SKORER
PEMBENAR
CADDE
YAZARLAR

Sıcaklarda 7 Beslenme Tüyosu

.

Milliyet Haber

Yaz aylarının gelmesi ile birlikte hava sıcaklıkları yükselmeye başladı. Özellikle İstanbul gibi metropollerde, yeşil alanların kısıtlılığından dolayı hissedilen sıcaklıklar günlük hayatı olumsuz etkileyebilecek seviyelere ulaşabiliyor. Kalp hastaları, yaşlılar, bebekler gibi sıcak havalardan etkilenme ihtimali yüksek olan kişilerin özellikle dikkat etmesi gereken bir üç ay var önümüzde. Alınabilecek basit önlemlerle yaz aylarını rahat geçirmek mümkün. Beslenme konusu da yaz aylarında önem kazanmakta. Sağlıklı, sorundan uzak bir yaz dönemi için aşağıdaki 7 beslenme önerisine uymakta fayda var. İşte yazınızı kolaylaştıracak 7 beslenme önerisi:

1) Sıvı alımına özen gösterin.

Kilo, boy, yaş, cinsiyet ve var olan hastalıklara göre değişiklik göstermekle birlikte yaz aylarında günde 2,5-3 litre su tüketmek gerekiyor. Su haricinde miktarına dikkat etmek üzere taze meyve suları, ayran, soda, maden suyu, çay, meyve çayları ve kahve de tüketilebilir. Tansiyon, kalp hastalığı gibi kronik hastalıkları olanların ise hekimlerinin tavsiyelerine mutlaka uyması gerekli.

2) Sıvı içeriği yüksek meyve ve sebzeleri tercih edin.

Salatalık, karpuz gibi meyve ve sebzeler içerdikleri sıvı miktarı nedeni ile özellikle yaz ayları için faydalıdırlar. Sıcak hava nedeni ile kaybedilen vücut sıvılarının yerine konmasında, bu tür sebze ve meyveler oldukça yararlıdır.

3) Yoğurt yaz aylarında besleyici ve iyi bir alternatiftir.

Yüksek kalsiyum içeriği ile hem kemiklerin güçlenmesine hem de metabolizmanın daha hızlı çalışmasına yardımcı olan yoğurt, aynı zamanda sindirim sistemini de düzenlemektedir.

4) Sebze tüketimi hazımsızlık gibi mide bağırsak problemlerini engeller.

Özellikle hava sıcaklığının iyice yükseldiği öğlen saatlerinde semizotu, fasulye gibi zeytinyağlı sebze yemekleri yemek, mide bağırsak sistemi açısından oldukça faydalıdır. Bununla birlikte ağır öğünler sebebi ile oluşabilecek kalp ve damar sistemi sorunlarının da önüne geçilebilecektir.

5) Kahvaltıyı atlamayın.

Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Havanın görece serin olduğu sabah saatlerinde yapılan iyi bir kahvaltı ile gün boyunca gereken enerji alınmalıdır. Böylelikle hem gün boyunca ihtiyacımız olan enerji sağlanacak hem de gün içerisinde tokluk hissi oluşarak ısının yüksek olduğu saatlerde açlık hissetme ihtimali azalacaktır.

6) Yiyeceklerin sıcakta beklememesine özen gösterin.

Tavuk, yumurta, et ve balık gibi besinler sıcakta beklediği zaman başta mide-bağırsak enfeksiyonları olmak üzere pek çok hastalığa davetiye çıkarmaktadır. Bu nedenle yaz dönemi boyunca besinlerin soğuk zincirine dikkat edin. Evinizde buzdolabınızda sakladığınız besinleri tüketmeden veya pişirmeden hemen önce dolaptan çıkarmaya özen gösterin.

7) Aşırı miktarda alkol tüketmemeye özen gösterin.

Şarap gibi içkilerin belirli miktarlarda tüketildiğinde özellikle kalp damar sistemine faydaları bilinmektedir. Ancak yaz aylarında sıvı kaybını daha da arttıracağı için, hekiminiz tarafından önerilen miktarın üzerinde alkol tüketmeyin.

Sağlıklı, keyifli, güneşin ve denizin tadını çıkaracağınız bir yaz dönemi geçirmenizi dilerim

Doç. Dr. Cem Arıtürk

Kalp ve Damar Cerrahisi Uzmanı

Facebook:@docdrcemariturk

Instagram:@cem.ariturk

YouTube:@docdrcemariturk

Yazarın Diğer Yazıları

  1. Sporcularda Sıvı Dengesi
  2. Bisikletli Ulaşım - 3 (Son)
  3. Bisikletli Ulaşım - 2
  4. Bisikletli Ulaşım - 1
  5. Kalp Sağlığı ve Spor İlişkisi
  6. Bayramda Eti Dengeli Tüketin
  7. Kalp-Damar Sağlığına Dikkat
  8. Tehlikeli Damar Tıkanıklıkları
  9. Ölümcül Üçlü
  10. Kalp Krizi Geliyorum Der

© Copyright 2019

Milliyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş.