Hanife Baş

Hanife Baş

hanife.bas@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Katar’daki Dünya Kupası’na az bir süre kala televizyon sektörü hareketlendi. Maçları evlerde stadyum havasında izlemek isteyenler daha geniş ekranlı TV’lere yöneliyor. Türkiye’de TV pazarının yılı 3.5 milyon adetten kapatması bekleniyor.

Katar’da 21 Kasım’da başlayacak Dünya Kupası, televizyon piyasasını hareketlendirdi. Türkiye’de bu yıl toplam TV pazarının 3.5 milyon adetten kapanması bekleniyor. Sektörün önde gelen markalarının yöneticileriyle TV piyasasının son durumunu konuştum. Samsung Electronics Türkiye Tüketici Elektroniği Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mert Gürsoy, dünyada üst segment ve ileri teknolojilere sahip TV’lere yönelimin arttığını belirtiyor. Türkiye pazarında da benzer bir durumun olduğunu dile getiren Gürsoy, “75 inç ve üzeri, 1.500 dolar ve üstü fiyata sahip ürünlere ilgi var. Bu ürün grubunda yüzde 28 büyüme yaşandı. Yüzde 67 pazar payıyla bu sektörde lideriz” dedi.

Haberin Devamı

Televizyonda ‘kupa’ heyecanı başlıyor

Üst segmente ilgi arttı

Gürsoy, Katar’daki Dünya Kupası’nın ülkemizde de yakından takip edildiğini ifade ederek, şunları söyledi: “Kullanıcılar, futbol maçlarını adeta bir stadyum havasında izlemek istiyorlar. Ttüketici taleplerinin premium TV’lere doğru artacağınıi öngörüyoruz. Samsung Neo QLED 8K TV, MENA bölgesinde 2022’nin ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine kıyasla iki kat fazla satıldı. Satış rakamlarının Dünya Kupası’nın da etkisiyle daha da artacağını öngörüyoruz.”

TP Vision Türkiye Ülke Müdürü Ünal Masalcı, büyük ekran ve en son teknolojiye sahip ürün satışlarında ciddi anlamda pazar payları bulunduğunu, ses sistemlerinde de ağırlıklı olarak soundbar ve kulaklıkla pazarda olduklarını söyledi.

Ekranlar büyüyor

Türkiye’de TV alımının ağırlıklı olarak 55 inç ve üstü 4K Ultra HD TV’lerde büyüdüğüne değinen Masalcı, “Tüketiciler sinema keyfini evlerinde yaşamak istiyor. İçerik platformlarının ve seçeneklerinin artışıyla akıllı TV’lere olan talep her geçen gün artıyor. 2022 TV pazarına baktığımızda toplam cironun yaklaşık yüzde 95’inin akıllı TV’lerden geldiğini görüyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Masalcı, Dünya Kupası için farklı özellik ve ekran boyutunda seçeneklerde TV’lerin seçildiğini dile getirerek, “LED, MiniLED ve OLED ürünler ilgi görüyor. Daha büyük ekranlı TV’lere yönelim var” dedi.

 

Alırken bunlara  dikkat

- Öncelikle ne amaç için alacağınıza karar verin. Sinema, maç izlemek istiyorsanız ilk bakmanız gereken görüntü kalitesi.

- Ultra HD, 4K, 8K çözünürlük öne çıkıyor. UHD çok yaygınlaştı, 4K içerik de artıyor. 8K görüntü kalitesinde en üst nokta ama çok fazla içerik yok.

- Ekran kalitesine bakın. LED, OLED, QLED, Nanocell ekranlar var. OLED çok yaygınlaştı. QLED ekranlar da öne çıkıyor. Quantum dot teknolojisiyle tasarlanmış. Daha iyi TV deneyimi sunuyor.

- Odanızın büyüklüğüne göre bir ekran boyutu seçin. 40 ve 80 inç arasında modeller var. 3 metrelik izleme mesafesine 80 inç öneriliyor.

- İşletim türü olarak Smart TV ve Android TV’den birini seçin. Bunlar sayesinde televizyondan internete girebilirsiniz.

- HDMI, USB, VGA gibi girişleri olursa daha fazla cihazla bağlantı kurarsınız.

Haberin Devamı

- Garanti süresi de önemli.

YENİ GİRİŞİM

Yapay zekayla 500 milyon litre su tasarrufu

Yeme içme sektörüne hijyen, sürdürülebilirlik ve verimliliğe yönelik akıllı teknolojiler üreten Pubinno, üç kıtada 50 şehre ulaştı. 950’si Türkiye’de olmak üzere toplam 2 bin mekanda yer alan Pubinno, içecek sektörüne akıllı çözümler üreterek, işletmelere tasarruf, tüketiciye hijyen ve lezzet garantisi, sürdürülebilirlik kapsamında da dünyaya fayda sağlıyor. 2015 yılında kurulan Pubinno’nun CEO’su Can Algül, yapay zeka destekli ‘akıllı musluk’larıyla işletmelerin yaklaşık 500 milyon litre su tasarrufu yaptığını söyledi.

Pandemide daha da öne çıkan hijyen arayışıyla yüzde 400 büyüdüklerini anlatan Algül, Silikon Vadisi’nden aldıkları ilk yatırımla çıktıkları bu yolda, bugün İspanya’da bir ofis açtıklarını, aralıkta da Japonya’da yeni ofislerini duyuracaklarını kaydetti. 7 patentle Ar-Ge yatırımlarına devam ettiklerini anlatan Can Algül, üç yıl içinde ‘unicorn’ olmayı hedeflediklerini belirtti. Algül, bugünlerde de 6 milyon dolarlık yeni bir yatırım turunu tamamlamak üzere olduklarını söyledi.