The Others 'Turizmde yeni bir dönem başladı'

'Turizmde yeni bir dönem başladı'

05.10.2016 - 01:38 | Son Güncellenme:

Turizm ve Çevre Bakanlığı’nın doğru stratejiler ile belirlenecek olan hedef pazarlara doğru algı ve iş teması yayabilmek amacı ile marka değerini tekrardan oluşturmak için düzenlediği “Konkur” yarışması tamamlandı

Turizmde yeni bir dönem başladı

Turizmde yeni bir dönem başladı

MİLLİYET LEFKOŞA
Turizm ve Çevre Bakanlığı’nın doğru stratejiler ile belirlenecek olan hedef pazarlara doğru algı ve iş teması yayabilmek amacı ile marka değerini tekrardan oluşturmak için düzenlediği “Konkur” yarışması tamamlandı. Turizm Ve Çevre Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen Pazarlama Konkurunun kazananı Dream Design Factory Ddf & Çehreli Consulting olurken, Trompet Production Yapım ve Yayıncılık ikinci, Enmer Production üçüncü oldu. Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Türkiye’den ve ülkemizden 35 firmanın katılımı ve yoğun ilgisi ile gerçekleşen Konkur’un kazananı Otelciler Birliği, Casino İşletmeciler Birliği, Restorancılar Birliği, KITSAB ile ülkemizde fazla sayıda turizm öğrencisi bulunduran fakülte dekanları ve tüm sektörel paydaşların katılımı ile belirlendi. Konu ile ilgili açıklamada bulunan Turizm Ve Çevre Bakanlığı Müsteşarı İsmet Esenyel, 35 firmanın katılımıyla iki hafta önce başlanılan konkurun ilk safhasında yapılan elemede, 10’a kalan firmaların geçtiğimiz Perşembe günü sunumlarını yaptığını belirterek, “Otelciler Birliği, Casino İşletmecileri Birliği, Restorancılar Birliği, KITSAB ile ülkemizde fazla sayıda turizm öğrencisi bulunduran fakülte dekanları ve tüm sektörel paydaşların katılımı ile oldukça başarılı, yararlı bir süreç yaşadık”dedi.

Haberin Devamı

'Ciddi faaliyetler olacak'

Esenyel, Turizm Konkura Pazarlama Destinasyon Marka hareketini kazanacak şirketle girmeyi istedikleri yakın doğu pazarında İran, Bakü Azerbaycan ile Moskova Rusya’da reklam ve tanıtımların başlayacağını kaydetti. Ayrıca son yıllarda kan kaybeden İngiltere ve Almanya pazarlarını da tekrar aktive etmek için buralarda yaşayan soydaşlar ile potansiyel turistlerin adamıza gelme algısının değişimine yönelik tohumlarını da ektiklerini ifade eden Esenyel “çok değerli firmalar bu operasyonel süreci bizim ile birlikte yaşıyor”dedi. Esenyel, Youtube, Trip Advisor’de ülkenin nasıl ön sıralara çıkabileceğini ve biraz negatif olan turizm destinasyon algısını daha üst noktalara taşıması anlamında ciddi faaliyetler içerisine girileceğini söyledi.

Haberin Devamı

'Olmayanlar yaşatılacak'

Konkuru kazanan firmanın, billboard reklamlarından İngiltere’deki klasik araç giydirmelerine, uçan büyük balonlardan, üç boyutlu gözlüklere kadar birçok yerde reklam kampanyası başlatacağını anlatan Esenyel, turizmde KKTC’de bugüne kadar olmayanların yaşatılacağını söyledi. Esenyel, bugüne kadar yapılan tüm fuar ve tanıtıcı etkinliklerin devlet tarafından finanse edildiğini kaydederek “Artık sektörel paydaşlara da, turizm ürününde aktif rol alanlara da bu operasyonlara girmeleri teklif edilecek, oteller üniversiteler, büyük şirketler ve GSM operatörleri ile birlikte hareket edilecek” dedi.