Bel fıtığı ya da farklı nedenden dolayı bel rahatsızlığı olan bir kişinin gündelik hayat akışında bazı hareketleri bilmesi gerekir. Bunun için herhangi bir operasyon geçirmesi şart değildir. Bu 100 tavsiyenin insanlara daha ilkokul sıralarındayken eğitimin olmazsa olmazı olarak verilmesi sağlanmalıdır.
 
Bel Sağlığı İçin 100 Tavsiyenin Üçüncü Seçkisi: 20-30
 
20. Her gün ez az 15 dakika yürüyünüz. Yürüme mesafesini giderek artırınız. Bu esnada ağrınız çoğalıyorsa doktorunuza bildiriniz.
 
21. Bir defa bel rahatsızlığı geçirmiş ve iyileşmişseniz, uzman doktorun size vereceği egzersizleri aksatmadan yapınız. Çünkü düzenli egzersiz yapanlarda ağrının tekrarlaması daha seyrek görülmektedir. Kronik ağrısı olan hastalar hafif ağrılı dönemde bile egzersizlerden yararlanırlar.
 
22. Sağlıklı olsanız bile her gün kaslarınızı güçlendirici egzersizler ve düzenli spor yapınız. Karın, sırt ve kalça adalelerinin vücudun tabii korsesi olduğunu unutmayınız. Yüzmeye önem veriniz, yürümeyi ihmal etmeyiniz.
 
23. Egzersizleri, altında sunta veya tahta bulunan halı veya battaniye gibi sert bir zemin üzerinde yapınız.
 
24. Egzersiz hareketlerinin sayısını gün geçtikçe yavaş yavaş artırınız. Başlangıçta aşırılığa kaçmayınız.
 
25. Spor veya egzersiz yaparken ani ve zorlayıcı hareketlerden kaçınınız.
 
26. Spor veya egzersize başlamadan önce mutlaka ısınma hareketleri yapınız.
 
27. Egzersiz sonrasında şiddetli ve 15 dakikadan fazla süren bir rahatsızlık ortaya çıkarsa uzman doktora danışınız. Bir saati geçen rahatsızlık söz konusu ise o hareketi yapmayınız.
 
28. Günlük yaşantınızda ani hareketlerden sakınınız. Özellikle yataktan veya koltuktan kalkarken ani hareket yapmayınız.
 
29. Sandalyeden kalkarken bir ayağınız diğerinin önünde olmalı, bacak kaslarınız ve kollarınızın yardımıyla kendinizi yukarıya doğru iterken sırtınız dik pozisyonda bulunmalıdır.
 
30. Yüksek iskemlelerde veya benzeri yüksek yerlerde oturmak bele binen yükü artırır. Bundan kaçınınız.
 
Nöroşirurji Uzmanı
Doç. Dr. Ahmet Yıldızhan