Eren Aka

Eren Aka

eren.aka@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

İzmit, Doğan Mahallesi, Şehit Yavuz Sokak’ta yaşamakta olan okurumuz Vecihe Artuc, “Bölgedeki çöp konteynerleri kaldırıldı, neredeyse tüm çöpler kapımızın önüne birikiyor. Her türlü pisliği  sokakta biz çekiyoruz, sesimizi İzmit Belediyesi’ne, başkana, yetkililere bir türlü duyuramadık" dedi.

Her türlü yöntemi denediği halde bir türlü İzmit Belediyesi yetkililerine ulaşamayan  okurumuz Vecihe Artuc, "Dilekçe yazdık, mail attık, telefon görüşmesi yaptık. Bir insan derdini daha nasıl anlatırdı bilmiyorum. İzmit Belediyesi’ne nasıl ulaşabiliriz? Umuyoruz bu kez sizin aracılığınızla çözüm bulunur” dedi.

Haberin Devamı

‘İzmit Belediyesi’ne nasıl ulaşabiliriz’

İzmit’te yaşamakta olan okurlarımızın şikâyetlerini her seferinde tarafsız bir şekilde dile getirip, İzmit Belediye Başkanı Av. Fatma Kaplan Hürriyet’e duyurmaya çalıştık. Ancak bugüne kadar İzmit’ten gelen şikâyetle ilgili hiçbir yanıt alamadık. Bu şikâyetleri Başkan’a hatırlatacak olursak: 10 Aralık 2020 tarihli nüshamızda vatandaşlar sokağındaki çöplerden şikâyetçiydi, biz de “Vatandaştan Başkan’a çöp sitemi!” başlıklı haberimizle konuyu duyurmuştuk. 20 Kasım 2020 tarihli nüshamızda, evinin önündeki yolun çamur içerisinde olmasını şikâyet eden bir vatandaşımızın bu sorununu “Görüntü var, ses yok” başlıklı haberimizle duyurmuştuk. Gene, 28 Aralık 2020 tarihli nüshamızda, bu vatandaşımızın “Sokağımızdaki bozuk olan yol için 40 ev imza topladık. Üç hafta önce yoldan dolayı motosiklet kazası geçirdim” diyerek belediyeden şikâyetine “Biz reklam değil hizmet bekliyoruz” başlıklı haberimizle yer vermiştik. Başkan’dan gene yanıt alamadık. Vatandaşlar, şikâyetlerini bizlerin aracılığıyla duyurmasına rağmen Başkan’ın yanıt vermemesine isyan ediyor. “İzmit Belediyesi’ne nasıl ulaşabiliriz?” başlığımız sayesinde, vatandaşın şikâyeti belki Başkan Hürriyet’in dikkatini çeker. Bir seneye yakın zamandır İzmit Belediyesi’nden okurlarımızdan şikâyetler gelmekte. Biz de okurlarımızın bu şikâyetlerini tarafsız bir şekilde sayfalarımıza taşıyarak sorunlara çözüm bulmaya çalışıyoruz. Son bir yıl içinde gelen şikâyetleri iletmek üzere İzmit Belediye Başkanı Av. Fatma Kaplan Hürriyet’i ve basın danışmanını defalarca aradık ancak kendilerine maalesef ulaşamadık. Bir türlü ulaşamadığımız İzmit Belediyesi için Cumhuriyet Halk Partisi Yerel Yönetimler’den Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Seyit Torun’a soruyoruz: İzmit Belediye Başkanı Av. Fatma Kaplan Hürriyet ve ekibine nasıl ulaşabiliriz?

Haberin Devamı

50 MİLYONLUK SOSYAL DESTEK PAKETİ

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, yeni tip koronavirüs salgını nedeniyle ekonomik anlamda zor durumda kalan konyalılara destek olmak amacıyla ikinci büyük sosyal destek paketini hayata geçirdiklerini söyledi. Başkan Altay, “Bu kapsamda 50 milyon liralık bütçe ayırdık. 10 bin esnafımıza biner liralık sosyal desteklere bugün başlıyoruz. Ayrıca Konya’da ben zordayım, sıkıntıdayım, yardıma ihtiyacım var diyen tüm hemşehrilerimizi Konya Büyükşehir Belediyemizin internet sitesinden başvuruya davet ediyorum” dedi.

Konya Büyükşehir Belediyesi, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) sürecinden etkilenen vatandaşlar için “İkinci büyük sosyal destek paketini” hayata geçiriyor.

Haberin Devamı

 Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, pandeminin tüm dünyada büyük zorluklar ortaya çıkardığını belirterek, “Bugüne kadar ihtiyacı olmayan insanların sosyal destek ihtiyaçları ortaya çıktı. Esnafımız dükkanlarını kapatmak zorunda kaldı. Bazı sektörler ciddi sıkıntıya girdi ama Konya Büyükşehir Belediyesi olarak pandeminin ilk gününden itibaren hemşehrilerimizin yanında olduk, olmaya devam edeceğiz” dedi.

‘İzmit Belediyesi’ne nasıl ulaşabiliriz’

Başvurular başladı

Bu süreçte ikinci büyük destek kampanyası başlattıklarını, bu kapsamda 50 milyon liralık bütçe ayırdıklarını belirten Başkan Altay, “İkinci büyük destek kampanyamız kapsamında 50 milyon liralık bir kaynak ayırdığımızı ifade etmek istiyorum. 10 bin esnafımıza biner liralık sosyal desteklere bugün başlıyoruz. Ayrıca merkezin dışındaki 28 ilçemizde 10 bin hemşehrimize 3 milyon liralık sosyal destek kartları bugün itibariyle ulaşmaya başladı. Sürekli yardımda bulunduğumuz 10 bin 500 ailenin kartlarına 3 milyon liralık destek yüklemelerini gerçekleştirdik. Bununla birlikte Konya’da ben zordayım, sıkıntıdayım, yardıma ihtiyacım var diyen tüm hemşehrilerimizi Konya Büyükşehir Belediyemizin internet sitesinden başvuruya davet ediyorum" dedi.

Konya’mızda aç ve açıkta kimseyi bırakmayız

50 milyon liralık kaynağın tamamını sosyal destekte kullanacaklarını vurgulayan Başkan Altay, “Allah’ın izniyle Konya’mızda aç ve açıkta kimseyi bırakmayız. Bundan hiç şüpheniz olmasın. Bu zor günleri de hep birlikte el ele atlatacağımızdan eminim” diye konuştu.

BELEDİYEDEN YANIT VAR!

İBB’DEN OTOBÜS AÇIKLAMASI

İstanbul’da yaşamakta olan bir okurumuz, İstanbul’da bir belediye otobüsünün tüm camlarının içerisi gözükmeyecek kadar siyah bir cam filmiyle kaplamasından şikâyetçiydi. Biz de gazetemizin 23 Nisan 2021 Cuma günkü nüshasında “Belediye otobüsleri denetlenmiyor mu?” başlıklı haberimizle konuyu duyurmuştuk. Haberimiz üzerine İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan açıklamada: “Koronavirüs tedbirleri kapsamında toplu taşıma araçlarında yolcu sayısı kısıtlaması sürüyor. Şoförler, belirlenen sınıra ulaşıldığında yolcu almamak için durağa yanaşmayabiliyor. İETT’ye bağlı araçların GPS verileri sayesinde duraklara yanaşılıp yanaşılmadığı, yanaşıldıysa kaç saniye bekleme yaptıkları gibi bilgiler tespit edilebiliyor. Gerek bu verilerle, gerek şikâyet sonucu Filo Takip Merkezi tarafından yapılan incelemeyle durağa yanaşmadığı tespit edilen şoförlere cezai işlem uygulanıyor. Özel Halk Otobüsleri’nin sevk ve idaresi de İBB Meclisi’nin eylül ayında aldığı kararla İETT’ye geçmiş durumda. 3041 ÖHO aracında da GPS ve benzeri donanımlar monte edilmeye başlandı. Aynı şekilde, sarı renkli İETT otobüsleri dışında, turkuaz renkli ÖHO araçlarının bir kısmında cam filmi olduğu doğru. Son yapılan UKOME toplantısında ‘ticari araçlarda cam filmi kullanımı’ yasaklandı. Emniyet görevlilerinin araçlarda cam filmi tespit etmesi durumunda filmlerin sökülmesi ve cezai işlem söz konusu olabilecek.”

Otobüse bir gün süre verildi!

Konuyla ilgili harekete geçen Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü Sivil Trafik Ekipler Amirliğince yapılan açıklama: “Ulusal basında yer alan görüntülerde koyu renk film camlı olarak faaliyette bulunduğu tespit edilen 34 CMF 559 plakalı özel halk otobüsü Ümraniye ilçesi, Turgut Özal Bulvarı üzerinde toplu taşıma araçlarına yönelik yapılan denetim esnasında ekiplerimizce durdurulmuştur. Yapılan kontrollerde görüşü engelleyecek şekilde ön cam dâhil bütün camlarında koyu renk film olduğu tespit edilerek araç sürücüsü Ali B.'ye K.T.K.nın 30/1B (görüşü engelleyecek aksesuar –film cam-kullanmak) maddesinden 314 TL idari para cezası uygulanmıştır. Eksikliğini gidermesi için 34 CMF 559 plakalı otobüse 1 gün süreyle izin belgesi düzenlenmiştir.” 

‘İzmit Belediyesi’ne nasıl ulaşabiliriz’

Haberimizden sonra konuyla yakından ilgilenen ve hızlıca otobüse işlem yapan İstanbul Trafik Denetleme Şube Müdürü Murat Özbek ve Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü Sivil Trafik Ekipler Amiri Gökhan Yıldız ve ekiplerine teşekkür ederiz.

Çukurlar kapatıldı!

Ankara’nın Çankaya ilçesinde oturmakta olan okurumuz Gültekin Uysal, Harbiye Mahallesi, Karşıyaka Sokak ile Zarif Sokak’ın birleştiği dört yol ağzında yaklaşık iki ay önce kazılan yolla ilgili olarak belediyeyi defalarca aramasına rağmen çukurların kapatılmamasından şikâyetçiydi. Biz de gazetemizin 23 Nisan 2021 Cuma günkü nüshasında “Çukurlar ne zaman kapatılacak?” başlıklı haberimizle konuyu duyurmuştuk. Haberimiz üzerine Çankaya Belediyesi ekipleri şikâyete konu olan sokaktaki tüm çukurları kapattı.

‘İzmit Belediyesi’ne nasıl ulaşabiliriz’

Teşekkürler Sarıyer Belediyesi

İstanbul, Sarıyer, Darüşşafaka Mahallesi’nde oturan okurumuz Aykut Bilgiç, oturmakta olduğu sitenin otopark çıkış kapısının önünde sürekli çökmeler olmasından tedirginlik yaşıyordu. Biz de gazetemizin 26 Nisan 2021 Pazartesi günkü nüshasında “Yolun çökmesi vatandaşı korkuttu” başlıklı haberimizle konuyu duyurmuştuk. Haberimiz üzerine harekete geçen Sarıyer Belediyesi ekipleri şikâyete konu alanda İSKİ’nin yaptığı çalışma neticesinde çökmelerin gerçekleştiğini ve Sarıyer Belediyesi’nin son yaptığı çalışmadan sonra bir aksilik yaşanmayacağını dile getirdi. Okurumuzun sorununa aynı gün müdahale eden Sarıyer Belediyesi ekiplerine teşekkür ederiz.

‘İzmit Belediyesi’ne nasıl ulaşabiliriz’

‘Çalışmalarımız kesintisiz olarak devam etmektedir’

Rize’nin Çayeli, Aşıklar köyünde oturmakta olan okurumuz Hakan Yağcı, köydeki, yapılmayan, eksik bırakılan yollardan şikâyet edip, on yıldır sürekli bu yolla ilgili dilekçe verdiğini ve yollarının bir an önce yapılması için yetkililerden yardım istemişti. Biz de gazetemizin 26 Nisan 2021 Pazartesi günkü nüshasında “10 yıllık çile!” başlıklı haberimizle konuyu duyurmuştuk. Haberimiz üzerine Rize İl Özel İdaresi’nden açıklama geldi: “Rize İl Özel İdaresi sorumluluk sahası olduğu alanlardaki hizmetlerinin tamamını zorlu coğrafi şartlarda mevcut makine parkımız ile ilimiz yüzölçümünün yüzde 90'ında yürütmekteyiz. 7.122 km yol ağıyla Türkiye genelinde 5. sırada bulunan ilimizde yapılan çalışmalarımız kesintisiz olarak devam etmektedir. Vatandaşımızın yapmış olduğu başvurulara istinaden yapılan incelemede, talebe konu yol platformunun malzemeli bakım onarımının belli zamanlarda ihtiyacı karşılayacak şekilde yapıldığı tespit edilmiştir. Çalışmalarımıza katkı sağlayan vatandaşımıza teşekkür ederiz.”

‘İzmit Belediyesi’ne nasıl ulaşabiliriz’

SEN SOR, BAŞKAN CEVAPLASIN!

Sevgili okurlar! Yaşadığınız şehirde, sokağınızda, cadde ve kaldırımlarda gördüğünüz aksaklıkları ve belediye hizmetlerinde karşılaştığınız sorunları, sorumlulara duyurmak, şikâyetlerinizi onlara iletmek ve çözüm bulunmasını istiyorsanız, bize iletin. 0530 954 59 59  numaralı telefonumu günün her saatinde arayabilir, whatsapp’tan veya eren.aka@milliyet.com.tr elektronik posta adresine şikayetinizi fotoğraflarıyla birlikte iletebilirsiniz...