Levent Köprülü

Levent Köprülü

-

Tüm Yazıları

Yapısal değişimler geçiren Nissan Türkiye, Türkiye pazarına yönelik elektrikli atağına geçiyor. İlk adım ise, yılın son çeyreğinde gelecek elektrikli Qashqai e-Power...

Markalar, Türkiye pazarında giderek artan “elektriklenme” hareketliliği nedeniyle arka arkaya elektrikli modellerini satışa sunmaya başlarken, Nissan da bu konuda atak yapmaya hazırlanıyor. Yönetim ve şirket organizasyonunda değişimler geçiren Nissan Türkiye, yeni dönem için adımlarını atmaya başladı. Nitekim geçtiğimiz günlerde İsveç’te test sürüşleri gerçekleştirilen ve bu yılın son çeyreğinde ülkemiz yollarına çıkması planlanan “Qashqai e-POWER”, ilk örnek olacak. Geleck yıl ise tamamen yeni ve elektrikli “Ariya”nın gelmesi gündemde. Zira Aria’nın getirilmesi konusunda görüşmeler sürüyormuş.

Haberin Devamı

Japon üretici, Mart ayında Avrupa’da 6 yeni elektrikli model piyasaya sunacağını duyururken, SUV sınıfındaki “Qashqai e-POWER” ve “Ariya”nın tanıtımlarını yaptı. Farklı ihtiyaçları karşılamak üzere geliştirilen “Qashqai e-POWER” ve “Ariya”, markanın elektrikli SUV pazarındaki iddiası olacak.

Jeneratör taşıyor!

Nissan Türkiye Genel Müdürü Charbel Abi Ghanem, Qashqai’deki “e-POWER” teknolojisinin, kullanıcılara menzil endişesi olmaksızın yüzde 100 elektrikli sürüş imkanı sunacağını belirterek, “Qashqai e-POWER, elektrikli otomobillere henüz hazır olmayan ancak daha sürdürülebilir ve duyarlı bir elektrikli sürüş hissini yaşamak isteyen sürücülere hitap edecek” diyor.

Bunun anlamı da şu: Qashqai’deki e-POWER sisteminde, jeneratör görevi gören 1.5 lt (+156 HP) üç silindirli turbo beslemeli benzinli motora bulunuyor. Aynı zamanda e-POWER, bir invertör ve 140 kW güç üreten elektrik motoruyla tamamlanan yüksek çıkışlı bir bataryaya da sahip. Benzinli motor, sürüş koşullarına göre invertör aracılığıyla yüksek voltaj bataryasına, elektrik motoruna veya her ikisine de enerji üretiyor. Ancak tekerleklere doğrudan güç aktarmıyor. Böylece bataryanın dışarıdan şarj edilmesine de gerek kalmıyor.

Araçtaki “e-Pedal Step” sistemiyse, sürücülerin yalnızca gaz pedalını kullanarak hızlanması ve frenlemesine olanak sağlıyor. Aracı kullanırken bu özelliğini de deneyimledik elbette. Özellikle “motor freni” etkisi yapması açısından çok faydalı ama yine de aracı tam durdurmak için fren pedalının kullanılması tavsiye ediliyor.

Haberin Devamı

Elektrikli için atağa kalkıyor

Elektrikli için atağa kalkıyor

Elektrikli için atağa kalkıyor

Ariya tam da Japon genlerine sahip

Nissan’ın Japon DNA’sını bünyesinde barındıran tamamen yeni elektriklisi Ariya, çekici dış görünümü ve sade ancak hem lüks hem de işlevsel iç mekanıyla dikkat çekici. Japonya’da üretilip Avrupa’ya gelecek Ariya, iç mekanında Japon “Fütürizm” akımından ilham alan “salon gibi” bir alana sahip. Elektrikli ileri-geri gidebilen orta konsol, havalandırmalı koltuklar, panoramik açılır tavan, trim sesinin neredeyse “yok gibi” olması da, aracın “artıları” arasında. Üç farklı versiyonu bulunan Ariya, 2WD “63 kWh”, 2WD “87 kWh”, (dört çeker) e-4ORCE AWD 87 kWh ve 530 km’ye kadar menzile sahip seçenekleriyle farklı ihtiyaçları karşılayacak nitelikte. Ariya’’nın 87kWh versiyonu, 30 dakikalık hızlı şarjla 350 km yapabiliyor. Aracın Türkiye gelmesi için görüşmeler sürdüğü belirtiliyor.

Haberin Devamı

Elektrikli için atağa kalkıyor

Otosan Romanya’da bayrağı devraldı

Ford Otosan ile Ford Avrupa arasında, Romanya’daki Craiova fabrikasının devrine ilişkin anlaşma tamamlandı. Ford Otosan’ın yurt dışı operasyonlara açılmasını sağlayan bu anlaşmayla, Ford’un Craiova’daki araç üretim ve motor üretim tesislerinin sahipliği Ford Otosan’a geçmiş oldu. Craiova’nın üretim ağına katılması ile Ford Otosan’ın, elektrifikasyonun yanı sıra ticari araçlardaki deneyim ve uzmanlığı, Romanya’daki tesise aktarılırken, Ford Otosan da uluslararası bir otomotiv şirketi haline geliyor.

Craiova’nın Ford Otosan üretim ağına dahil olmasıyla, tasarımını ve mühendisliğini Ford Otosan’ın üstlendiği yeni nesil Courier’in içten yanmalı van ve kombi versiyonları gelecek yıldan itibaren, bunların tam elektrikli versiyonlarıysa 2024 yılı itibariyle Craiova’da üretilecek. Ayrıca halen Craiova’da üretilen Puma’nın ve 2024 senesinde devreye alınacak yeni tam elektrikli versiyonunun üretim sorumluluğu da Ford Otosan’a geçecek. Bu iki aracın ürün portföyüne eklenmesiyle Ford Otosan, 2 ülkedeki 4 tesisinde Transit, Transit Custom, Courier ve Puma modellerinin elektrikli versiyonlarını üretiyor olacak.

Elektrikli için atağa kalkıyor

Elektrikli için atağa kalkıyor