Vitrin 1915 Çanakkale Köprüsü tamamlandı

1915 Çanakkale Köprüsü tamamlandı

28.03.2022 - 11:40 | Son Güncellenme:

.

1915 Çanakkale Köprüsü tamamlandı

2023 metrelik orta açıklığıyla 'dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü' olan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Malkara-Çanakkale Otoyolu, planlanandan 18 ay önce tamamlanarak hizmete açıldı. T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) idaresinde Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle DL E&C, Limak, SK ecoplant ve Yapı Merkezi ortaklığı tarafından yapılan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu, Çanakkale Zaferi’nin 107. yıldönümünde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle hizmete açıldı. 1915 Çanakkale Köprüsü, 2023 metrelik orta açıklığıyla “dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü” ve 334 metre tepe noktasıyla “dünyanın en yüksek kuleli asma köprüsü” olma unvanına sahip oldu. İki kıta arasındaki geçiş süresini 6 dakikaya indiren köprü planlanan diğer otoyollar ile Batı Anadolu ile Avrupa ülkeleri arasında doğrudan bağlantı sağlayacak. 4 yıllık rekor yapım süresinde 15 farklı ülkeden yaklaşık 30 bin kişi ile tamamlanan projede 700’den fazla Türk mühendis görev aldı. Proje için 3 milyar Avro’dan fazla yatırım yapılırken, finansmanı için 10 farklı ülkeden toplam 25 banka ve finans kuruluşundan kredi sağlandı. Finansman yapısı ile bugüne dek 12 uluslararası ödül alan 1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımı, mühendisliği ve üstün teknik özellikleriyle, uluslararası inşaat dünyasından büyük ilgi gördü. Projenin Güney Koreli diğer ortağı SK ecoplant Eurasia Bölgesi Genel Müdürü ve Kıdemli Başkan Yardımcısı Seung Soo Lee “Dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü 1915 Çanakkale, teknik olarak çok zorlayıcı bir projeydi ama biz en gelişmiş mühendislik teknolojilerini kullandık. Bu projede görev aldığımız için ülkem ve şirketim adına gurur duyuyorum” dedi.