Doğan Heper

Doğan Heper

dheper@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

       İSTANBUL içinde CHP'li iki belediyeden biri Beşiktaş.
Başkanı; Ayfer Atay.
Atay, 42 yıllık politikacı. 23 yıllık belediyeci. Geçmişte İstanbul belediye başkanlarından İsvan'ın ve Kotil'in başkan yardımcılığını yapan, Dalan döneminde Belediye Meclisi'nde muhalefetin grup başkanı olan Ayfer Atay iki dönemdir Beşiktaş'ı yönetiyor.
Peki yönetmeye devam edecek mi?
Aday olma konusunda tereddütleri var. Sağlık sorunları onu düşündürüyor.
Ama şu sözlerinde de bazı ipuçları saklı...
"Artık özellikle belediye başkanlığı seçimlerini almak için yalnız bir partinin adayı olmak yetmiyor. Aday kişinin kim olduğu da önemli..."
Ben de bu tespite katılıyorum. Ve Beşiktaş'ta CHP'den Ayfer Atay'ın şansını aşacak bir başka aday düşünemiyorum. Beşiktaş'ta Ayfer Atay'ın CHP'nin de önünde olduğunu sanıyorum.
* * *
OSMANLI döneminde yıllarca başkent içinde başkent olan Beşiktaş; bugün her şeyden önce bir saraylar beldesi, sonra turizm ve iş merkezi, ayrıca dört üniversitesiyle bir üniversite semti.
Bu derece önemli bir bölgenin sorunlarının olmaması imkansız.
Şikayet konularının çoğu Beşiktaş'a 1983'ten sonra devletçe giydirilen elbiseden kaynaklanıyor.
"Beyrut'un yerine İstanbul."
Ve bu plan üzerine İstanbul'un Beşiktaş'ı eğlence ve iş merkezi oluyor. Hem de altyapısız.
Tabii bu master plan Beşiktaş'ı, Zincirlikuyu'yu, Maslak'ı gökdelenlere de açıyor.
Oteller çoğalıyor, bürolar yoğunlaşıyor, eğlence yerleri adeta üst üste yığılıyor.
İstanbul Beyrut olmuyor ama Beşiktaş berbat oluyor.
* * *
AYFER Atay realist bir yönetici olduğu için bugünkü şikayet konuları üzerinde dobra dobra konuşuyor.
Beşiktaş meydanını modern ve trafik açısından çalışır duruma getirmek için yaptırılan 17 proje arasından seçileni, Anıtlar Kurulu'na takılıyor. O nedenle meydan bir türlü istenilen kimliğe bürünemiyor.
Akmerkez'i Zincirlikuyu'ya bağlayacak hayati önemdeki yol, istimlak edilmesi gereken bölgede arsası olan bazı Refahlıları anakentin kayırması nedeniyle bir türlü yapılamıyor.
Devamlı plan değişiyor, güzergahta sapmalar, maliyete artış getiren değişiklikler yapılıyor.
Ama Ayfer Atay'dan bu konuda bir müjde geliyor:
"Uzlaşma sağlandı, yakında bu yolun temelinin atılması bekleniyor."
* * *
ŞEHRİN en büyük sorunlarından biri trafik ve otopark. Tabii Beşiktaş'ın da sorunu.
Geçen bir yılda inşaat ruhsatlarından alınan 67 milyar liralık otopark parasını Beşiktaş, anakente aktarıyor. 32 ilçeden ortalama aynı paranın geldiği düşünülse, anakente bir yılda otopark için trilyonların aktığı ortaya çıkıyor.
Ayfer Atay "bu parayla arsalar istimlak edilse, 'yap - işlet'le inşaat tamamlansa İstanbul'un otopark sorununda çoktan olumlu mesafeler alınmış olurdu" diyor.
Ama hiç olmazsa trafiği, geçici de sayılsa rahatlatmak için bazı bölgelerde tek yön uygulaması için niye öncü olmadıklarını cevaplamıyor.
İstanbul'un olur olmaz yerlerini, konut alanlarını kanser gibi saran, her türlü kirliliğin kaynağı eğlence yerlerinin ruhsatlı olanları için ruhsatların çoğunun Turizm Bakanlığı tarafından verildiğini de öğreniyoruz. Ama bakanlık örgütünün bu yanlışlığa nasıl alet olduğunu anlayamıyoruz. Ama bu yanlışlığa karşı Beşiktaş Belediyesi'nin sonuç alıcı bir başkaldırışının olmamasını da.
* * *
AYFER Atay halktan biri, doğma büyüme Beşiktaşlı, onunla konuşmak, anlaşmak kolay. O da bizim gibi sorunları yaşadığı için biliyor, çözümlerini de... İki dönemdir sağlığını verme pahasına Beşiktaş için uğraşıyor.
Çalışmalarını projeksiyonla gözler önüne sererken, Beşiktaş Belediyesi'nin bu iş yoğunluğuna rağmen bir başka açıdan da başarısını şu cümle ile perçinlemek istiyor:
"Hiç borcu olmayan tek belediyeyiz."




Yazara E-Posta: d.heper@milliyet.com.tr