DekorasyonBuda Kalesi'ni Tarihi Füniküler İle Keşfedin!

Buda Kalesi'ni Tarihi Füniküler İle Keşfedin!

Son Güncellenme:

.

Buda Kalesini Tarihi Füniküler İle Keşfedin

Buda Kale'sinin bulunduğu tepenin altında yer alan Zincir Köprü, başkent Budapeşte'nin iki yakasını birbirine bağlıyor. 1849 yılında tamamlanarak açılan köprü, Buda ve Peşte'yi birleştiren ilk sürekli yapı olarak biliniyor. 1870 yılında tamamlanan ve 2. Dünya Savaşı süresince Macaristan'daki pek çok yapı gibi neredeyse yok olan Buda Kalesi, günümüzde de ilgi çekmeye devam ediyor. Füniküler ise Zincir Köprü'sünden Buda Kalesi'ne gitmenin en pratik yolunu sunuyor.

Haberin Devamı

Buda Kalesi'ne en kolay çıkış yolu

Buda Kalesini Tarihi Füniküler İle Keşfedin

Buda Kalesi'nin bulunduğu tepe yaklaşık 90 metre yükseklikte ve neredeyse 40 derecelik bir eğime sahip. Bu nedenle Macaristan'ın ilk asma köprüsü olarak Zincir Köprüsü yapıldığında, köprüden Kale'ye gidiş hiç kolay olmadı. Bu durum, köprünün inşasından 21 yıl sonra Buda Kalesi füniküler bağlantısı yapıldıktan sonra değişti.Füniküler, Avrupa'nın ikinci füniküleri olarak biliniyor. Eğimli ray sistemi, tamamlandıktan sonra 70 yıl boyunca insanları eğimli yolda yukarı ve aşağıya taşıdı. Ancak bu yolculuklar 2. Dünya Savaşı ile son buldu. Çünkü pek çok yapı gibi ray sistemi ve üzerindeki basamaklı tren de bombalara hedef oldu.

Oldukça sade bir sistem

Buda Kalesini Tarihi Füniküler İle Keşfedin

Fünikülerlerin tarihi yüzyıllar öncesine gidiyor. Karmaşıklıktan uzak bu araçlar, sade bir makara sistemi ile çalışıyor. Sistem, araçların kendi ağırlığını kullanarak dik eğimli yerlere kolaylıkla inip çıkmasını sağlıyor. Makara sistemi ile çalışan Buda Kalesi füniküler de ilk yapıldığında, dik eğimli ve ulaşması zor olan Buda Kalesi'nin bulunduğu tepeye çıkmak için büyük avantaj sağladı. Böylece yorucu bir yürüyüşün ya da uzun ve dolambaçlı bir otobüs yolculuğunun yerini aldı.

Haberin Devamı

Muhteşem bir manzara

Buda Kalesini Tarihi Füniküler İle Keşfedin

2.Dünya Savaşı sırasında büyük hasar gören, hatta neredeyse yok olan fünikülerin bazı parçaları kurtarılabildi. Elbette, sistemin tekrar kullanılabilir hale getirilmesi oldukça uzun bir zaman aldı. Ancak füniküler, 1986 yılında aynı raylar üzerinde orijinal tasarımına benzer şekilde tekrar hizmet vermeye başladı. Günümüzde ise füniküler, Budapeşte Toplu Taşımacılık Sistemi tarafından işletiliyor ve turistlere keyifli anlar yaşatıyor. 1987 yılında Buda Kale bölgesiyle birlikte UNESCO dünya mirası listesine de giren füniküler, yolcularına Tuna nehrinin olağanüstü manzarasını vadediyor.Füniküler her sabah 07:30'da çalışmaya başlıyor ve akşam 10:00'a kadar hizmet veriyor. Yolcularını ilk durak olan Buda Zincir Köprüsü'nün yakınındaki Clark Adam terminalinden alan füniküler, kısa bir yolculuk sonunda Buda Kalesi ve Sandor Sarayı arasındaki durağa ulaşıyor. Halen tarihten izler taşıyan füniküler ile Kale'ye keyifli bir yolculuk yapabilirsiniz.

KEŞFETYENİ
Berk Atan kaza geçirmişti! Günler sonra ilk paylaşım
Berk Atan kaza geçirmişti! Günler sonra ilk paylaşım

Cadde | 04.05.2025 - 10:14

Berk Atan'ın da içinde bulunduğu araç geçtiğimiz günlerde kaza yapmıştı. Ünlü oyuncudan günler sonra ilk paylaşım geldi.