Ramazan ve Kabızlık Tedavisi

Ramazan ayı boyunca değişen öğün sayıları, uyku ve beslenme düzeni metabolizmada yavaşlamaya ve sindirim sorunlarına neden olabiliyor. Bu nedenle ramazan ayını sağlıklı geçirmek isteyen kişilerin oruç tutarken eksik beslenmeden, vücutlarını tanıyarak ve doğru beslenerek oruç tutmaları çok önemlidir. Çünkü oruç tutmak vücut için oldukça faydalıyken yanlış beslenme ile oruç tutulması sonucunda kabızlık başta olmak üzere bazı sağlık problemleri yaşanabiliyor.

Ramazandan sonra da devam edebilen kabızlık probleminin çözüme kavuşması ise hem sağlık için hem kilo kontrolü için hem de zayıflama için oldukça önemli. Bu noktada öncelikle kabızlığın nedeni bulunmalıdır. Başka bir sağlık sorunundan kaynaklanan bir durum değilse beslenmenizde yapacağınız bazı değişiklikler ile sağlığınıza kavuşabilirsiniz.

Ramazan ayında azalan öğün sayısıyla beraber lif alımı da azalabiliyor. Bu durumsa metabolizma yavaşlamasına ve beraberinde bağırsak sorunlarına neden olabiliyor. Kabızlık tedavisi için lifli besin alımınıza, probiyotik-prebiyotik beslenmeye, su tüketiminize ve egzersiz yapmaya dikkat etmelisiniz.

Lif alımınızı arttırmak için ekmeklerinizi tam tahıllı ekmek, tam buğday ekmeği, çavdar ekmeği tercih edebilirsiniz. Her hangi bir sağlık sorununuz yoksa kuru meyvelerin lifinden faydalanabilirsiniz. Yemeklerde pirinç, makarna yerine bulgur tercih ederek lif alımınızı arttırabilirsiniz. Meyve ve sebze tüketiminizi arttırabilir özellikle temizliğine güvendiğiniz ve kabuğu ile tüketebilen meyveleri kabuklarıyla tüketebilirsiniz. Kurubaklagiller de lif içeriği zengin besin gruplarıdır. Kabızlıkla beraber gaz problemleri yaşamıyorsanız beslenmenize kurubaklagilleri de ekleyebilirsiniz.

Probiyotik-prebiyotikleri iyi tanımak kabızlık tedavisinde oldukça önemlidir. Probiyotikler bağırsak sağlığı için faydalı olan bakterilerdir. Probiyotiklerden zengin besinler ise kefir, yoğurt, probiyotikli içeceklerdir. Sağlıklı bağırsaklar için ramazan sonrasında da bu besinleri mutlaka beslenmenize eklemelisiniz. Ekstra probiyotik destekleri de kullanabilirsiniz. Prebiyotikler ise probiyotik bakterilen ihtiyaç duyduğu besinlerdir. Bu noktada probiyotik içeren besinler tüketirken enginar, muz, kuşkonmaz, çekirdeksiz etli meyveler, sarımsak, soğan, yeşil sebzeler, kurubaklagiller, yulaf, keten tohumu, arpa ve buğday gibi prebiyotik besinlerin de tüketilmesi önemli bir yer tutar.

Egzersiz bağırsaklarınızdaki hareketlere destek olacak ve dışkının kalın bağırsaktan geçiş süresini azaltacaktır. Ciddi sporlar yapmasanız bile harekete geçmeniz bile kabızlığı rahatlatmak için yeterlidir. Günde birkaç defa 15 dakika yürümek bile sindirim sisteminizin verimli bir şekilde çalışmasını sağlar. Bu nedenle kabızlık tedavisinde hayatınıza egzersizi mutlaka eklemelisiniz.

Su tüketimi her zaman önemli olduğu gibi kabızlık tedavisinde de çok önemlidir. Çünkü vücut suyunun yaklaşık %10 azalması bile kabızlığa yol açabiliyor. Her şeyi denedim çare olmadı diyorsanız her hangi bir sağlık sorununuzun olmadığına da eminseniz su tüketiminizi kontrol etmenizde fayda var.

Kabızlığı tedavi edici marmelat:

Malzemeler:

2 Kuru incir

5 kuru erik

Yapılışı:

Hepsini ince ince doğrayıp 2 çay bardağı suda haşlayın. Üzerine 1 tatlı kaşığı keten tohumu ve 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ekleyip karıştırın.

Püf noktası:

Keten tohumu öğütülmüş olmalıdır. Öğütüldükten sonra çok fazla bekletilmeden tüketilmelidir. Karışım sabahları aç karnına 2 bardak su ile tüketilmelidir.

Öneriler sağlıklı bir birey içindir. Kabızlık dışında her hangi bir sağlık sorunu olan, gebe veya emzikli olan kişiler bir uzmana danışmalıdır.

DİYETİSYEN DENİZ ZÜNBÜLCAN

https://denizzunbulcan.com.tr/

https://www.facebook.com/dyt.denizzunbulcan/?ref=bookmarks