Önce "kocaman"lığını anlatayım. Otogar, 242 dönüm arazi üzerine kurulu. İçinde 168 yazıhane ve peron (otobüs durağı) var. 324 firmanın otobüsü giriyor, çıkıyor. Günde giriş - çıkış yapan otobüs sayısı 2 bin, gelen giden yolcu sayısı 60 bin. Otogarda 6 bin kişi çalışıyor.İçinde 2 otel, 30 lokanta ve kafeterya, 22 büfe, 3 banka, değişik eşya satan 150 işyeri var.Yolcuları getirip götürmek için 5 bin 500 şehir içi servisi, 270 otogar taksi, 71 kamyonet çalışıyor.1960larda şehirlerarası otobüslerin merkezi Sirkeci ve Laleli idi. 1970lerde Topkapıda Anadolu, Trakya ve Avrupa otobüsleri için terminaller yapıldı.Daha sonra otobüs işletmecileri, "Türkiye Otobüsçüleri Cemiyeti"ni kurdu. Bu cemiyetin adı değişti "Uluslararası Anadolu ve Trakya Otobüsçüleri Derneği (UATOD)" oldu. Bu derneğin üyelerince kurulan "Büyük İstanbul Otobüs İşletmeleri AŞ (BİOİAŞ)", "yap - işlet - devret" modeli içinde bir otogar inşa ederek işletmek amacıyla İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile bir mukavele imzaladı. İstanbulun Bayrampaşa semtinde kocaman bir otogar (şehirlerarası otobüs garajı) var. İşte bu mukaveleye dayalı olarak da, 140 milyon dolar harcama ile, Büyük İstanbul Otogarı inşa edildi. 1994 yılından bu yana da BİOİAŞ tarafından işletiliyor.Otogarı işleten şirketin 2003 yılında 26.5 trilyon lira gelir ve 7.8 trilyon lira net kâr sağladığı belirtiliyor.Şirketin şu anda 200 dolayında ortağı, 1 trilyon 50 milyar lira sermayesi var.21 Nisan 2004 tarihinde yapılan genel kurulda şirket sermayesinin 5 trilyon liraya çıkarılmasına ve yüzde 30 hissesinin halka arzına karar verildi.Halka arz çalışmasını yapan Deniz Yatırımın, şirketin piyasa değerini 50 milyon dolar olarak belirlediği açıklandı. Şirket yetkilileri halka arzdan elde edilecek kaynak ile "Anadolu Otogarı"nın inşasının ve işletilmesinin hedef alındığını bildiriyor. guras@milliyet.com.tr Sermayesi 1 trilyon lira