Ekonomi‘Türk kadınının ölçülerini gözardı etmeyen markayız’

‘Türk kadınının ölçülerini gözardı etmeyen markayız’

11.05.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türk kadının ölçülerini gözardı etmeden üretim yaptıklarını söyleyen Pelin Mete, “Kalıplarımız yıllardır dar omuz, geniş kalçaya uygun şekilde hazırlanıyor. 36-50 arası geniş bir beden aralığına sahibiz. 42 yıllık başarımızın altındaki sır bu” dedi

‘Türk kadınının ölçülerini gözardı etmeyen markayız’

1970 yılından bu yana faaliyet gösteren Gusto’nun Yönetim Kurulu Başkanı Pelin Mete, koleksiyonlarını 36-50 arası geniş bir beden aralığına sahip olduğunu söyledi. Böylece hem genç kızlara ve kadınlara hitap ettiklerini belirten Mete, “Türk kadının ölçülerini gözardı etmeden üretim yapıyoruz. Kalıplarımız yıllardır dar omuz, geniş kalçaya uygun şekilde hazırlanıyor” dedi.
Markanın 42 yıllık başarısının altında bu sırrın yattığını anlatan Mete, “Gusto’nun amacı hazır giyim sektöründe vazgeçilmez bir trend yakalamaktı. Türk kadın tüketicisinin ne istediğine kulak vererek bu trendi yakaladık. Hem küçük beden, hem büyük beden markasıyız” diye konuştu.

18 mağazaya ulaştı
Gusto’nun şu anda 18 mağazaya ulaştığını söyleyen Pelin Mete, “Ağırlıklı olarak alışveriş merkezleriyle (AVM) büyüyoruz. Şu anda Optimum, Airport, Carousel, Profilo Beylicium, Neomarin, Armonipark, Metrocity, Flyinn, Buyaka, İzmir Optimum ve İzmir Egepark gibi AVM’lerde mağazamız var. Bunların yanı sıra birçok satış noktamız daha bulunuyor” dedi.
İstanbul dışında sadece İzmir’de satış noktaları bulunduğunu belirten Mete, kısa süre içinde Ankara’da da mağaza açmayı planladıklarını anlattı.
Gusto olarak franchising vermeyi de istediklerini ifade eden Mete, “18 mağazamızın 6’sı franchise olarak faaliyet gösteriyor” dedi.

‘e-ticarete ağırlık vereceğiz’
Kısa süre içinde Kıbrıs’a da mağaza açacaklarını dile getiren Mete, “Böylece yurtdışına ilk adımımızı atmış olacağız. Ardından Azerbaycan, Rusya ve İngiltere’de mağaza açmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki dönemde internet satışına ağırlık vereceğiz” dedi.

Haberin Devamı

Yunan dili ve edebiyatı okudu
Gusto’nun ilk konsept mağazasını Kadıköy Bahariye’de açtığını söyleyen Pelin Mete, şu bilgileri verdi:
“Gusto bir aile şirketi. Şirketin ikinci nesil yöneticisiyim. Çocukluğumdan bu yana işin içindeyim. Ancak liseyi bitirdikten sonra yabancı dillere olan merakım yüzünden Yunan Dili ve Edebiyatı okumaya karar verdim. Ardından İtalya’ya gittim. Dönünce baba mesleğini yapmak istedim ve Gusto’da işe başladım.”

‘Renkli bir yaz bizi bekliyor’
Üretimlerini İstanbul Dudullu’da 5 bin metrekare alana sahip fabrikalarında gerçekleştirdiklerini söyleyen Pelin Mete, yeni sezon koleksiyonlarıyla ilgili olarak da şu bilgileri verdi: “Bu yıl çok renkli geçecek. Öyle ki sarı pantolon yetiştiremiyoruz. Pudra, pastel tonlar ağırlıkta olacak. Ekru, krem gibi soft renkler bu yıl romantik bir yaza işaret ediyor. Bu yaz puantiyeler de renklendi.”

Haberin Devamı

‘Rusya gibi çetin bir pazarda büyüyoruz’
Koton, Rusya’daki 11’inci mağazasını, Rusya’nın Moskova’dan sonra, ikinci yüksek yaşam ve gelir rakamına sahip kenti Ufa’da açtı.
Koton’un Mega Ufa AVM’deki 800 metrekarelik alana sahip mağazasında kadın ve erkek ürünlerinin yanı sıra Ole, Ole Homewear, Kids, Denim, Party Wear, Beachwear ve aksesuar koleksiyonları da yer alıyor.
Koton, Rusya’daki ilk satış noktasını 2007’de Krasnodar’da açtı. 2010’da Moskova’daki ilk Koton Mağazası’nın açılmasının ardından, 2011’de yine Moskova’da iki Koton Mağazası daha faaliyete geçti.
Ayrıca Rusya’da Novosibirsk, St.Petersburg, Soçi, Kazan ve Varonezh şehirlerinde de Koton mağazası bulunuyor. Rusya’da toplam 11 mağazayla hizmet veren Koton’un, yurtdışında 24 farklı ülkede 86 mağazası var.

Rekabetçi ve güçlü
Tüm Rusya‘yı tek bir pazar şeklinde görmenin, doğru bir bakış açısı olmayacağını söyleyen Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, şu bilgileri verdi: “Çünkü Rusya’nın büyük coğrafi yapısından dolayı farklı iklim özelliklerine sahip şehirleri var. Ülkenin hemen her bölgesinde büyük kent merkezleri var. Ural Dağları’nın böldüğünü varsayarsak; batı tarafı çok daha gelişmiş olmakla beraber, doğuda da ticaret, sanayi ve enerji sektörüne bağlı olarak büyük yerleşim bölgeleri bulunuyor. Ayrıca bölgesel farklılıklara bağlı olarak yaşam tarzı ve alışveriş kültürü de değişiklik gösteriyor. Perakende sektörü ve özellikle hazır giyim, Rusya’da son derece rekabetçi ve güçlü. Uluslararası markaların tamamına yakını pazarda. Fast fashion markalar da yatırımlarına devam ediyor. Bu görünüme rağmen, Rusya gibi çetin bir pazarda, Koton’un giderek artan bir ivmeyle büyümesinden çok gurur duyuyoruz.”

Haberin Devamı

Haftanın perakendeci tweet’leri
Tanju Akyazı
qtoo.com.tr
Hadi diyelim ki satranç oynamayı bilmiyorsunuz, hiç
king de mi oynamadınız. Bazen elinizdeki iyi kağıdı vermek gerekir, sonunda kazanmak için...

Ayşen Zamanpur
Silk&Cashmere
Moda, finans, kültür merkezi olamadık ama DÜNYANIN LÜKS DÜĞÜN merkezi olmuşuz.
3 meşhur otelimizde 2013’te bile
rezervasyon kapanmış. Şapka!

Talha Çilek
Çilek Odası
Marka bir sözdür (vaattir), ama iyi marka tutulan sözdür. Muhtar Kent

Haberin Devamı

Barış Karakullukçu Mudo
Mersin Mudo City’ye bayıldım...

ANNELER GÜNÜ
Genç anneler için

Genç ve spor giyimi tercih eden anneler için farklı bir hediye seçeneği sunan Loft, 11-13 Mayıs tarihleri arasında sadece bayan ürünlerinde geçerli olacak yüzde 50 indirim kampanyası gerçekleştiriyor.

Yılların eskitemediği koku...
Klasiğin zamansızlığını yaşatan ve artık bir kült haline gelen yılların eskitemediği parfüm Viva Cappio, anneler gününde ‘özel’ bir hediye seçeneği olacak. Viva Cappio, gül ve zambak kokusuyla amber ve sedir ağacının uyumunu sunuyor.

Filiz Akın oğlu ile 212 AVM’de
Türk sinemasının ünlü aktrislerinden Filiz Akın, ilk kez oğlu İlker İnanoğlu ile birlikte hayranlarının karşısına çıkıyor. 12 Mayıs 2012 tarihinde düzenlenecek imza günü ile söyleşi, 212 İstanbul Power Outlet’te gerçekleştirilecek.

Dekoratif aksesuarlar...
Mudo City’lerde anneler için birçok hediye seçeneği sunuluyor. Yeni sezon koleksiyonundaki canlı renklerdeki etekler ve elbiseler, gömlekler ve pantolonlar anneleri bekliyor. Mudo City’ler evlerine düşkün anneleri de unutmuyor. Dekoratif aksesuarlardan mutfak gereçlerine uzanan birçok alternatif annelerin beğenisine sunuluyor.

Haberin Devamı

Hediye çekli alternatif
Atalar, 4-13 Mayıs tarihleri düzenlediği kampanya çerçevesinde 100 TL ve üzerinde alışverişlerde ödenen tutarın yüzde 30’u oranında çek veriyor. Bu çekler 14-21 Mayıs tarihleri arasında Atalar ve Penny Black etiketli ürünlerde kullanılabiliyor.

‘Güvenlik’ mağazalarıyla perakendeye girdiler
Kale Kilit ve Kale Çelik Eşya Genel Müdürü Nadir Erze, geçen yılın sonunda Türkiye’nin ilk ‘güvenlik merkezini’ açtıklarını söyleyerek, “İstanbul Etiler ve Bağdat Caddesi’ndeki Kale Güvenlik Merkezleri ile yaklaşık 3 milyon dolar yatırım yapıldı. Bu mağazalarla tüketicilere danışma noktası yaratalım istedik” dedi.
Kale Güvenlik Merkezi’nin güvenlikle ilgili tüm ürünlerin bir arada sunulduğu bir mağaza olma özelliğini taşıdığını belirten Erze, “Bu mağazalarda tüketicilere güvenlik ürünlerini deneyimleyebilecekleri bir alan sunuyoruz” diye konuştu.

100 merkez açacak
En az 100 güvenlik merkezi açacaklarını kaydeden Erze, “Bayilerimiz için özel corner’lar kuracağız” dedi.
Kale Güvenlik Merkezi’nde çeşitli konseptlere göre tasarlanmış dört deneyim odası bulunduğunu söyleyen Erze, şöyle devam etti:
“Hitech ev, klasik ev, otel ve ofis konseptli deneyim odalarında ihtiyaçlara göre güvenlik çözümleri sunuluyor. Ürün sergileme anlayışı ise ‘gör ve seç’ prensibine dayanıyor.”

Yapı marketlerle işbirliği
Müşterilere yakın olma stratejileri doğrultusunda, yapı marketlerdeki güçlerini artıracaklarını belirten Erze, “Teknolojik ve karmaşık gelen kilit ürünlerimizi eğitimlerle ve özel demolarla anlatarak, herkesin basit çözümlerle güvenliklerini artırmalarına destek vereceğiz” dedi.

Hırsıza tuzak kuruyorlar
Kale’nin son teknolojiyle geliştirdiği ‘tuzaklı barel’ ürünüyle de ilgili bilgi veren Nadir Erze, “Kale Tuzaklı Barel dışarıdan zorlandığında, silindirin dışarıda kalan kısmının kırılmasını sağlıyor. Böylece dışarıdan yabancı bir cisimle silindire ikinci bir müdahaleyi imkansız hale getiriyor” dedi.
Ürünün normal silindirlerin uygulandığı her kapıda kullanılabildiğini belirten Erze, “Kırıldığında bile çalışır olma özelliğiyle mekan sahibinin silindir kırılmış olsa bile anahtarıyla yeniden kapısını açıp içeri girebilmesine imkan tanıyor” diye konuştu.
Erze ayrıca, yeni ürünleri arasında Kale Otomatik’in de bulunduğunu ifade ederek, “Bu ürünümüz çelik kapılarda ‘kilitlemeyi unutma’ riskini ortadan kaldırıyor. Kale Otomatik, yardımcı mandalı sayesinde, içerden ve dışardan kapının anahtarla kilitlenmesine gerek duymadan, otomatik kilitlenmeyi gerçekleştiriyor” dedi.

Extra large bir uyku için
İsveç markası Duxiana özel Xleep yastık tasarladı. 72x92 santimetre boyutlarında tasarlanan bu özel Xleep yastık alışılmışın dışında geniş bir uyku vaad ediyor. İçeriğinde Kuş tüyü ve kaz tüyü bulunan bu yastıkların farklı tarafı ise Duxiana yataklarında da bulunan patentli Pascal yay sistemi. Dux yastıklarına da entegre edilen bu özellik sayesinde yastık düzleşmiyor. Marka yetkilileri, “Normal bir yastıkla başınız yeterince desteklenmez ve gömülür. Ancak Xleep yastığın aktif yay desteği sayesinde sağlıklı bir uykunun yanı sıra boyun sağlığına da özen sağlanacak” diyor.

Baharda kare file modası
Penti bu sezona özel ‘Spring Love’ isimli koleksiyonunu satışa sundu. Marka yetkilileri koleksiyonla ilgili şu bilgilerdi verdi: “Giyim zevkine göre farklı kullanım imkanı sağlayan ‘Icon’ tayt düz mini bir siyah elbiseyle gece dışarı çıkarken giyildiği gibi, basic uzun bir swaetshirt ve spor ayakkabı yla de kombinle nerek giyilebiliyor. Farklı desenlerin bir arada kullanıldığı patchwork file külotlu çorap ‘Pucci ise hem abiye hem de spor giysilerle kullanılabiliyor. Kıyafetlere feminen ve romantik bir detay katan ‘Square’ kare file çorap ise baharın vazgeçilmezi olacak.”

Beyaz çaylı cilt bakımı
Olay Total Effects Ailesi’nin yelerinden biri olan Total Effects Hassas Cilt, yaşlanma belirtilerine karşı verilen mücadelede hassas ciltlerin destekçisi olmaya hazırlanıyor. Ürün hassas cildin savunma mekanizmalarını aktif olarak güçlendiriyor. Marka yetkilileri, “İçeriğindeki B3 Vitamini ve Pro-Vitamin B5 seviyeleri cildi rahatlatıyor. İçeriğindeki E ve C vitaminleri, deniz iğdesi ve beyaz çay ile de cilt bariyerini çevreden gelen saldırılara karşı korumaya yardım ediyor” diyor.


Takımlara özel fanatik çantalar
Herkes kendi takımını destekler, renklerini üzerinde taşımak ister. Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş, Trabzonspor için özel olarak hazırlanan ‘fanatik çantalar’ Hakan Çanta tarafından taraftarların beğenisine sunuldu. Hakan Çanta’nın lisanslı üreticisi olduğu Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş, Trabzonspor çantaları, kullanım rahatlığının yanı sıra özel bir tasarıma sahip. Su geçirmez özellikteki çantalar takımlara ait mağaza zincirlerinde satışa sunuldu.

KEŞFETYENİ
Ünlü çift arasında yeni kriz! İntikamını aldı
Ünlü çift arasında yeni kriz! İntikamını aldı

Cadde | 17.06.2025 - 11:25

Dünyaca ünlü yıldız Justin Bieber ile model eşi Hailey Bieber arasında sular durulmuyor. Ünlü çift bu kez Instagram yorumlarında birbirine imalı sözler söyledi.

Yazarlar