9/8’lik bir iş!

FabricHouse’un sahibi Arda Büyükkoyuncu, İzmir Arena’da bugün 14.00’te başlayacak olan Romanival’e herkesi davet etti. Organizasyon, Romanların eğlenceli dünyasını yansıtacak.

Yaratıcıysanız işiniz de, özel hayatınız da farklı oluyor. FabricHouse’un sahibi Arda Büyükkoyuncu, bugün İzmir Arena’da çok özel bir etkinliğe imza atıyor; Romanival’le İzmirlilere Hıdırellez’i bambaşka bir coşkuyla yaşatmaya hazırlanıyor. Sevinç Pastanesi Sohbetleri’nde, Büyükkoyuncu’yla yeni projelerinden, çağımızın marka pazarlama stratejilerine birçok konuyu konuştuk. Niyetlerin kabul olduğu, eğlenceli bir Hıdırellez diliyorum...

- Fabrichouse, genç ve dinamik bir şirket. Biraz söz edebilir misiniz?

18 Mart 2015’te kurulan FabricHouse, etkinlik sektörünün dinamiklerini kendi içinde geliştirmeye çalışan bir misyona sahip. Müşterilerimiz bizi ‘yeni nesil yaratıcı iletişim ajansı’ olarak tanımlıyor. Markaların pazarlama stratejileri doğrultusunda öncelikli olarak iletişim stratejilerini oluşturuyoruz ve mevcut iletişim stratejisine entegre olabilecek yol haritasını belirliyoruz. Akabinde ise firmanın pazarlama ve iletişim stratejisi ile uyumlu bir etkinlik stratejisi kurguluyoruz. Biz aslında büyük bir atölye yarattık ve etkinliğin farklı dinamiklerine hizmet verebilecek yetkinlikte bir operasyon kadromuz mevcut. Stratejistlerimiz, tasarımın birçok disiplininden oluşan tasarım kadromuz ve içerik uzmanlarımız da dahil olmak üzere, sürecin bütün kurgusuna cevap verebilecek bir yapımız var. Ocak 2018’de İzmir de şubemizi açtık. Kentin gelişen ve büyüyen ekonomisi içinde yer tutmamız gerektiği inancı ile kendimizi konumlandırdık. Şu an İstanbul, İzmir ve Los Angeles’ta hizmet veren ajansımız, dünyanın farklı yerlerinde de girişimlerini devam ettiriyor.

Birçok sürpriz var

- Yaratıcılığın öne çıktığı çağdayız. Farkınızı nasıl yaratıyorsunuz?

Yaratıcılık konusunun, etkinlik sektöründe ete kemiğe dönüştüğü bu süreçlerde, bu endüstriye hizmet edebilecek birçok disiplin de hayatımıza girdi. Bunların bir arada çalışması gerekiyor. Ve artık ajanslar, markaların yaptığı yatırımların en efektif hale gelmesi adına kendini geliştirmekle yükümlü. Fabrichouse olarak, sadece grafik tasarımcılara değil, stratejistlerin, içerik uzmanlarının, yazılım ve ses mühendislerinin, mekatronik mühendislerin, 3D artistlerin yer aldığı kadrolara yatırım yaparak geleceğimize yön vermeye çalışıyoruz.

- Bugünkü etkinlikte neler olacak?

İşimizin güzel tarafı aslında bu. Farklı, binlerce konu üzerine iş üretebilmek. Bir gün teknolojinin ön plana çıktığı, inovasyon ve girişimcilik için bir şey yaparken, bir diğer gün Roman kültürünün ön plana çıktığı Hıdırellez’i konu alan 9/8’lik bir iş yapıyorsunuz.

Romanival, Bir Roman Karnavalı sloganıyla Hıdırellez’i ve Roman kültürünü yaşatmak için İzmirlilerle buluşacak. Romanların eğlenceli dünyasının yansımalarını göreceğimiz festivalde, Hamdi Akatay&Tepecik Filarmoni Orkestrası, Kobra Murat, Dolapdere Big Gang ve Taksim Trio Roman müziğinin önde gelen grup ve sanatçılarıyla; Dimitrios The Music Medicine, Hakan Kabil Klarnet Project, DJ Bey ile Hıdırellez karnavalda yer alacak. Romanival; birbirinden çeşitli ürünlerin bulunduğu pazar alanı, tüm gün sürecek atölyelerle gerçek Roman kültürüne ve halkına dair sürprizlerle karnaval deneyimini bir arada sunacak.

‘Hayallerde dolaşın’

- İşinizin yaratıcı kısımlarını hayatınızda da yaşatabiliyor musunuz?

Evet, sürekli yaşıyorsunuz. Yaratıcılık, sınırsızlıklar ile birlikte değerini ve etkisini artırır. Bizim hayatlarımız, sınırsızlıklar ve sınırlar üzerine kurulu. Bizler, hayal kuran insanlarız. Ve hayallerin arasında dolaşmak, yaratıcı fikrin kuluçka sürecini destekliyor. İyi bir gözlemci olmak zorundasınız. İyi fikrin nasıl ve nerede ortaya çıkacağı bilinmez. Bu bir alışkanlık haline gelir ve bir anda doğar. Doğduğu yer de ya müşterilerinize dokunur ya da kendi özelinize. Bu yaratıcı süreçlerin içinde sürekli var olabilmek için taze bir beyne ihtiyacınız var. Sualtı dünyası benim için en rahatlatıcı noktalardan biri. 1990’dan bu yana dalış sporuyla ilgileniyorum,. Müzikle ilgileniyorum ve enstrüman altyapım var. Şu sıralar en büyük eğlencem, 2,5 yaşındaki oğlum Aren. Eşimle onu anlamaya ve öğrenmeye çalışıyoruz. Onunla zaman geçirmek büyük yaratıcılık istiyor.

- Aslında eşiniz Ceren Olcayto’ya yaptığınız o ilginç evlenme teklifinizi sormak istemiştim...

Çeşme organizasyonlarımızın finaliydi ve kutlama yapmayı planlıyorduk. Aylar öncesinden her şeyi ekiple hazırladık. Eşimi arkadaşımın teknesiyle açılarak balık tutma bahanesiyle çıkardım. Oltanın ucunda evlenme teklif eden bir yazı vardı. Mutlu oldu ama sanırım daha ilginç bir şey bekliyordu ve kıyıya yanaştığımızda 300 kişiden oluşan davetlilerden, kuaförüne, gelinliğine kadar her şey hazırdı. Hâlâ konuşulan bir teklif oldu sanırım.

9/8’lik bir iş


Bağda caz festivali

Başka projeleriniz var mı?

Ekibimiz geniş ve harika beyinlerden oluşuyor. Sürekli yeni fikirler çıkarıyoruz. Ulusal ve global 40’ın üzerinde markaya hizmet veriyoruz. Yılda 500’den fazlaetkinlik tasarlıyor ve uyguluyoruz. Bu sene 2 projemiz daha var planladığımız. Biri, Bağda Caz Bozumu adında bir festival. Bağbozumu döneminde öncelikle İzmir’de bir bağda yapmak istiyoruz bu organizasyonu ve Türkiye’nin farklı yerlerinde tekrarlamayı planlıyoruz. Ayrıca, Los Angeles Beverly Hills’da bir projemiz var. Ağustosta hayata geçecek, Next Night Beverly Hills adı altında bir festival... Onda da son aşamaya geldik. Önümüzdeki dönemlerde İzmir için de birçok proje üretmeye devam edeceğiz.

9/8’lik bir iş