Teknoloji marketlerinde satılan ürünlerin garantisi acaba ne kadar “garanti”? Bu konularda okuyuculardan çok sayıda şikayet gelir. Konu ile doğrudan ilgili olmasam da, yardımcı olmaya çalışırım.
Okuyucu şikayetlerine ek olarak ailece karşılaştığımız sorunlar o kadar arttı ki, şüphelenmeye başladım. Şüphelerimi de yazıya dökmek istedim.
- Acaba teknoloji marketleri ucuz mal satmak için, müşterilerine fabrika çıkışı arızalı, onarılmış, ikinci kalite ürünleri mi pazarlıyorlar?
- Garantili satılan ürünler kullanılmaya başlar başlamaz ürün arıza yapar ise, neden kendileri sorunun çözümünü sağlayacak yerde müşterileri kapı kapı dolaştırıyorlar?
Önceleri yöneticisini tanıdığımız ünlü bir teknoloji marketten ürün alırdık. İstanbul’da satın aldığımız L markalı TV kısa sürede arıza yaptı. Servis geldi. TV’yi iki defa aldı götürdü. Arıza bulundu. Tamir edildi. Tamirli TV’yi kullanıyoruz.
Yazlık için satın aldığımız S markalı TV ise o kadar çok arıza yaptı ve servise gitti geldi ki, sonunda değiştirdiler.
Ucuz arızalı ürünler mi satılıyor?
Evde kullanmak için satın aldığımız T markalı bilgisayar, satın aldığımızdan bu yana harf atlıyor. Serviste artık dost olduğumuz bir elemana gönderiyoruz. Ayarlıyorlar.
Bu durumda teknoloji marketini değiştirdik. İstinye Park’taki D isimli teknoloji marketinden alış veriş yapıyoruz.
İyi bir marka olduğu söylenen A markalı bir bilgisayar modemi satın aldık. Modem arızalı çıktı. Servise gitti geldi. Olmadı. Yeni bir modem verdiler. O da arızalı çıkınca, pes ettik. Onu çöpe atarak, bir başka marka modem satın aldık.
Onarım için dolaştırıyorlar
Akıllanmadığımızdan mı, çaresizliğimizden mi bilemem aynı marketten D markalı bir bilgisayar aldık. İlk günden ekran kilitlenmeye başladı. Garanti kapsamında işyerine servis elemanı geldi. Diskini değiştirdi. Olmadı. “Siz bilgisayarı servise göndereceksiniz” dediler. Servis Küçükyalı’da. Bir arkadaşım otomobil ile Küçükyalı’ya bilgisayarı götürdü. Bilgisayarı garanti kapsamında onaracak olan Türkiye’nin en büyük, en güvenilir sermaye gruplarından K holdingin kuruluşu. Bilgisayar kaç gündür serviste. Arızasının tespitine çalışılıyor.
Herhalde yalap şalap işler hale getirip bir gün gönderecekler. Bir tüketici olarak bütün bu olan bitenlerde benim suçum ne, sorunluluğum ne?
Bir tüketici olarak bana hatalı bilgisayarı satan D isimli teknoloji marketinin, bu bilgisayar markasına güvence veren Türkiye’nin en saygın sermaye gruplarından K grubunun hiç mi sorumluluğu yok.
Paran ile rezil olmak var ya... İşte o biçim. Yeni bilgisayar satın alıyorum diyerek ödeme yapıyorsunuz. Günlerce onarım derdi ile uğraşıyorsunuz. Sonuçta arızalı-ama uzun sürede onarılmış bir bilgisayar sahibi oluyorsunuz.
Bütün bunları da sineye çekmek mecburiyetindesiniz. Çünkü burası Türkiye A’bicim.