Ekonomi En iyi pazarlamacı, ‘Kızılderili’ ödülünü Türkiye’de alacak

En iyi pazarlamacı, ‘Kızılderili’ ödülünü Türkiye’de alacak

11.08.2008 - 00:18 | Son Güncellenme:

Satış noktası pazarlama (P.O.P) sektörünün ‘Oskar’ı olarak bilinen OMA ödülleri ilk kez Türkiye’ye geliyor.

En iyi pazarlamacı, ‘Kızılderili’ ödülünü Türkiye’de alacak

 Kızılderili figürü şeklindeki OMA ödül heykelciği 25 - 28 Eylül arasında bu yıl 5’incisi düzenlenen Marketingist 2008 fuarında sahibini bulacak. OMA ödülünü daha önce Loreal, Duracell, Sony, Air Wick gibi alanında dünyanın önde gelen markaları almıştı.
Fuarı düzenleyen TİFAŞ’ın Genel Müdürü Serhad Öktem, “Tadım kampanyaları, kasanın yanındaki ürünler, kısaca bir ekmek için girdiğiniz marketten iki torbayla çıkmanızı sağlayan her şey P.O.P’nin sonucu” dedi.
Müşteri sadakatının geçmişte kaldığına dikkat çeken Öktem, “Artık müşteriler alışveriş sırasında etkilenerek alıyor. Wal Mart’ın cirosunun yüzde 72’lik kısmının P.O.P’den geliyor. Kalan yüzde 26’lık kısmını ise daha önce karar verdiklerini alanlar oluşturuyor. Günümüzde A marka çay almak için markete gidenler satın alma kararını etkileyen uygulamalar nedeniyle farkında olmadan B marka çay alıyor” diye konuştu.
Bu yıl geçmiş yıllara nazaran KOBİ’lere daha çok destek verdiklerinin altını çizen Öktem, Anadolu’da var olan bu büyük potansiyelde yatırımcılarında sanayicilerinde trendleri çok yakından takip ettiklerini dile getirdi. Öktem şöyle konuştu:
“Bizim de onlara destek vermemiz gerekiyordu. Ticaret ve sanayi odalarıyla yaptığımız temaslar sonucunda 400 kişilik bir heyeti İstanbul’a getiriyoruz. Kendilerini fuar hakkında bilgilendiriyoruz” diye konuştu. Öktem, Adana, Antep, Konya, Bursa, İzmir, Trakya’dan gelecek KOBİ’lere gerektiğinde stant desteği de verdiklerini de belirtti. 

Balıklar oltaya geliyor!
Türkiye’nin tek pazarlama fuarı olan Marketingist’in geçen yıl ulaştığı 11 bin ziyaretçi sayısının bu yıl 15 bin olacağını söyleyen Öktem, yenilikçi, teknoloji yoğun ve yaratıcı özelliklerine sahip 420 firmanın fuarda yer alacağını söyledi.
Bu yıl 15 üniversiteyle yakın temaslarda bulunduklarını da anlatan Öktem, “Öğrencilerin görevlendirilmesini talep ettik. Ücretsiz servisler temin ettik. Öğrencileri önemsiyoruz çünkü masanın diğer tarafı çok farklı” dedi.
Her yıl sloganına uygun bir sembolün kullanıldığı fuarda, bu yıl “Herkes Gelecek” sloganı için balıklar seçilmiş. Fuarın 4 ana bölümü olan Promapark, Prographic, Promar ve Retailtech çipura, karagöz, barbunya ve levrek balıklarının kullanıldığı kartlarla tanıtılıyor.

Yazarlar