Ekonomi Ucuz markette ikincilik tartışması

Ucuz markette ikincilik tartışması

17.04.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

A101 CEO’su Erhan Bostan, DiaSA’yı satın alacağı söylenen Ülker’in sektörde market sayısı bakımından ikinci sıraya yükseleceğine yönelik iddialara, “DiaSA ve Şok’un market sayısı toplamda bizden geride. İkinci sırada biz varız” yanıtını verdi

Ucuz markette ikincilik tartışması

A101 İndirim Marketleri Zinciri’nin CEO’su Erhan Bostan, şu anda 2 bin 32 şubeye sahip olduklarını söyleyerek, yıl sonunda 2 bin 450 şubeye ulaşacaklarını kaydetti. En büyük rakiplerinin BİM olduğunu söyleyen Bostan, “En ucuz market biz ve BİM” dedi.
Erhan Bostan, düzenlenen basın toplantısında A101’in perakende sektöründe ulaşmayı hedeflediği market sayısını, uzun vadedeki hedeflerini ve pazardaki son gelişmeleri paylaştı.

Her yıl 500 şube
Toplantıda gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Bostan, Ülker’in Şok ve satın alacağı söylenen DiaSA’yla birlikte sektörde market sayısı bakımından ikinci sıraya yükseleceğine yönelik bir soru üzerine, “DiaSA ve Şok’un market sayısı toplamda bizden geride. Biz sayıyoruz. Listede ikinci sırada biz varız ve olacağız” dedi.
Her yıl 500 şube açacaklarını belirten Bostan, “A101 olarak 2012 yılını 2.1 milyar TL ciro ile kapattık. 2013 yıl sonu ciro hedefimiz ise yüzde 55 büyüme ile 3.2 milyar TL. Yılın kalan 8 ayındaki hedefimiz, 7 bölgede, 81 ilde 2 bin 450 marketle 12 bin istihdam sağlamak. Amacımız en hızlı büyüyen perakende zinciri olarak indirim marketleri alanında liderliğe yaklaşmak” dedi.
Erhan Bostan, A101 olarak 2008 yılından itibaren müşterilere düşük fiyatlarla kaliteli gıda ve tüketim malzemeleri sunduklarını vurgulayarak, A101’in müşteri trafiği açısından iki, satış olarak da Türkiye’nin üç perakende zincirinden biri olduğunu anlattı.

Haberin Devamı

‘Mayısta Tunceli ve Hakkari’deyiz’
Organize perakendenin yaygınlaştığı her ülkede başarı sağladığını belirten Erhan Bostan, “Güneydoğu ve Doğu Anadolu’nun gelişimiyle A101’in büyümesinin paralel olarak ilerlediğini söyleyebiliriz. Mayısta Tunceli ve Hakkari’de yeni marketlerimizi açarak 81 ili de kucaklamış olacağız” dedi.
Türkiye’de organize gıda perakende sektörünün 2012 sonundaki büyüklüğünün 70 milyar TL, toplam gıda perakende sektörünün ise 140 milyar TL olduğunu kaydeden Bostan, şöyle devam etti:
“Halihazırdaki yöneticilerimizin büyük çoğunluğu A101 içerisinde yetişmiştir. 2009’da (Türkiye’de En Fazla Marka Tescili’ne Sahip Ulusal Firma) ödülünü aldık. Biz ‘private label’ (market markalı) ürünlerimizi çok önemsiyoruz. A101 mağazalarında toplam 850 ürün bulunuyor. Şu anda A101 marketlerinde private label ürünler, toplam ürünlerin yüzde 35’ini oluşturuyor. Hedefimiz bu oranı yükseltmek.”