Geri Dön

Şimdi okullu olduk!

Okullara çılıyor... İşte miniklerin okul başarısını arttırmak için anne-babalara öneriler:

Şimdi okullu olduk!

Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayşegül Bahar

Okullar açılıyor sağlıklı beslenmenin çocuklarınızın derslerine çalışmaları kadar başarıları konusunda önemli rol oynadığını biliyorsunuz. Ebeveynler için doğru rol model olmak aslında çok zor değil evde pişen yemeği miniklerde görür ve yerler. Ancak okullar öyle mi? Hayır. Çok yanlış yönlendirmeler ve kötü örneklerle karşılaşan miniklerin kafaları karışır. Daha önce tatmadıkları lezzetlerle okullarda karşılaşırlar. Hatta bazen ödeül olarak okullarda mashmallow veya haribolar havalarda uçuşur. Bu sebeple çocuklarınıza vereceğiniz beslenme mesajları doğru rol model olmanız kadar önemli. Onları doğru sağlıklı bir kahvaltı yaptırarak gönderebilir ,öğlen öğünleri ve ara öğünü tüketmesi konusunda desteklerseniz çocukların alışkanlıklarını değiştirmek daha zor olacaktır. Çocuğunuzun gittiği okulun beslenme programını da mutlaka gözden geçirin.

Çocuklarınızı kahvaltısız okula göndermeyin: Günün en önemli öğünü miniklerinizin kahvaltı öğünüdür. Bu konu ile ilgili olarak çok fazla araştırmalar yapılmakta ve çıkan sonuçların dengeli bir kahvaltı öğününün çocuğunuzun okul başarısında anlamlı etkiler gösterdiği görülüyor. Öğünde mutlaka protein ,tam tahıl, meyve biraz sebze bulunmalı.

ÖĞLEN YEMEĞİNİN ÖNEMİNİ UNUTMAYIN

Kahvaltı her zaman günün en önemli olan öğünü olarak söylenir ve bilinir. Fakat öğlen yemeğide çocukların gün içinde ki performanslarını etkileyen önemli bir öğündür. Genel okul performansı ve bütünüyle sağlıklarını etkileyen etki yaratır. Çocuklar öğlen yemeklerini atladıkları zaman derslere olan konsantrasyonları azalmaktadır. Aynı zamanda enrjileri düşerek okul sonrası besin değeri düşük ve yüksek kalori beslenme istekleri artarak şişmanlama riskleri taşımaktadırlar. Çocuklarınızın öğlen yemeği programını bulundukları duruma göre mutlaka planlayın eve gelebiliyorlarsa evde bulundurun, eğer gelemiyorlarsa okul için hazırlıklı gönderin veya okulda verilen yemekhaneden öğlen yemeklerini tüketmeleri için destek verin. Onların hem beynini hemde vücut fonksiyonlarını öğleden sonrası için maksimumda tutun. Size öğlen yemeği için bazı pratik öneriler vereceğim.

ÇOCUKLARINIZIN ŞEF KOLTUĞUNA OTURMASI İÇİN DESTEK VERİN

Çocuklarınız kendi yiyecekleri yemeklerin hazırlanmasına yardım ettikleri zaman hazırladıkları öğünü tüketmekten daha büyük zevk alırlar. Eğer okulda yemekhaneden yiyecekse menüsünü beraber gözden geçirin. Okul menüsünü incelerken menüden süt ve ürünlerini, tam tahılları, sebzeleri tercih etmelerinin onlara daha fazla besin öğesi alacaklarını anlatmak gerekmektedir. Eğer çocuğunuz eve gelerek öğlen yemeğini yiyorsa ve çalışan bir anneyseniz işinizi evdeki yemek durumunu programlamanızda fayda vardır. Miniğinizin öğününde biraz protein, tam tahıl, biraz sebze , süt ürünü ve meyve tükettiğinden emin olmanız gerekir. Eğer süt ürünü öğünde tüketemezlerse okula götürmesi önerilebilir. Eğer çocuğunuzun eve gelme durumu yok ve okulda da yemiyorsa yanına sandviç şeklinde bir öğün verilebilir.

Devamı: KEYİFLİ SEBZE VE MEYVE ATIŞTIRMALIKLARI

KEYİFLİ SEBZE VE MEYVE ATIŞTIRMALIKLARI

Sebze ve meyveler sağlık açısından ne kadar faydalı olduğunu biliyorsunuz. Ancak çocuklarınız için bu sağlıklı besinleri nasıl hazırlayacağınız konusunda tereddütleriniz olabilir. Doğal olarak besin ögesinden zengin, yağsız özellikleri olan sebze ve meyve atıştırmalıkları ekstra kalori eklemeden çok sağlıklı seçenekler oluşturacaktır. Bu ara öğünler potasyumdan , magnesyumdan, posadan zengin, aynı zamanda antioksidanlardan da zengindir. Kalp hastalıkları ve diyabete karşı vücudunuzu korur. Çocuklarınız bunları sevmiyorsa fark etmeden tüketmeleri için lezzetli seçenekler sunmanızda fayda vardır.

SEBZE VE MEYVE ATIŞTIRMALIKLARINI GÖRÜNÜR YERLERDE BULUNDURUN.

Sebze ve meyvelerin sağlık kaynağı olduğu bir sır değil. Bunu yeni bulmuşuz gibi abartmakta istemiyorum yüzyıllardır insan hayatında var olan gıdalar bunlar. Çok eski yıllarda bile masaların üzerinde bulundurdukları meyve tabaklarına artık tüketimleri kolaylaştırmak için atıştırmalık sebzeleri hazırlayıp dolapta göz hizasında bulundurmalıyız. Kereviz sapı, çiğ karnabahar, havuç,salatalık, biber gibi seçenekleri elinizin altında bulundurun.

KURUTULMUŞ VERSİYONLARI UNUTMAYIN

Kurutulmuş meyveler çok güzel ara öğün seçenekleridir. Taşıması kolay ve saklaması kolaydır. Hemen bozulmazlar. Kuru meyvelerle beraber yağlı tohumlarıda tüketebilirsiniz.

KONSERVE SEÇENEKLER: Konserve seçenekler kullanılabilir. Konserve ve şekersiz ananas, lychee veya diğer meyveleri atıştırmalık olarak kullanabilirsiniz.
DONDURULMUŞ MEYVE VE SEBZE SEÇENEKELERİ VARDIR: Dondurulmuş birçok meyvenin seçenekleri bulunmaktadır. Aynı zamanda sebzelerinde dondurulmuşları vardır. Hatta dondurulmuş olan sebze ve meyvelerin besin değerleri de zengindir.

ÇOCUKLAR İÇİN SAĞLIKLI ARA ÖĞÜN SEÇENEKLERİ

Çocuklarınızın beslenme çantalarında mutlaka bu ara öğünlerden bir tanesini bulundurun. Kolay sağlıklı ve lezzetli ara öğün seçenekleri:

1. Bir muzu ezin yoğurtla dip sos yapın içine 1-2 kaşık yulaf ezmesi ile karıştırın ve buzdolabında biraz dondurun.
2. Kereviz saplarını doğrayın fıstık ezmesini ve krem peynirle karıştırın üzerine az üzüm ekleyin ve kereviz saplarıyla karıştırarak yeyin…
3.Kızarmış tambuğday ekmeği üzerine ricotta peyniri sürün üzerine elma dilimi ve biraz tarçın serpin….
4. Yulaf ezmesi kurutulmuş meyveler ve yağlı tohumlardan biraz karıştırın . yoğurt veya süt ile karıştırarak tüketin…
5.Kepekli krakerlerin arasına labne veya yogurt sürün. İçine muz veya elma dilimi ekleyin keyifli sandviç yapın.
6. Az yağlı yoğurt içine donmuş yaban mersini ve framboaz ekleyin.
7. Mikrodalgada patates közleyin. Üzerine az yağlı cheddar peyniri ve 1 kaşık salsa sosu ekleyin.
8. Simitleri ufak dilimleyin ve kızartın az yağlı peynir ve üzüm ekleyin .
9. Tam buğdaylı un ile krep yapın arasına az yağlı yoğurtla armut dilimi ve muz dilimleri koyun sarın.
10. Fıstık ezmesini elma dilimi üzerinde tüketin.
11. Blenderda az yağlı süt, donmuş çilek, muz bir süre karıştırın . Çok lezzetli bir smoothie ve ara öğün.
12. Mini sandviç ekmekleri üzerine ton balığı ve haşlanmış yumurta ile sandviç yapın.
13. Az yağlı kaşar dilimlerini mısır tortillalarının üzerine koyun fırına verin salsa sosu ekleyin.
14. Yulaf ezmesinin içine kuru yabanmersini ve ceviz ekleyin süt veya yoğurt ekleyin.
15. Sade corn flakes ile fıstık ezmesini karıştırın top haline getirin .
16. Kremasız domates çorbası ve tambuğdaylı kraker.
17. Yağsız yoğurda biraz vanilya ekleyin üzerine muz doğrayın. Tambuğdaylı krep içene ekleyerek tüketin.
18. Parmesan peyniri ile yağsız patlamış mısır.
19. Tambuğdaylı kraker üzerine çilekli yoğurt ve muz dilimleri.

20. Tam buğdaylı simit dilimleri üzerine domates sosu ve mozarella peyniri ile fırına verin.

21. Dondurma bardağının en altına vanilyalı probiyotik yoğurt üzerine mandalina ve portakal dilimi ve yaban mersini ekleyin.


Dip soslar….

• Rokfor sosu ile bebek havuç ve cherry domates
• Az yağlı yoğurt ile çilek ve elma dilimleri
• Ufak simit dilimleri ile hardallı yoğurt
• Mısır tortilla ve humus
• Kepekli Krik krak ve salsa

Başarılı bir okul dönemi dileklerimle.

Doğru beslenin başarıyı gösterin …

2

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

İş hayatınızda daha çok sorumluluk almak isteyebilirsiniz. Hedeflerinize ulaşmak sizin için önemli olabilir. Üstlerinizle ilgili konular gündeme gelebilir. İlgilendiğiniz işlerde bürokrasiyle uğraşabilirsiniz. Gün içinde annenizle ilgili konuları ihmal etmeyin. İkili ilişkilerinizde uyum arayışı içinde olabilirsiniz. Sizi uğraştıracak konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendinizi yeni şeyler öğrenme sorumluluğu içinde hissedebilirsiniz. Yaşadığınız olaylarla ilgili bütünü görmeniz çok daha kolay olacaktır. Yeni ufuklara açılmak isteyeceğiniz zamanlar içindesiniz. Ev hayatınızla ilgili konulara daha fazla dikkat etmeniz gerekebilir. Arkadaşlarınızla plan yapmak iyi gelecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde kriz yaratan konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var.  Ortaklı işlerinize daha ciddi bakış açısıyla yaklaşabilirsiniz. Endişe duyduğunuz konuların gündeminize gelmesi söz konusu olabilir. Ailenizle ilgili konularda yorucu zamanlar yaşayabilirsiniz. Duygusal yönden bağlacı koşullar oluşmasından kaçınmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. İkili ilişkilerinizde uyum içinde olmak isteyebilirsiniz. Evle ilgili konularda daha fazla sorumluluk alabilirsiniz. Gün içinde bu durum sizin yorulmanıza neden olabilir. Sizi uğraştıran durumlara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Denge de kalmanızı sağlayacak uğraşlara yönelmek size iyi gelecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızdaki sorumluluklarınıza daha ciddi yaklaşabilirsiniz. Gün içinde iş arkadaşlarınızla ilişkilerinizde gerilmeler olabilir. Ailenizle ilgili konular gündeminizi meşgul edebilir. Sizi yoran koşullara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Endişe yaratan durumlardan uzak durmalısınız.  İkili ilişkilerinizde dengede kalmaya çalışın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yaratıcılığınızı kullanacağınız işlere yönlenmek isteyebilirsiniz. Daha ciddi gördüğünüz konularda kendinizi ifade etmek isteyeceğiniz zamanlar olabilir. Gün içinde hobilerinizle ilgilenmek isteyebilirsiniz. Keyif aldığınız şeyler için harcamalar yapabilirsiniz. İkili ilişkilerinizde gündeminizi etkileyecek olaylar yaşayabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ailevi konularla ilgili yorucu koşullar oluşabilir. Geçmişe yönelik durumların arasında kalabilirsiniz. Zaman zaman güven aradığınız yerlerde bulunmak isteyebilirsiniz. Ev ile ilgili konularda sorumluluk almanız gerekebilir. Olaylar karşısında kendi iç sesinizi dinlemelisiniz. Babanızla ilgili konuları göz ardı etmeyin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün hareketli bir gündeminiz olabilir. İletişim trafiğinden kaynaklanan aksaklıklara dikkat etmeniz gerekebilir. Sorumlu olduğunuz konulara daha ciddi yaklaşmanızda fayda var. Ev hayatınızı ilgilendiren konular ön plana çıkabilir. Eşinizi ihmal etmemeye özen gösterin. İkili ilişkilerinizde denge de kalmaya çalışın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi kaynaklarınızla ilgili konularda ciddi şekilde düşünmeniz gerekebilir.  Kişisel donanımınızı kullanacağınız işlere yönelebilirsiniz. Ev hayatınızda sizi yoran koşullar oluşabilir. İş hayatınızda başkalarından alacağınız destekle işlerinizi akıcı hale getirebilirsiniz. Eşinizle ilgili konular gündeminizi meşgul edebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kişisel açıdan önem verdiğiniz olaylara daha ciddi bakış açısıyla yaklaşabilirsiniz. Yeni başlangıç yapmak için sorumluluk alabileceğiniz bir gündesiniz. Bedeninizi ilgilendiren konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Ailenizle ilgili konularda yorucu koşullar oluşabilir.  Akışta kalmaya özen göstermeniz gerekebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde ailenizle ilgili bilemediğiniz olaylar yorucu hale gelebilir. Ev hayatınızla ilgili konularda daha fazla sorumluluk almak zorunda kalabilirsiniz. Çalışma hayatınızda uğraştığınız işlere daha ciddi bakış açısıyla bakmanız gerekebilir. Elinizde olmayan nedenlerle kayıplar yaşayabilirsiniz. Kontrolünüzü kaybetmemeye çalışın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sosyal konularınız gündeminizi meşgul edebilir. Gelecek beklentilerinizle ilgili daha fazla sorumluluk almak durumunda kalabilirsiniz. Uğraştığınız konulara bakış açınız ciddileşebilir. Ailenizle ilgili konularla ilgilenmek durumunda kalabilirsiniz. İkili ilişkilerde dengede kalmaya özen göstermeniz gereken zamanlardasınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber