Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Geçen hafta, L2’nin yayınladığı Sosyal Platformlar Araştırması’ndan öne çıkan sonuçları yazmıştım. Sosyal platformlara yapılan yatırımların dönüşünü konu alan araştırmada, ele alınan 15 mecranın hepsinde birden bulunan marka, Swarovski’ydi. Kristal markasının kristal taş üretimi ve satışı yapan birimi Swarovski Elements de sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanıyor. Ağırlıklı olarak müşterileri olan tasarımcı ve markaların, Swarovski Elements’ten aldığı kristallerle yarattıklarını, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest ve Google+ sayfalarından paylaşıyorlar.

Lokalleşiyor
Dijital pazarlama stratejisi, marka bilinirliğini artırmak üzerine kurulu olan Swarovski, sosyal medyada lokalleşmeye de başladı. Marka yetkilileri, Türkiye gibi sosyal medya kullanımının çok yaygın olduğu ülkelerin yatırımda liste başına alındığını söylüyor ve projelerini şöyle anlatıyor: “Öncelikle kendi dilimizde uzun uzun konuşabileceğimiz ilk platform olan blogumuz http://blog.swarovski-elements.com/tr/ yayına başladı. Türkiye blogu şu anda Avrupa ülkelerinin yayınladıkları arasında 1 numara. Bu hafta itibarıyla da global Facebook sayfamız üzerinden “geo-tagging” yaparak, yani sadece Türkiye’deki bir IP numarasından bağlanan takipçileri hedef alacak şekilde post yapmaya başladık. Türk takipçilerimizin sayısı hızla artıyor. Birkaç ay içinde burada müşterilerimize özel promosyonlar da oluşturacağız. Blog, Facebook ve Twitter’dan sonra ise Instagram, YouTube ve Pinterest geliyor.”
Swarovski Elements, kristalleri kullanarak tasarım yapan marka ve tasarımcıları tanıtmaya devam ederken, onların müşterilerini hedef alan kampanyalar da düzenleyecek. Sosyal medya kanallarını birbirine bağlayarak mesajlarını mümkün olduğu kadar kuvvetlendirmeye çalışacaklar.

Öncelikli mecra, blog
Lokal stratejilerini Türkiye’deki trendlerin belirlediğini söyleyen yetkililer, kısa vadede en fazla zaman ayıracakları projenin blogları olduğunun da altını çiziyor: “Blogu sadece bir haber kanalı değil, interaktif bir bilgi kanalına dönüştüreceğiz. Moda, tasarım gibi kristalin çokça tercih edildiği sektörlerden isimlerle röportajlar, ürünlerin tasarım aşamasını gösteren “perde arkası” fotoğrafları ve videolar olacak. Blog, tasarımcılarla kullanıcıların buluşmasını sağlayan bir platforma dönüşecek.”