Z kuşağı tanımını duymadan bir marka lansmanına katılmak mümkün değil. Dijitali hayatlarına entegre eden değil dijitale doğan, tabiri caizse annelerinin rahminden çıkar çıkmaz yüzlerine akıllı telefon tutulan bir nesilden bahsediyoruz.
 
Yıllarca sektör lideri olmuş markalar için ise Z kuşağını yakalamak düşünüldüğü kadar kolay olmayabiliyor. Yılların yerleşmişliğini bir çırpıda değiştirmek mümkün olmuyor. Kaldı ki kemikleşmiş müşteri kitlesini de küstürmeden bir hamle yapmak gerekiyor ki sektördeki yerinizi kaybetmeden yeni kitlelere hitap edebilesiniz. 
 
Z kuşağını etkilemek için ise önce onların ne istediğini öğrenmek gerekiyor.
 
Z Kuşağını Yakalamak İçin 5 İpucu
 
1. Hitap Değil Sohbet Edin
Bu neslin istediği en önemli şey dikkate alınmaz. Hitap edilmek değil sohbet etmek istiyorlar. Z kuşağını sadık bir marka kullanıcısı değil adeta bir marka elçisi gibi düşünmek gerekiyor. Bu noktada etkileşim çok önemli. 
 
2. Markanızı "İnsanlaştırın"
Z kuşağı dediğimiz nesil kesinlikle markalara güvenmiyor. Masumiyet karinesi Z kuşağı için geçerli değil. Eskiden markalar negatif bir şekilde anılana kadar saygı duyulan oluşumlardı. Artık suçsuz olduğunuzu ispat edene kadar suçlusunuz. Klasik televizyon reklamlarıyla arada bir mesafe yaratmak yerine bu neslin kullandığı Snapchat gibi uygulamalar ile markanızı insanlaştırmanız gerekiyor.
 
3. GIF Kullanın
Sıkıcı görseller değil GIF kullanımına odaklanın. Bu nesil WhatsApp'ta sohbet ederken bile peynir ekmek gibi GIF kullanıyor. Hayatlarının içine girebilecek GIF'ler ile günlük rutinlerine dahil olun. Sizin Facebook hesabınızda gördüğü komik bir GIF'i arkadaşına gönderebilmesini sağlayın.
 
4. Hedefiniz Neredeyse Orada Olun
Markaların en yanlış bulduğum hareketlerinden biri hedef kitlesine ulaşmayacak mecralarda reklam yapmasıdır. 100 bin kişi 20.00 saatlerinde yayınlanan bir diziyi izliyor olabilir ve bu saatlerdeki reklam kuşağında görünmek sizin için başarı sayılabilir. Peki bu reklam kuşağını kaç genç izliyor? 2020'ye gelindiğinde tüm tüketicilerin %40'ının Z kuşağından olacağı konuşuluyor. Z kuşağı reklam çıktığınız o diziyi izliyor mu? Emin misiniz? Hedef kitleniz neredeyse oralarda reklam verin. Sayıların büyüklüğüne aldanmayın. Hedef kitleye odaklanın.
 
5. Direkt Olun
Z kuşağı dediğimiz güruh her şeye hemen ulaşmaya öyle alışkın ki sizin 2 dakikalık reklam filminiz onlar için dizi gibi. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki kullanıcıların %30'u bir içeriğin ilk 5 saniyesinden sonra izlemeye devam edip etmeyeceğine karar veriyor. Basit, direkt, kısa ve net mesajlar kullanın.
 
Gençleşen Köklü Bir Marka: Atasay
Bugün sektörünköklü kuyum markası Atasay lansmanındaydım. Atasay markası annelerimizin gerdanlık markası olmaktan çıkıp yeni nesle hitap eden dinamik bir yapı olma yolunda büyük bir adım atıyor. 
 
Ünlü modacı Özlem Süer ve ekibi tarafından hazırlanan yeni koleksiyondan parçaları incelediğinizde gençleşme çabasını net bir şekilde görebiliyorsunuz.
 
Bana kalırsa biraz geç kalmış ama çok doğru bir adım.
Doğru strateji ile devam ederse bence başarılı da olur. Atasay ekibine şu noktada önemli bir iş düşüyor bence. Yıllardır kemikleşen kitlesini küstürmeden yeni nesle hitap etmek.
 
Bunu başarabilirse müthiş olacaktır.
 
Gizem Aydoğan