Selülit oluşumunda genetik, olumsuz yaşam koşulları, düzensiz beslenme ve hormon bozukluklarının etkin olduğu bilinir. Lenf dolaşımının bozulması sonucunda yağ hücrelerinde oluşan yapı bozukluğu nedeniyle ortaya çıkar. Kişiye özel selülit önleyici diyet uygulandığında mutlaka azalma görülür.

Selülitlere karşı önlem almak istiyorsanız ; öncelikle tuzu azaltarak, hazır besinleri hayatınızdan çıkartmalı ve potasyum alımını arttırmalısınız. Kuru kayısı, kuru erik, incir ve muz yiyin. Kaliteli proteinler alın ve sebze ve meyvelerin gücüne inanın. Kuş üzümü, çilek, böğürtlen, portakal, greyfurt ve yaz aylarında şeftali ve kavunu mutlaka hayatınıza sokun. Kepekli ve yulaflı tahılların tüketimini arttırın.

Kahve, çay, kolalı, gazlı ve kafeinli içecekleri içmeyin. Ayrıca ağrı kesicilerden mümkün olduğunca uzak durun. Bisküvi, şeker, çikolata ve dondurma gibi yağ oranı çok yüksek ürünleri tüketmeyin. 

Organik sebze ve meyvelerle beslenmek, selülit diyetinde toksinlerin vücuttan atılması için en doğru ve en sağlıklı beslenme şeklidir. Ananas, kivi, limon ve portakal; C vitamininden zengin oldukları için önemlidir. Sebzelerden de havuç, kereviz ve enginar ayrıca önem taşır. Balık iyi bir protein kaynağı olarak mutlaka beslenmemizde bulundurulmalıdır. Brokoli ve Brüksel lahanasıyla koyu yeşil yapraklı sebzeler selülit savaşında etkili olarak kullanılabilir. Ayrıca, soya eti ve soya fasulyesi de lenf dolaşımını düzene sokar.

Sakatatlar ve sucuk, salam, sosis gibi şarküteri ürünleri ve karides, kalamar gibi

deniz mahsüllerinin yağ oranları ve kolesterol oranları yüksektir.  Yüksek yağ ve kolesterol lenf dolaşımını bozarak selülite sebep olur. Yağ oranı yüksek besinler ve özellikle kızartmalarda selülit için tehlikelidir. Zeytinyağlı besinlerde bile aşırı yağ kullanımı selülit yapar. Salamura gıdalar ile koyun peyniri, eski kaşar ve tulum peyniri gibi çok yağlı peynirlerle sosis, sucuk ve salam gibi işlenmiş et ürünleri selülit oluşumunu artırır.  Su tüketiminin az olması veya aşırı derecede çay-kahve tüketmek, alkol almak, asitli içecekler içmek ve siyah çay tüketmek de selüliti artırır.  Selüliti önlemek için her gün mutlaka 2- 3 litre su içmek gerekir.


Selülit önleyici diyet, doğru beslenme, sağlıklı kilo kaybı ve düzenli sporla ( tempolu yürüyüş veya yüzme) bir ayda bile selülitlerinizin fark edilir oranda azaldığını görebilirsiniz.

Zayıflama ve sağlıklı beslenme bilgileri ve önerilerimiz için ;

www.endorfinmerkezi.com

www.slimmingcenterestetik.com

Diyetisyen Nurdan Çeliktaş