Çağdaş Ertuna

Çağdaş Ertuna

cagdas.ertuna@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Dünyanın en büyük otel gruplarından birinin üst yönetiminde Türkiye’den bir isim var: Yiğit Sezgin. Accor Grubu Dünya Ticaret Başkanı Yiğit Sezgin’den Türkiye’ye yapacakları yeni yatırımları öğrendik

 

Dünyanın en büyük otel gruplarından biri Accor. Eskiden sadece Ibis, Mercure, Novotel zincirleriyle bilinirdi. Şimdi ise dünyada 100 ülkede 42 marka, 5 bin oteli var; hatta birçok lüks ve lifestyle oteli bünyesine kattı. Peki, ama hangileri? Delano, SLS, Raffles, Banyan Tree, Fairmont, Mondrian, Sofitel, So, Hoxton gibi. Ayrıca otellerin yanı sıra Orient Express’i de satın aldılar; Paris’te Raspoutine, Monsieur Bleu gibi birçok popüler mekânın sahibi yeme-içme-eğlence grubu Paris Society’yi de... Şimdi Londra’da Shoreditch’daki üyelik kulübü ve otel The Curtain’ı da almışlar ve yeniliyorlar.

Haberin Devamı

İstanbul’da ise Swissotel ve Raffles öne çıkan otellerinden. Çeşme Sheraton’ın Çeşme Swissotel olacağı bu hafta açıklandı. Hedef Çeşme’yi lüks segmente taşıyarak Bodrum gibi uluslararası turizm merkezlerinden biri haline getirmek. Yeni otel, daha az oda sayısı ve daha çok residence bölümüyle Haziran 2022’de açılacak. Umalım mimarisi de güzel olsun.

Uluslararası markalardan Türkiye’ye yatırım

The Stay - Alaçatı

The Stay’le görüşmeler devam ediyor

Accor Otellerin Dünya Ticaret Başkanı ise Türkiye’den tanıdığımız bir isim Yiğit Sezgin. Yiğit Sezgin’den öğreniyoruz; otel grubu, Türkiye’ye lifestyle markalarını getirmek istiyor ve şu anda üst yönetim yeni yatırımlar ve lokasyon bakmak için İstanbul’da. Yiğit Sezgin, “Gözüm The Stay’lerde” diyor açıkça. Malum, Muzaffer Yıldırım, Alaçatı’da The Stay’i açarak bir yenilik getirmişti. The Stay Warehouse, köyün içinde yer almaması, geniş bahçesi ve yetişkin oteli olmasıyla kendi komünitesini yarattı. Hatta pandemi zamanında bile tüm günü havuz başında geçirip akşam güzel bir yemeğe giderek bütün tatilinizi nispeten izole bir şekilde geçirmek de mümkündü. Ama plaja da gitmek isteyenler için Plage Isolée’de otelin özel bir iskelesi de var.

Alaçatı’dan hemen sonra Muzaffer Yıldırım, The House Hoteller grubunun mekânlarını alarak kendi otel zincirine dönüştürdü. Ortaköy, Çukurcuma, Nişantaşı’ndaki Stay otellerden sonra en çok dikkati çeken ise Bebek Hotel by The Stay oldu. Uzun yıllar satıldı satılacak, kapatılacak, ev yapılacak gibi söylentiler vardı Bebek Oteli için. Çeşitli alıcılar ortaya çıktı, daha sonra çoğu vazgeçmek durumunda kaldı; ev sahibinin 3 odayı kendine tutmak istemesi nedeniyle. Neyse ki Muzaffer Yıldırım yılmadı ve yılların Bebek Oteli’ni The Stay otellerinin bünyesine kattı. Adını The Stay’e değiştirmeyerek, “Bebek Hotel” markasını da korudu. Malum Bebek Oteli İstanbul’un simgelerinden biri, her ne kadar pandemi zamanı kalabalığı yönetmekte başarılı olamasalar da. Otelin daha önce depo olarak kullanılan terasını da açarak yeni bir alan yarattı mimar Mahmut Anlar. İstanbul böyle bir şehir işte, dünyanın en değerli yerlerinden biri olabilecek bir yer, deniz üstünde en güzel manzaraya sahip olsa da depo olarak kullanılabiliyor.

Haberin Devamı

Gündemde  Pastoral var

Şimdi ise Alaçatı’daki The Stay’in yeni oteli Pastoral gündemde. Köye çok yakın ama doğasıyla bir o kadar da uzak. Mayıs ayında açılması planlanan Stay Pastoral’de konaklama lüks çadırlarda olacak. Hedef, çevreye duyarlı olmak, ekosistemi korumak ve bu arazide yüzyıl önce var olmuş antik tarım alanını yeniden canlandırmak. Ayrıca The Stay Pastoral’in içinde 12 ay açık kalacak bir restoranın da yer alması planlanıyor. Accor grubunun The Stay ile görüşmeleri devam ediyor.

Haberin Devamı

Yiğit Sezgin ekliyor: “Lifestyle otellerin tamamını satın almıyoruz, kendi DNA’larını korumalarını istiyoruz; biz satış-tanıtım ağlarında kendi grubumuzun imkânlarıyla onları destekleyerek daha başarılı oluyoruz.” Daha önce Faena, Delano gibi markalarla yapılan ortaklıklar da böyleymiş. Bir de müjde veriyor: “Türkiye’ye çok yakında başka lifestyle otel markalarımızı da getireceğiz” diyor.

Doğrusu, pandemiden turizm sektörünün kan ağladığı bu dönemde hepimizin almak istediği iyi haberler de bu. Yabancı şirketlerin, uluslararası markaların pandemi sonrasında da Türkiye’de turizme inanıp yeni yatırımlar yapacaklarını açıklaması.

Özellikle de hâlâ turizm cennetlerimizin daha iyi korunması gerektiği mücadelesi verilirken.