Cumhuriyet tarihimizin en çekişmeli ve kaliteli yarışı olarak anılacak olan İSOK rallisi yağmur nedeniyle yarışmacılara zor anlar yaşattı. Toplam değeri trilyonları aşan yarış otomobilleri perişan oldu
Türkiye Ralli Şampiyonası ilk yarışı 22 Nisan Cumartesi günü İSOK tarafından Belgrad Ormanı'ında gerçekleştirildi. Yerel bir yarış için rekor seviye sayılan 76 otomobil kayıt yaptırırken, hedef birincilikti. Cumartesi sabaha kadar yağan yağmur, toprak parkuru balçık yapmaya yetmiş, ama müsabıkları yıldırmamıştı.
Sabah saat 10.00'da verilen startla yarış otomobilleri iki dakika ara ile sürat yapacakları etaplara yöneldiler. Trafiğe açık olan orman içi asfalt yolları kurallara uyarak kat eden yarışmacılar, "özel etap" olarak adlandırılan, trafiğe kapalı "sürat etaplarını" tam gaz geçtiler. Akşama dek süren bu 300 kilometrelik yarış yıllarca unutulmayacak olayları da beraberinde getirdi. Kayıt listesinde yer alan Volkan Işık, Nejat Avcı, Adnan Sarıhan, Serkan Yazıcı gibi isimleri okuyanlar, yarışın ne kadar çetin geçeceğini hemen anladılar.
Gazetelere ilan verip, FIA Teams Cup
Dünya İkincisi olduğu Marlboro takımını bırakıp kaçan Volkan Işık, Subaru WRC ile düelloya hazırlanırken hedefi Marlboro/Toyota'lardı şüphesiz. Kendine 3.5 milyon dolarlık sponsor bulan Ercan Kazaz ise sezon başlamadan keyif sarhoşu olmuş, kendini rakipsiz şampiyon ilan etmişti adeta. Adnan Sarıhan, Ford Escort WRC süreceği için mutluydu şüphesiz, ama başına gelecekleri bilemezdi. Büyük bir stres altında başlayan yarışın henüz ikinci özel etabı koşulurken ilk ciddi olay meydana gelmiş ve Volkan Işık tecrübeli Yusuf Avimelek'e rağmen ciddi bir takladan kurtulamamıştı. Atay etabının hakemleri finiş masasını farklı yere kurunca tereddüte kapılan hızlı çift, 160 km/s. hızla taklayı atmışlardı. Subaru Impreza'yı Procar'cılar bile tanıyamadı! Yarışa çok iyi hazırlanan Serkan Yazıcı ile Ertan Nacaroğlu ise Toyota'larına alışmaya çalışırken, Volkan ile Ercan'ı sıkı bir takibe almışlardı. Fakat Volkan, paramparça Impreza'sı ile tutulamıyordu. Grup N'de ise tam yedi adet Mitsubishi Lancer Evolution birbirine girmişti. Hepsi de dört çeker turbolu olan bu araçların çekişmesi Grup A'lardan aşağı değildi. İki çekişlilerde ise Opel - Renault savaşını Peugeot - Citroen çifti izliyordu. Fiat Palio'lar ise Ford Ka'ların ne kadar sağlam olduğunu gözlüyordu.
Tekrar sağanak başladığında üçüncü turlar geçiliyordu ve
hava kararmıştı. Yamaç özel etabı iptal edilince herkes rahat bir nefes aldı, çünkü bu etabı seyretmeye gelen 4x4 araçlar bile yolda kalmışlardı.
Son etap olan Atay geçildiğinde, ilk üç Volkan, Ercan, Serkan olarak bildirildi. Finiş için Holiday Inn'e gidildiğinde ise ilk üçün tamamen değiştiği gözlendi. İlk üçü Serkan, Volkan, Ertan paylaşıyordu ki yazılı ve sözlü itirazlar yağmur gibi yağmaya başladı. Ertesi gün ilk ona girenler gazeteye fasklandığında bile resmi itirazlar sürüyordu.
Her yıl ciddi olaylara sahne olan İSOK rallisi yine olaylarla son bulurken, ödül töreni için yarışmacılar 23 Nisan gecesi Holiday Inn Crowne Plaza'da buluştular.
1. Serkan Yazıcı - Erkan Bodur Toyota Corolla WRC
2. Volkan Işık - Yusuf Avimelek Subaru Impreza WRC
3. Ertan Nacaroğlu - İsmet Özbakır Toyota Corolla WRC
4. Emin Ali Sipahi - Alp Berker Mitsubishi Lancer Evo VI
5. Ali Ersin - Ahmet Yörük Mitsubishi Carisma GT
6. Ercan Kazaz - Cem Bakan Subaru Impreza WRC
7. Hamdi Ünal - Bahadır Gücenmez Opel Corsa Kit Car
8. Nejat Avcı - Berker Sohtorik Renault 19 16B
9. Celal Gülerhan - Mehmet Yazıcı Mitsubishi Lancer Evo VI
10. Yılmaz Köprüsü - Halid Avdagiç Opel Astra GSI
Türkiye Tırmanma Şampiyonası ilk yarışı geçtiğimiz hafta Kocaeli'de yapıldı. Kartepe mevkiinde yapılan yarışa 18 ekip katıldı. Trafiğe kapalı bir parkurda yapılan bu tırmanma yarışına daha çok Bursa ve İzmit bölgelerinden katılım oldu. İki kategori üstünde yapılan bu yarışta peşin favori, geçen yılın Türkiye Tırmanma Şampiyonu Cem Acar'dı. Moskova Çukurova Baytur'un Başmühendisi olan Acar, sadece bu yarış için iki günlüğüne Türkiye'ye geldi ve antrenmansız yarışıp geri döndü. Tırmanmaya, eski dünya şampiyonlarından, 400 beygirlik Lancia Delta HF Integrale Grup A ile katılan Acar, en yakın rakibi olan Team Millennium pilotu Gürcan Ürkmez'in Grup N Opel Astra GSI'ına 1 dakika fark yaptı. Dört çeker Lancia ile aynı grupta yarışmak zorunda kalan iki çeker Opel'li Ürkmez, Federasyon nezdinde girişimde bulunarak duruma itiraz etti. Fakat bir netice alamadı. (Kartepe / İzmit)