Teknoloji Bankacılık işlemlerinde özel robotlar kullanılacak

Bankacılık işlemlerinde özel robotlar kullanılacak

23.11.2017 - 14:07 | Son Güncellenme:

Zaman zaman olumsuz yönlerine dikkat çekilse de teknoloji artık hayatımızın her yerinde. Üstelik sadece basit günlük aktivitelerimizde değil bankacılık gibi önemli işlemlerimizde de hayatımızı oldukça kolaylaştıran bir etmen haline geldi. Bu noktadan yola çıkan Hangikredi.com ekibi, bankacılık işlemlerini daha da kolaylaştıracak bir proje geliştirdi.

Bankacılık işlemlerinde özel robotlar kullanılacak

Projenin başrolünde bir robot var. Ve bu robot sizin bankacılık işlemlerinizi sizin duygu durumunuzu da göz önüne alarak yine sizin yerinize gerçekleştiriyor. Projenin detayları hakkında bilgi veren Hangikredi.com Genel Müdürü Yılmaz Sonışık, “Hangikredi.com olarak aslında bizim lokomotif ürünlerimiz bankacılık ürünleri. Bankacılıkta da son zamanlarda API’ların çok geliştiğini gördük. Bankaların API’lerinin gelişmesi aslında bize farklı hizmetleri banka gibi bankacılık hizmetlerini sunma fırsatı yaratıyor. Bu noktada robotik çözümler piyasada çok fazla var. Ancak robotik çözümler bilgisayar ya da telefon gibi noktalardan görmediğiniz akıllı sistemlerin size bir feedback verilmesi üzerine çalışıyor” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

Fikir nasıl ortaya çıktı?

Proje fikrinin nasıl ortaya çıktığı konusunda da Sonışık, “Türkçe konuşan bir robotla, Türkçe konuşarak siz ihtiyaçlarınızı dile getirseniz biz bankacılık API’ları bunun üzerine yapay zeka, bunun üzerine akıllı yüz tanıma, bunun üzerine duyguları tanıma gibi teknolojileri birleştirsek koysak aslında çok etkili müşteriyle olan etkileşimi çok yüksek olduğu çok da güzel bir ürün çıkartabileceğimizi düşündük” diyor.

Bankacılık işlemlerinde özel robotlar kullanılacak

Robot duygu durumunuzu dikkate alıyor

Projede kullanılan robotun en dikkat çeken özelliklerinden biri de konuştuğu kişinin duygu durumun da göz önünde tutması.

Bu konuda da bilgi veren Sonışık, “Bu noktada da robotla böyle bir çözüm ürettik. Ürettiğimiz çözüm de aslında sizin duygunuza göre farklılaşan, değişen müşteri yolculuğu oluşturabiliyor. Eğer kızgınsanız size kredi vermiyor. Çünkü o an aceleniz var size kredi önermiyor. Bunlar önemli şeyler açıkçası müşteri memnuniyeti açısından. Biz de bunları geliştirmeye çalıştık” şeklinde sözlerini sürdürüyor.

Haberin Devamı

100'e yakın sensör var

Projenin mimarlarından Hangikredi.com IT Müdürü Latif Vardar ise robotun 100’e yakın sensörünün olduğuna dikkat çekiyor. Robotun Google teknolojileriyle çalıştığının altını çizen Vardar robot için “İçinde küçük bir yapay zeka var. Beni algılıyor, ne demek istediğimi anlıyor ve bana göre cevap veriyor. Aynı zamanda bankacılık API’larıyla da entegreli olarak çalışıyor” diyor.

Yazarlar