Levent Köprülü

Levent Köprülü

-

Tüm Yazıları

Türkiye’de bir süredir sessizliğini sürdüren Çinli Chery, bu kez kendi kurduğu şirketle dönüyor. İlkbahardan itibaren satışa başlayacağını söyleyen Chery, Türkiye’yi özellikle Avrupa pazarına “köprü” olarak gördüğünü söylüyor.

Bir süredir Türkiye pazarında yeni modelleri satılmayan, dolayısıyla sessizliğe gömülmüş olan Çinli Chery, kendi kurduğu şirketle Türkiye pazarında yeniden aktif duruma geçmeye hazırlanıyor. Türkiye pazarı için yapılanmasını tamamlayan Chery, satış ve satış sonrası ağını yaygınlaştırmak için çalışmalarını sürdürürken, ilk araçlarını da ilkbaharda satışa sunmayı planladığını söylüyor.

Haberin Devamı

Chery’nin geri dönüşü

Chery Türkiye Başkanı Fenghuo Si, “Chery, son yıllarda Ortadoğu ve Batı Asya pazarlarında son derece başarılı satış performansları sergiliyor. Aynı zamanda Avrupa Birliği pazarına giriş için aktif hazırlıklar yapıyor... Türkiye, hem Asya hem Avrupa’da yer alıyor. Ayrıca hem AB adayı hem de NATO üyesi olmak üzere iki kimliğe sahip. Coğrafi avantajları ve büyüyen ekonomisiyle Türkiye, Chery için her zaman önem verdiği stratejik bir pazar oldu. Türkiye, aynı zamanda markamızın Avrupa pazarına girişi için de bir köprü görevi görüyor” dedi. Chery’nin Türkiye’de çok sayıda istihdam sağlamayı ve Türk otomobil pazarını etkin şekilde yeni bir aşamaya taşımayı planladığını belirten Si, pazara üç yeni model sunacaklarını vurguladı.

‘Uzun süredir odağımızda’

Türkiye’nin, eşsiz coğrafi özellikleri ve stratejik konumuyla tüm global markaların olduğu gibi Chery’nin de uzun zamandır odağında olduğunu söyleyen Chery Türkiye Başkan Yardımcısı Ahu Turan da, “Chery son 4 yıldır, pazar araştırması, müşteri beklentilerinin analizi ve daha birçok farklı alternatifin fizibiliteleri sonucunda, Türkiye pazarına kendi yatırımıyla gelme kararı aldı. Bu karar, markanın Türkiye’ye ve Türkiye’deki otomotiv pazarına olan inancının da tam bir göstergesidir” diye konuştu. 2023 yılında 25 ayrı noktada yetkili satıcıyla hizmete başlayacaklarını ifade eden Turan, “Satıcı ve servis ağımızı kademeli olarak genişleterek 2024 yılında 40’lar seviyesine çıkarmayı hedeflemekteyiz” dedi.

Haberin Devamı

Chery’nin, ilk etapta 1.6 lt benzinli motor ve 7 ileri otomatik şanzımana sahip 3 farklı SUV modeliyle Türkiye pazarına giriş yapacağını vurgulayan Turan, “İlkbahardan itibaren 3 yeni modelimizle Türkiye pazarına giriş yapacağız. Chery Omoda5, Tiggo 7 Pro ve amiral gemimiz Tiggo 8 Pro, satışa sunacağımız ilk 3 model olacak. Bu modellerin ikisi kompakt SUV segmentinde yer alırken, amiral gemimiz Tiggo 8 Pro ise D segmentinde yer alıyor... 2024’den itibaren ise Chery’nin hibrit ve elektrikli motorizasyonlu model versiyonları pazardaki yerini alacak” açıklamasında bulundu.

‘Her türlü olasılık olabilir’

Chery Türkiye Başkanı Fenghuo Si, her türlü ihtimalin masada olduğunu ima ederek, “Türkiye, Chery’nin Avrupa stratejisi kapsamında kilit bir ülke. Türkiye’deki potansiyel araştırmalarımız sonrasında ürünlerimizin beğenilip, pazar payını artırması halinde her türlü olasılığın olabileceğini söylemek isteriz” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

İlk aşamada tüm modellerinin Çin’den ithal edileceğini vurgulayan Si, “Şu an için araçlarımızın Avrupa’da satılabilmesi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ürünlerimiz beğenilir ve pazar payımız yüksek olursa üretim ihtimalini de değerlendiriyoruz” dedi. Si, “Türkiye’yi üretim planlaması açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?” sorusuna da, “Avrupa’da hem iş gücü kanunları çok katı hem de iş gücü daha pahalı. Bundan dolayı birçok otomobil üreticisi Türkiye’de üretim tesisi kurdu. Türkiye aynı zamanda eşsiz bir coğrafi avantaja sahip. Chery için de bu durum böyle. Bütün koşullar gerektiği şekilde olgunlaştığında biz de bu fırsatı değerlendireceğiz” yanıtını verdi.

Teknoloji fuarını sallayacak!

Çinli otomobil üreticilerinin rekabetini ardında bırakarak tamamen farklı bir boyutta yoluna devam eden Davinci Motor, devrim niteliğindeki “DC100” elektrikli motosikletiyle ABD’de düzenlenecek Tüketici Elektroniği Fuarı’nı (CES) sallamayı hedefliyor. Yine Çin’den çıkan Davinci, DC100 ile geleneksel 1.000cc’lik motosikletleri performansıyla alt edebileceğini savunuyor. 17.7 kilovatsaatlik batarya paketiyle donatılan motosikletin elektrik motoru 136 PS güç ve 850 Nm tork yani çekiş gücü üretiyor. Bu da motosikletin 0-100 km/s hızlanmasını yaklaşık 3 saniyede tamamlaması anlamına geliyor. 200 km/s hız yapabilen motosiklet, tek şarjla 400 km yol yapabilirken, hızlı şarj ile 30 dakikada akülerinin tamamını doldurabiliyor.

Chery’nin geri dönüşü

Ancak ütek iddialı olayı bu değil. 255 kg ağırlığındaki motosiklet, sürücülere, kendi akıllı telefonlarını gösterge paneli olarak kullanabilme imkanı tanırken, sahip olduğu yaklaşık 200 sensör sayesinde çevre, motosikletin o anki hareketleri, yol koşulları, batarya ve motor hararetini sürekli analiz ederek, her koşulda optimal performans sunması sağlanıyor. Bunun yanında motosikletin bir de “kendiliğinden denge sağlama fonksiyonu” mevcut. Bu fonksiyon, motosikletin devrilmemesini sağlarken kendiliğinden park etme ve “çağırıldığında gelme” gibi işlemleri de gerçekleştirmesini mümkün kılıyor. Motosikletin ABD fiyatının 30 bin dolar civarında olabileceği belirtiliyor.

Mercedes ve Setra otobüsler Türkiye’de şekilleniyor

Chery’nin geri dönüşü

Faaliyetlerine 2009’da başlayan Mercedes-Benz Türk Hoşdere AR-GE Merkezi, çalışmalarıyla Mercedes-Benz ve Setra marka otobüslerin geleceğinin şekillenmesinde önemli rol oynuyor. Örneğin, Mercedes-Benz Türk Otobüs AR-GE ekibi, Amerika pazarı için özel geliştirilen ve Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda üretilen Mercedes Tourrider’ın AR-GE faaliyetlerinde önemli sorumluluklar üstlendi. Buradaki Test Bölümü ise, dünyanın farklı bölgelerinde hizmet verecek Mercedes-Benz ve Setra marka otobüslerin yol testlerini gerçekleştirerek bu araçların yollara eksiksiz çıkmasını sağlıyor. Sıfır emisyonlu, seyahat alanında öncü rol üstlenen elektrikli şehir içi otobüsü Mercedes-Benz eCitaro’nun AR-GE çalışmalarını da yürüten Hoşdere AR-GE Merkezi, güncelleme ve geliştirme faaliyetlerini de sürdürüyor.