30.05.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
Kadife Şahin / Antalya
Yatak pazarına yenilik getirmek adına “İyi bir gün geceden başlar” sloganıyla ürün geliştiren Yatsan, eşler arasında tartışmalara neden olan yatak seçimine de farklı bir ürünle çözüm arayışında. Şirket çiftlerin yatak odalarını ayırmadan birarada uyuyabilmeleri için yumuşak ve sert olmak üzere iki özelliğe birden sahip olan yatak geliştirdi.
Yatsan, bu yıl Avrupa’ya olan ihracatını da yüzde 17 oranında artırmayı planlıyor. Yatsan CEO’su Gökalp Bahçeli, başta ABD, İsrail, Almanya, Belçika, Avusturya, Fransa ve İngiltere olmak üzere 52 ülkeye yatak ve yatak ürünleri sattıklarını söyledi. İzmir Torbalı’da 1.000 kişilik istihdam ile üretim yaptıklarını anlatan Bahçeli, dış pazarda kalite, konfor ve tasarım ile dikkat çektiklerini söyledi.
Pazar çok büyük
İnsanları sağlıklı yaşatmak için iyi uykuyu sağlayacak özellikleri yerleştirmeyi hedeflediklerini anlatan Bahçeli, “Kaliteli uykuyu sağlayacak yatak pazarındaki boşlukta liderliği hedefliyoruz. Uyku pazarı büyük ama çok da gözönünde olan bir pazar değil. Yattığınızda yatakta destek, konfor ve kaliteli uykuyu sağlayacak özellikler olmalı. Bu nedenle biz ‘İyi bir gün geceden başlar’ diyoruz.
Bahçeli, verilere göre çiftlerin yatak seçiminde erkeklerin sert yatak, kadınların ise yumuşak yatak istediğini belirlediklerini ifade ederek, “Ama bunun için yatakları ayırmaya gerek yok. Artık bu özelliği tek üründe buluşturan yatakları Türkiye pazarı içinde piyasaya çıkaracağız” dedi.
Yurtdışında marka avında
Hollandalı yatak firması Merens’i satın aldıklarını açıklayan Bahçeli, 1881’de kurulan ABD’li Sealy firmasının da üretimini üstleneceklerini söyledi. Bahçeli, “Avrupa’nın en büyük online yatak firması Simba’yı yaz aylarında Türkiye’ye getireceğiz ve internet ile mağazayı birleştireceğiz” dedi.Yatsan’ın gelecek hedeflerine ilişkin de Bahçeli, “2021’e kadar hedeflerimiz büyük. 5 yıl içinde ciromuzu 3 katına çıkarmayı ve Türkiye’de 220 mağaza sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. 2020 yılına kadar şirketin değerini 2 katına çıkararacağız” diye konuştu.
‘Uykucu’ mağazalar geliyor!
Yatsan, 2016 yılını 175 milyon TL ciro ile kapattı. 1974 yılından beri faaliyet gösteren firma, geçtiğimiz yılın şubat ayında Kuveytli NBK Capital tarafından satın alınarak yeni bir yapılanma sürecine girdi. 2017 ciro hedefi 210 milyon TL. 52 ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Gökalp Bahçeli, genç müşterileri hedefleyen yeni bir marka yarattıklarını söyledi.
Bahçeli, “Kurulduğumuz günden beri kitlemiz 35 yaş ve üzeri. Bugüne kadar insanlara ikinci yataklarını satan bir marka olduk. Temmuzda lansmanını yapacağımız gençlere yönelik yeni perakende markamız ‘Uykucu’ ile, yeni evlilerin ve öğrencilerin yatak tercihi olmak istiyoruz” dedi.
Bahçeli, ‘Uykucu’ mağaza sayısının 5 yılda Yatsan mağazalarının yarısına ulaşacağını belirterek, “Uykucu Türkiye’de kendini ispatladıktan sonra yurtdışına açılacak” dedi.