Starbucks'ın fal bakan sınırlı sayıdaki yeni içeceği Kristal Küre Frappuccino

Adından daha çok söz ettirmek isteyen ve bunun için farklı konseptlerde ilgi çekici içecekler üreten Starbucks, falcılık yapan Crystal Ball Frappuccino (Kristal Küre Frappuccino) adlı şekerli içeceğini bazı şubelerinde piyasaya sundu. Starbucks baristalarıysa kendilerini çok uğraştıran ve zaman kaybettiren bu içeceği hazırlamaktan pek memnun değil.

Starbucks'ın fal bakan sınırlı sayıdaki yeni içeceği Kristal Küre Frappuccino

Zaten yeterince bağımlıları yokmuş gibi kendilerini tüketiciler için daha da çekici hale getirmek isteyen Starbucks, pazarlama stratejilerini bir bir kullanıyor.

ABD, Kanada ve Meksika'da 22 Mart'tan itibaren 5 gün boyunca satışta olacak olan Kristal Küre, rengarenk bir içecek. Görünümü adeta bir sanat eseri olan bu süslü kahvede şeftali aroması ve krema öne çıkıyor. Ayrıca insanların fal tutkusuna hitap ediyor.

3 ayrı renkte kristallerle hazırlanan Kristal Küre, yeşil, mor ve mavi kristallere sahip. Her rengin ayrı bir kavramı temsil etmesi de cabası. Mavi renk macera, yeşil renk şans, mor renk ise büyülü ve mucizevi olaylar getiriyor.

Bilindiği üzere kristal küre, falcıların geleceği gördüklerini iddia ederken sıkça kullandıkları bir araç. Kahvenin falla özdeşleşip tüm dünyaya yayılmasına ve fal bakan mobil uygulamaların milyonlarca indirilmesine kayıtsız kalamayan Starbucks, her büyük şirket gibi girişimlerini, tüketicilerinin yönelimlerine göre hazırlıyor.

Big Data denilen ve merak ettiğimiz, ihtiyacımız olan, ilgi duyduğumuz her türlü şeyi bir pazarlama malzemesi haline getiren çok uluslu şirketler, bu pazarlama hamleleriyle de bizi tavlamayı başarıyor.

 

 

Aslında Facebook'un kişisel verileri 'sızdırdığı' skandalının patlak vermesi bizi bu kadar rahatsız etmemeli. Biz kendi ellerimizle tüm verilerimizi zaten Big Data toplayan şirketlere teslim ediyoruz.

 

turcel.orman@milliyet.com.tr

Bu makaleye ifade bırak