Hyundai’nin ‘kilit’ modeli satışta...

Hyundai’nin kilit öneme sahip modeli Bayon satışa çıktı. Bu yıl için 35 bin adet üretilmesi planlanan aracın 6 bin 500’ü iç pazarda satılaca 

 

Hyundai Assan’ın, İzmit tesislerinde 50 milyon euro ek yatırımla üretmeye başladığı tamamen yeni SUV modeli Bayon, Türkiye’de satışa sunulurken, ihracata oda katkı sağlayacak. Nitekim Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, “Şu ana kadar 13 bin 500 adetlik Bayon üretim rakamına ulaştık. Yıl sonu hedefimiz 35 bin adet. İç pazarda hedefimiz ise 6 bin 500 adet. Kalan 28 bin 500 adedi ihracat olacak” dedi.

Markanın İzmit fabrikasında üretilen 3. modeli olan kompakt B-SUV modeli Bayon’un, Kona ve Tucson gibi SUV pazarında ses getireceğine inandıklarını belirten Berkel, “Farklı segmentlerin en avantajlı özelliklerini bünyesinde toplayan Bayon’un, hem Türk aile yapısına uyumlu olduğunu hem de gençlerin ve kendini genç hissedenlerin beklentilerini karşılayacağını düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.

‘Alternatif oldu’

Vergilendirme sistemi nedeniyle kurların artışına paralel olarak artık yüzde 50 diliminde C-SUV model kalmadığını anımsatan Berkel, “400 bin TL ve üstü fiyatlarla karşı karşıyayız. SUV almak ve yüksek bedel vermek istemeyenlere, B-SUV’da alternatif olarak Bayon’u satmaya başladık. Bu nedenle de talep çok yüksek şu an” dedi.

Hyundai Assan Satış Direktörü Jong Weon Choi ise geçen yıl yeni i10 ve i20 projelerini gecikmeden tamamladıklarını, bu yıl da birçok zorlu süreci geride bırakarak Bayon’un seri üretimine tam planladıkları tarihte başladıklarını bildirdi. Choi, “Bu katma değeri yüksek olan otomobilimiz. Hyundai Assan’ın Türkiye’deki geleceği için kilit bir rol oynayacak. Her zaman olduğu gibi Türkiye ekonomisine ve istihdamına önümüzdeki yıllarda da katkı vermeye devam edeceğiz” diye konuştu.

Fiyatı 210 bin TL’den başlıyor

Türkiye’de iki motor ve üç donanım seçeneğiyle 201 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Bayon, sıra dışı tasarımı, kompakt boyutları, geniş ve ergonomik kabini, büyük bagaj hacmi, ekonomik motor seçenekleri ve teknolojik donanımlarıyla ön plana çıkıyor.

Daha fazla yakıt ekonomisi için 48 voltluk hafif hibrit teknolojisine de (48V) sahip olan Bayon’da 1.0 lt T-GDi motorun 100 beygirlik versiyonu, hafif hibrit teknolojisi olmadan da tercih edilebiliyor. 7DCT ile kombine edilen bu seçenek, 100 PS gücünde. Bayon’da 6 ileri manuel veya 6 ileri otomatik şanzımanla sunulan 1.4 lt (100 PS) atmosferik bir motor da bulunuyor. 

Hyundai’nin ‘kilit’ modeli satışta...

Hyundai’nin ‘kilit’ modeli satışta...

Hyundai’nin ‘kilit’ modeli satışta...

Bu ‘hiper’ güzel, yanardağlardan beslenecek!

İsveçli hiper lüks otomobil üreticisi Koenigsegg, elektrik ve benzinle çalışan motorlarına sıradışı bir alternatif daha ekleme peşinde. Nitekim geçtiğimiz günlerde dünya basınında yer alan haberlere göre Koenigsegg’in kurucusu ve yöneticisi Christian von Koenigsegg, yanardağların ürettiği karbondioksiti metanole çevirerek araçlarına yakıt sağlamayı planladıklarını açıkladı.

Koenigsegg, yarı aktif durumdaki yanardağlardan etrafa saçılan karbondioksiti metanole çeviren teknolojinin, ilk olarak İzlanda’da üretildiğini söyledi. Koenigsegg’e göre bu metanolü alıp diğer yakıtları dönüştüren santrallere güç sağlar ve sonra bunları taşıyan gemileri de metanolle çalıştırırsanız, yakıtı tamamen karbondioksitten arındırılmış şekilde araca koyabilirsiniz.  

Hyundai’nin ‘kilit’ modeli satışta...

Suzuki’nin hibrit atağı

Suzuki, bu yılın ilk 6 ayında, Türkiye pazarında faaliyet gösterdiğinden bu yana en başarılı dönemini geçirirken, ülkemizde pazara sunduğu hibrit ürün ailesi, kendi kategorilerinde üst sıralara yükseldi.

Geçtiğimiz yıl sınıfında hibrit lideri olan Swift Hybrid, bu yılın ilk 6 ayında da 637 adetlik satışla B-Hatchback segmentinin açık ara lider hibriti oldu.

Vitara Hybrid ise bu yılın ikinci çeyreği özelinde 454 adetle B-SUV hibrit araçlarda zirveyi kaptı.  

Hyundai’nin ‘kilit’ modeli satışta...

3 yılda referans oldu

Elektrikli otomobiller için satış, satış sonrası hizmetleri ve şarj istasyonları kurulumu konusunda 2019’dan bu yana hizmet veren Türkiye’deki ilk ve tek marka olan “E-Garaj”, bir startup olarak girdiği otomotiv dünyasında referans marka konumuna ulaştı. Avukat, Uzay Mühendisi ve İşletme mezunu üç ortak tarafından kurulan E-Garaj, İstanbul Maslak’taki showroom ve servis alanında hizmet veriyor. Tüm markaların elektrikli modellerinin satış ve servisini gerçekleştiren E-Garaj, İzmir, Ankara ve Antalya’yı da genişleme planına almış.

Hyundai’nin ‘kilit’ modeli satışta...

Karsan’a ihracat ödülü

Karsan, Türkiye otomotiv endüstrisinin ihracatına yaptığı katkılardan dolayı ödüle layık görüldü. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB), otomotiv sektörünün 2020’de ihracat şampiyonu olmasına katkı yapan üyelerine verdiği ödül kapsamında Karsan, Altın İhracat Ödülü aldı.

Karsan CEO’su Okan Baş, “Pandemi sebebiyle üretim ve ihracatta duraksamaların yaşandığı 2020 yılında, odağımızı yüksek teknolojili elektrikli araçların ihracatına verirken, içten yanmalı araçların ihracatıyla birlikte iç pazarın taleplerine de yanıt verdik... Başta Avrupa olmak üzere farklı ülkelerde oluşturduğumuz bayi ağı ve yaptığımız yatırımlarla, ihracatımızı ilerletmeye devam ediyoruz” dedi. 

Hyundai’nin ‘kilit’ modeli satışta...

Bakım için ‘anında’ fiyat

Brisa’nın hayata geçirdiği hızlı araç bakım servis zinciri “Otopratik”, “online araç bakım fiyat teklifi” hizmetini hayata geçirdi.

Türkiye’de sektörde bir ilk olarak hayata geçen hizmete, yenilenen “otopratik.com.tr” sitesi üzerinden ulaşılabiliyor. Araç sahipleri, kendi araç bilgilerini girip, araçlarının bakım ve onarım fiyatlarını anında görebiliyor.

Bu hizmet, her marka ve modeldeki binek araç için kullanılabiliyor. Müşteriler, isterse yine modül üzerinden tüm Türkiye çapındaki Otopratik şubelerinde online randevu oluşturup, fiyat teklifi aldıkları hizmetleri yaptırabiliyor.

Hyundai’nin ‘kilit’ modeli satışta...

Fransız efsanesi 106, 30 yaşına bastı...

Peugeot’nun bir döneme damgasını vuran ve günümüzde Türkiye’deki otomobil tutkunları tarafından da efsanevi olarak nitelendirilen 106, bu yıl 30. yaşını kutluyor. 1991’de tanıtılan 106, pazara sunulduğu günden 2003 yılına kadar 2.8 milyon adetlik önemli bir üretim başarısına imza atmıştı. 106, çok sevilen şehirli bir otomobil olmasının yanında ralli parkurlarında elde ettiği zaferlerle önemli bir spor kariyerine de sahipti.

Fransız üreticinin büyük iddialarla ve sadece 3 kapılı olarak piyasaya sunduğu 106, 1992’den itibaren 5 kapılıya da kavuştu. Hacimleri 954 - 1587 cc arasında değişen benzinli ve 1360 - 1558 cc arasında değişen dizel motorlarla satılan Peugeot 106’nın Türkiye’de en sevilen versiyonları ise “Quicksilver” ve “GTI” oldu. Ancak 12 yıllık üretimi sırasında 20’ye yakın özel serisi çıktı.

1993’te çıkan 106 Rallye, 1992’de satışına başlanan 95 HP’lik 106 XSI, 1996’da çıkan 106 S16 (120 HP), sportif versiyonlarından. 106, markanın en çok satılan elektriklileri arasında da yer almıştı.

Hyundai’nin ‘kilit’ modeli satışta...

Hafif ticari araç kiralamasında yeni bir engel daha aşıldı...

Türkiye’de hafif ticari araç kiralamalarının önündeki engelin 2019 yılından itibaren “kısmi olarak” kaldırılmasının ardından, Haziran 2021’deki yeni düzenlemeyle bu yöndeki kiralamaların önü tamamen açıldı. Ticari araç kullanımlarında gerekli olan K2 belgesini çıkartmak için istenen “ticari araç öz mal şartı” da kaldırıldı. Böylelikle kendi ürünlerini taşıyan şirketler artık K2 belgesine ticari araçlarını kiralayarak da sahip olabilecek.

Söz konusu olumlu gelişmeyi memnuniyetle karşılayan LeasePlan Türkiye Genel Müdürü Türkay Oktay, “Kendi alanında taşımacılık yapacak şirketlerden istenen K2 Yetki Belgesi’nde ‘en az 1 birim taşıta sahip olması gerekmektedir’ ibaresi, KOBİ ve tek hafif ticari araçla taşımacılık yapan şirketler için kiralama önünde büyük bir engeldi. Burada yapılan revizyonla, artık bir adet hafif ticari araca ihtiyacı olan şirketler için de kiralama yolu açılmış oldu” dedi.

Hyundai’nin ‘kilit’ modeli satışta...

Uluslararası takvime girdi

Otomotiv Distribütörleri Derneği tarafından dijital ortamda düzenlenecek “Autoshow 2021 Mobility” fuarı, Uluslararası Otomotiv Sanayicileri Birliği’nin (OICA) uluslararası fuar takvimine girdi. 14-26 Eylül arasında düzenlenecek fuar, ö zel oluşturulan bir alt yapıyla tüm cihazlardan ücretsiz olarak gezilebilecek.

Hyundai’nin ‘kilit’ modeli satışta...