyle ilgili iletişim haberlerini sistem takip ediyor. Yolcu alışkanlıklarıyla ilgili verilerin alınabildiği sitelerle de iletişim halinde. Ve hızlı bir şekilde Türkiye’yle ilgili markalaşmasıyla ilgili olumlu olumsuz yönlendirmeleri alıp analiz edip ona göre tanıtım önceliği yapıyor. Daha önceki ziyaretlerinizi kayıt altında tutuyor. Size ona göre önceliklendirilen reklamlar gösteriyor. Dünyada en çok ziyaretçi alan açık arayla en çok ziyaretçi alan sitelerin başında.

TANITIMDA İKİNCİ AŞAMA

Ürün tanıtımında da farklı bir yöntem izliyoruz. 50’ye yakın ürünü ilk etapta tanıtılıyor. Şu anda 30’dan fazla şehir işlenmiş durumda. Şubat sonuna kadar 81 vilayeti işlemiş olacağız. Herkes bir tanıtım yapıp sesini duyurmaya çalışıyordu. Biz goTurkey sitesiyle tek sesliliğe geçiyoruz. Onları nasıl videolar çekmeleri gerektiği, ne tür içeriklere yoğunlaşmaları gerektiği konusunda eğitiyoruz. 81 vilayetin tanıtım içeriklerini oluşturuyoruz.

TANITIMDA ÜÇÜNCÜ AŞAMA

Üçüncü aşamaya geçtiğimizde de hedef potansiyel ülkeler belirleyeceğiz, onlara nasıl erişiriz, hava trafiğini nasıl oluştururuz, bu en son aşama olacak. Ve böylelikle hem misafir çeşitliliğini sağlamış olacağız, hem ürün çeşitliliğini sağlamış olacağız, hem de turizmi 81 ilimize yaymış olacağız.

3 BİN KİŞİ TANITACAK

PR ile ilgili binden fazla editör, Youtuber, sosyal medya fenomenini ülkemizde ağırladık, bunların yayın yapmasını sağladık. Bu sene bu sayıyı çok daha fazla arttıracağız, 3 binli rakamları geçeceğiz. Zaman içinde, organik tanıtım reklam tanıtımının önüne çıkaracak diye düşünüyoruz.

NEDEN PANDEMİ DEĞİL

(Pek çok otelin satışa çıktığı iddiası) İnsanlar fiyatını öğrenmek için piyasa oluşturmak için satışa koyabiliyor. Marka otel var mı, yok. Piyasa oluştuğu zaman iyi şekilde değerlendirilecek yerler. El değiştiren otellerin köküne inildiğinde pandemi öncesi geçmişten başladığını görürsünüz. Türkiye turizminin yaşadığı ilk kriz değil. Bu global bir kriz. Ve biz krizden çıkış senaryolarına baktığımızda en hızlı düzelen sektör olarak seyahat sektörünü görüyoruz. Asya'daki gelişmeleri izleyerek sağlıklı öngörüde bulunabilirsiniz. Asya'da V çıkış fazlasıyla gerçekleşiyor.

Yeni Göbeklitepelere hazır olalım

Yeni Göbeklitepe'lere hazır olalım. Birkaç ay sonra sunum da yapacağız. Muhtemelen Urfa bölgesi, Mısır'ın piramitleri neyse bizim için de öyle olacak. Bu yılın arkeolojik işi olacak. Bu dünyada ses getiren en önemli projelerden biri olacak. 6 ayda eylem planını açıklarız.

Kazıda yeni bir çağ

Türkiye’de 157 kazı başkanlığı var, bunların 32 tanesi yabancı, 125 tane yerli kazı başkanlığı ve önümüzdeki sene sonu itibariyle bütün Türkiye’deki kazılar 12 aylık kazı programına alınmış olacak. Kazı Başkanlarının değimiyle söyleyeyim, "Türkiye kazı arkeolojisinde yeni bir çağ başlattınız" dediler. Önümüzdeki sene 125 kazı başkanlığına geçince de 700’den fazla arkeolog ve sanat tarihçisini de istihdam etmiş olacağız.

Koruma Kurullarında performans yüzde 92 arttı

Korumu kurullarında performans yönetim sistemi geliştirdik. Ortalama 90 gün olan koruma kurulları sonuçlanma sürecini 30 günün altına çektik. Performansı yüzde 92 artırdık. Belli bir süre içinde bir aşamayı geçemezse, dosya merkez çekiyor hemen inceliyor sonuca bağlıyor. Artık bekleyen dosya kalmadı.

Demlik şakası yapan kuzenini plazma televizyonla kovaladıRİZE'nin Ardeşen ilçesinde Murat Gül, elindeki boş çay demliğini üzerine düşürerek kendisine şaka yapan kuzeni Hamit Gül'ü, duvardan söktüğü plazma televizyonla kovaladı. Kovalamaca sırasında dengesini kaybedip düşen Gül'ün elindeki televizyon kırılırken, o anlar cep telefonu kamerasına yansıdı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber