Ekonomi Yeni rekor için dizel avına çıktı

Yeni rekor için dizel avına çıktı

31.08.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bu yıl uzun aradan sonra ilk kez satış rekoruna ulaşan Kia, yeni nesil Sportage’da dizel 1.6 dizel avına çıktı. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “Bu motor seçeneğiyle, 2015 toplamı kadar Sportage satar, rekor kırarız” dedi

Yeni rekor için dizel avına çıktı

Yaklaşık 11 yıl sonra ilk kez bu yıl Kia satışlarında rekora gittiklerini belirten Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, 2015’e yönelik 19-20 bin adetlik satış hedefiyle yola çıktıklarını, bu hedefe yıl sonunda ulaşacaklarını, ancak gelecek yıl için daha temkinli olduklarını söyledi.

Haberin Devamı

Bu yıl pazarın ve Sportage’ın da etkisiyle hedefledikleri satış adetlerine ulaşacaklarını kaydeden Koçak, “19-20 bin adetlik hedefle yola çıkmıştık. Öyle de bitireceğiz. Bu yıl rekor kırdık ve 11 yıl sonra en yüksek satışımızı elde ettik” diye konuştu. Gelecek yıl belirsizlikler nedeniyle pazarın biraz daha düşük profilli geçmesini beklediklerini, bu nedenle de 2016 siparişleri konusunda temkinli davranacaklarını söyleyen Bora Koçak, buna karşılık yeni nesil Sportage modelinin en önemli silahları olacağını kaydetti.

Fiyatlar yeni üründe artar

Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, eylül ayından itibaren her markanın fiyatlarında ayarlamalar yapacağını, ancak bunun belirli bir seviyenin üzerine çıkmayacağını düşündüklerini söyledi. Markaların, bu yılın toplam pazar öngörüleri doğrultusunda araç siparişi verdiğini, bunların da piyasadaki hızlı değişimler gibi iptal edilmesinin söz konusu olamadığını hatırlatan Koçak, “Üretimde veya üretim programında olan 300-400 bin araç var. Bu araçların satılabilmesi amacıyla markalar, zamlarını belirli bir düzeyin üzerine çıkarmak istemeyebilir. Ancak önümüzdeki yıl, yeni modellerle birlikte bu artış daha yüksek olabilir. Yeni ürün, fiyat artırmak için bir fırsattır” dedi.

Haberin Devamı

‘Sonunda ikna ettik’

Hali hazırda 1.6 lt benzinli motorla bile 9 bin adetlik satış rakamına ulaştıklarının altını çizen Koçak, “Slovakya fabrikası 300 bin araç üretiyor. Bunun yaklaşık yüzde 40-45’i Sportage. Biz yılda 9 binini alıyoruz. Sportage üretiminin yüzde 5-6’sını çektiğin yerde söz sahibi olabiliyorsun. Bu yüzden 1.6 lt dizel ve otomatik için sürekli bastırdık” dedi.
Uzun görüşmeler sonrasında bu seçeneği üretmeleri konusunda Kia’yı ikna ettiklerini ifade eden Borak Koçak, “Yaklaşık 1.5-2 yıldır istiyorduk. Mevcut modelde olamayacağını, yeni jenerasyonda ise ‘belki’ demişlerdi. Şimdi, yeni nesilde bunu bekliyoruz. 1.6 dizel ve otomatik şanzımanla, bir tam yılda şimdikinin en az iki katı satış yaparız. Yani bugünkü toplam Kia satışımız kadar Sportage satılabilir, bununla da yeni rekor kırarız. Şu andaki tek hedefimiz 1.6 lt dizel ve otomatik Sportage’ın hızla üretilmesi. Başka pazarlar da bunu bekliyor” ifadesini kullandı.
Makyajlanan cee’d daha da güçlendi
Kia’nın orta sınıftaki popüler modeli cee’d makyaj tazeleyerek Türkiye pazarında da satışa sunuldu. 74 bin 300 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan cee’d modelinin DCT otomatik versiyonunun fiyatı da 86 bin 900 TL.
Aracın genel tasarım unsurları korunurken, önde sivri ve geniş yeni bir tampon, krom sis far çerçeveleri ve oval şekilli yeni ızgara sunuldu. Arka tamponlar da elden geçirilirken, spor görünüm sunan reflektörler kullanılmış. İç mekandaysa ekstra krom detaylar, farklı döşeme seçenekleri ve geliştirilmiş ses yalıtımı gibi değişiklikler söz konusu.Ancak asıl değişim motorda gerçekleşmiş. 1.6 lt dizel motorun gücü, 128 PS’den 136’ya çıkarılmış. Motorun torku yani çekiş gücü de artarken, 7 ileri yeni nesil DCT otomatik şanzıman ise aracın yakıt tüketimini, eskisine oranla yüzde 35’e varan oranlarda düşürmüş. “Akıllı Park Yardım sistemi” de yenilenen cee’d modelinin öne çıkan özelliklerinden.
‘Boğazımdaki kılçık temizlenmiş gibiyim!’
Alman devi Volkswagen ile Japon Suzuki arasında dört yıldır süren “boşanma davası”nda yeni bir ilerleme kaydedildi. Londra’da bulunan Uluslararası Tahkim Mahkemesi, Volkswagen’in elinde bulunan Suzuki hisselerini satması gerektiği kararına vardı. Suzuki Başkanı Osamu Suzuki de, bu kararı “Tazelenmiş gibi hissediyorum. Sanki boğazıma takılan kılçık temizlenmiş gibi. Büyük bir sorunumuzun çözüldüğünü düşünüyorum” şeklinde değerlendirdi. Volkswagen de, hisselerini satacağını ve bunun da, bilançoya olumlu yansıma yapacağına dikkat çekti.2009’da başlayan VW-Suzuki evliliği, Alman üreticinin yüzde 19.9’luk hissesini almasıyla gerçekleşmişti. İki üretici, ortak araç geliştirilmesi ve üretilmesi gibi planlara sahipti. Ancak bu hiçbir şekilde gerçekleşmedi. VW, Suzuki’nin özellikle Hindistan’da başka firmalarla yaptığı motor ve benzeri işbirliklerine son vermesini istemişti.
Suzuki’nin Volkswagen ile ortaklığa gitmesi, özellikle Japonya’da sıcak karşılanmış, hatta bazı Suzuki modelleri, VW’nin popüler minibüslerine benzetilmeye başlanmıştı.
Yeni rekor için dizel avına çıktı
Sevimli Fiat 500X artık ‘otomatik’man Türkiye’de!
Sevimli Fiat 500 ailesinin crossover sınıfındaki temsilcisi olan ve Türkiye’de de bu ailenin en popüler üyesi haline gelen 500X’in benzinli motor-otomatik şanzıman kombinasyonuna sahip versiyonu satışa sunuldu. Önden çekişli olan bu versiyon, 75 bin 900 TL’den başlayan anahtar teslim fiyata sahip.
500X’in en “sevilen” versiyonu olmaya aday bu araç, 1.4 lt 140 HP’lik benzinli motor ve 6 ileri TCT otomatik şanzımanla donatılmış. Sadece önden çekişli yani “4x2” olarak getirilen bu versiyon, söz konusu benzinli motor ve otomatik vites kutusu kombinasyonuyla fabrika verilerine göre ortalama 5.7 lt yakıt tüketimine sahip. Maksimum hızı da 190 km/s.“Popstar” ve “Cross Plus” donanım paketleriyle satışa çıkan araçta, park sensörü, hız sabitleyici, dokunmatik ekranlı ve MP3 çalarlı müzik sistemi, Yokuş Kalkış Desteği gibi donanımlar standart. Bunun yanında standart güvenlik donanımları arasında da ESP, TCS, 6 hava yastığı, viraj içini aydınlatan sis farları bulunmakta. Çarpışma Önleme Sistemi, Şerit Takip Sistemi ve Kör Nokta Uyarısı gibi güvenlik donanımları ise isteğe bağlı olarak satın alınabiliyor.
Nissan daha fazla rekabetçi olacak
Sahip değiştiren ve hisseleri Nissan Motor Corp. tarafından devralınan Nissan Türkiye, bundan böyle daha rekabetçi olacak. Nissan Otomotiv A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Anaç, bu operasyonla daha rekabetçi ve güçlü olacaklarının altını çizerken, “Gerek modeller gerekse de fiyat açısından daha rekabetçi koşullara sahip olacağız. Nissan’ın Avrupa’da en çok satan Asyalı marka olma hedefi var. Biz de Türkiye’de en çok satan Japon markası olmak istiyoruz” dedi.
Yeni rekor için dizel avına çıktı
Yeni modellerde de daha şanslı olacaklarını kaydeden Anaç, “Bunun etkilerini önümüzdeki yıldan sonra daha iyi göreceğiz” diye konuştu. Operasyonun, geçen yıl eylülde başladığını ve bir yıl kadar sürdüğünü hatırlatan Anaç, “Amaç buradaki operasyonu büyütmek. Türkiye’nin, faaliyetlerini Nissan Ortadoğu bölümü çatısı altında sürdürecek olmasının da amacı bu. Bu bölümün daha geniş imkanları var. Dolayısıyla bizim açımızdan çok olumlu olacak” dedi. İleriki dönemde bu değişimin gerek fiyatlar gerekse de pazara uygun yeni modeller anlamında etkili olacağını kaydeden Anaç, “Üretim konusunda şimdilik bir plan yok. Ancak elbette ileride yeni imkanlar ileride olabilir” dedi.
50 bini aşmak
Yıl başında 24 bin 500 olan 2015 yılı planlarını 25 bin 500’e revize ettiklerini, bu hedefi de koruduklarını anlatan Anaç, 4-5 yıl içinde hedeflerinin “Türkiye’de en çok satan Japon markası” haline gelmek olduğunu, yapı değişikliğinin de bu amaca yönelik olduğunu kaydetti.
Anaç, pazar paylarını yüzde 5-6’ya, satışlarını da 50 binin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini de aktararak, “Bu hedefleri de yeni modellerle gerçekleştireceğiz. Yakın gelecekte yeni Navara’yı bekliyoruz. Bunun yanında belki başka modeller de gelecek” dedi.
5. nesil MItsubIshI L200 sert bakışlı ve güçlü
Mitsubishi’nin tamamen yenilediği popüler pick-up modeli L200, Türkiye’de 76 bin 290 TL’den başlayan kampanyalı fiyatlarla satışa çıktı. Temsa Motorlu Araçlar, yeni L200 ile pick-up sınıfındaki liderliğini pekiştirmek istiyor.
Yeni L200, her ne kadar genel hatları itibariyle bir önceki nesline benzer bir görünüm sergilese de, ön ve arka tasarımı tamamen yenilenmiş. Güçlü bir şasiye sahip aracın süspansiyon sistemiyse tamamen yeni. İç mekanı sade görünümlü bir havada şekillendirilirken, SUV ve binek otomobil konforu vermesi amaçlanmış. Ayrıca iç mekanda yolculara ayırılan bölüm, eskisine göre artırılmış.
Yeni rekor için dizel avına çıktı
Düşük tüketim
Yenilenen L200, Türkiye’de iki farklı dizel motor seçeneğiyle satışa sunuldu. 4x2 versiyonda kullanılan 2.4 lt motor 154 HP gücünde. 4x4’teyse, bu motorun yanı sıra Mitsubishi’nin tamamen yeni “MIVEC” teknolojili güçlü seçeneği de var.
Yeni 2.4 lt ara soğutmalı dizel motor, yüzde 20’ye varan yakıt tasarrufu sağlarken, daha fazla çekişe sahip. Aracın 4x2 ve 4x4 versiyonlarında otomatik vites seçeneği de mevcut.
Çok uzun bir donanım listesi sunabilen yeni L200’de “Storm”, “Tornado” ve “Blizzard” donanım paketi seçenekleri olacak. Anahtarsız Çalıştırma, çift bölgeli dijital klima, bi-xenon farlar, 6.2 inçlik dokunmatik ekranlı multimedya sistemi, deri döşeme, donanım paketlerine göre standart veya isteğe bağlı alınabilen konfor özellikleri arasında. 7 hava yastığı, Aktif Çekiş Denge Kontrolü, Yokuş Kalkış Desteği ve Treyler Denge Kontrolü gibi güvenlik özellikleriyse tüm donanım paketlerinde standart.
Duster zorlu Transanatolia’da 2 bin 950 kilometreyi bitirdi
Dacia Duster, Dakar’dan sonra dünyanın en zorlu ikinci off-road parkuru olarak gösterilen ve 7 gün süren “Transanatolia Rally Raid”i Saffet Üçüncü pilotajında tamamlayarak dayanıklılığını bir kez daha kanıtladı.
Yeni rekor için dizel avına çıktı
Motorsporlarının önemli isimlerinden Saffet Üçüncü, herhangi bir özel modifiyeden geçmemiş, standart Dacia Duster 4x4 ile 2 bin 950 km’lik zorlu Transanatolia parkurunu başarıyla tamamladı. Böylece Duster, zorlu arazi şartlarında da dayanıklılık ve performansıyla gücünü kanıtladı.
Ankara’dan resmi start ile başlayan 6. Transanatolia Rally Raid, ilk gün parkuru olan Tuz Gölü’nün ardından sırasıyla Nevşehir, Sivas, Erzincan, Erzurum, Tokat ve Yozgat güzergahını izleyerek Ankara’da sona erdi. Duster, parkuru tamamlamak için günlük ortalama 400 km. uzunluğundaki etaplarda mücadele etti.