29.06.2006 - 18:21 | Son Güncellenme:
(2004)
Maximilian Edwin Hoffman 1953’te Daimler - Benz Yönetim Kurulu’na Amerika piyasası için bir spor otomobil üretme fikrini kabul ettirmeye çalıştığında, işlerin buraya kadar geleceğini tahmin edemezdi herhalde... Çünkü 1950’lerin spor ikonu 190 SL, günümüzün en zarif spor araçlarından birinde, yeni SLK’nın ruhu ve tasarımında yaşamayıyor...
Yeni SLK, üç farklı motor versiyonuyla ülkemizde de satışa çıktı. Bu yeni nesilde, SLK 350, SLK 200 Kompressor ve SLK 55 AMG versiyonları bulunurken, anahtar teslim fiyatları da 65 bin ile 122 bin euro arasında. “Daha fazla güç, daha fazla güvenlik, daha fazla sürüş keyfi" sloganıyla tanıtılan yeni nesil SLK, 1996’dan bu yana 308 bin adet satan ilk SLK’ların pabucunu dama atmak üzere geliştirilmiş.
22 saniyede coupe
Yeni SLK’nın temelinde, Formula 1 teknolojisinden fazlasıyla yararlanılmış. Zaten Formula 1 yarışlarında “güvenlik aracı olarak" yeni SLK’ların kullanılmaya başlanması da, bunun bir belirtisi...
Üstsüz durumdayken, 22 saniyede coupe haline dönüşebilen SLK’da, 163 ile 256 beygir arasında değişen güçlerde motorlar yerini almış. Serinin üst versiyonu olan SLK 55 AMG’de, Mercedes’in yeni 7 vitesli otomatik şanzımanı 7 G - Tronic standart donanıma dahil edilmiş. SLK 200 Kompressor’de, ilk kez bu aracın kaputunun altına konulan 163 PS gücünde bir motor bulunurken, SLK 350, yeni 6 silindirli 272 PS bir makineyle yürüyor. SLK 55 AMG’deki motorsa, bu sınıfta ilk kez 8 silindir barındırması açısından önem taşıyor.
Güçteki bu değişime eklenen bir yenilik de, aracın gövdesinin 72 mm. daha uzun ve 65 mm. genişlemesi....
Havalı bir atkı
YENİ SLK’nın en dikkat çekici özelliğiyse, üstü açık sürüş için geliştirilen ve “enseye sıcak hava üfleyen" Airscarf teknolojisi. Üç farklı dozajda sıcak hava üfleyen bu sanal atkı, soğuk havalarda bile üstsüz gezmek isteyenler için geliştirilmiş. Koltukların baş kısmına monte edilen bu yeni ısıtma teknolojisi, aracın en önemli parçalarından... Bunu en iyi üstü açık arabası olup, ılık havada bile açamayanlar anlar! Tabii bu yenilik, biraz uzun boylu yolculara biraz kullanışsız gelebilir. Onlar için hala biraz üşüme riski var...