ŞİŞMANLIK - OBEZİTE

Ülkemiz de son 10 yıl içinde obezite artış oranı; Kadınlar da %  65, Erkeklerde % 30 dur. Ülkemizde ki her üç kadından biri ve her beş erkekten biri obezdir. Bu kısa süreç içinde genetik yapımız değişmeyeceğine göre, bu ürkütücü ve düşündürücü artışın nedeni, değişen beslenme alışkanlıklarımız ve yaşam tarzımızdır. Artık eskiye göre, daha rafine, yağlı, soslu, şekerli, dolayısıyla da daha kalorili besleniyoruz. Eskiye oranla daha az yürüyor ve hareket ediyoruz. Zamanımızın çoğunu, TV ya da bilgisayar karşısında geçiriyoruz.

 

İdeal Kilo nedir? İdeal kilo nasıl hesaplanır?

İdeal kilo yoktur. Herkesin duygusal ve sosyal gereksinimlerine yanıt veren sağlığı için uygun olan ulaşılabilir kilosu vardır.

Ulaşılabilir kilonuz : Erişkinlik döneminde en az bir yıl süreyle sahip olduğunuz en düşük kilo + Kaç yıl bu kiloda olduğunuz   X  1/2   dir.

Örneğin 10 yıl önce 70 kiloydunuz bu gün 90 kilo iseniz

Sizin için en uygun kilo  70 + 10 x 1/2  = 75 dir.

 

İnternet sitelerinde ve basında reklamı yapılan hızlı ve garanti vaat eden ürünlerin zayıflamada yeri nedir?

O yada bu şekilde fazla kilolar verilebilir. Ama önemli olan, verilen kilonun tekrar geri alınmamasıdır. Bu da yalnızca, bilimsel yöntemlerle yağdan kilo verilmesi ile olur. Ne kadar hızlı kilo kaybedilirse, o kadar da hızlı ve  fazlasıyla kilo geri alınır. Sabırlı olmak, yavaş yavaş kilo vermek ve verilen kiloyu geri almamak en doğru olanıdır. 
       Zayıflama hapları, çayları, zayıflama kemeri gibi bilimsel olmayan yöntemler yerine,  bilimden vazgeçmemek gerekiyor. Üstünde ‘Sağlık Bakanlığı’nın izni olmayan hiç bir ürünü kullanmamak gerekir. Geçici yöntemler yerine, şişmanlığı hastalık olarak kabullenmek. Tedavisi için de, ömür boyu beslenmeye ve  aktif olmaya dikkat etmek gerekir.

İdeal bir zayıflama programı nasıl olmalıdır ?

Zayıflama diyeti kişiye özel olarak hazırlanmalıdır. Doğru diyet listesi doğal olarak herkes için farklıdır.

Diyete öncelikle doktor muayenesi ile başlanmalı, gereken tahliller yapılmalıdır. Daha sonra kişinin tahlil sonuçlarına, metabolizma hızına, yaşına, cinsiyetine, o andaki kilosuna göre diyetisyen tarafından hazırlanmalıdır. Zayıflama diyet programı, doyurucu, kişinin günlük çalışma ve yaşam temposuna,  fiziksel aktivitesine uygun, uzun süreli ve egzersizle desteklenmiş olmalıdır.

 

Zayıflama ve sağlıklı beslenme bilgileri ve önerilerimiz için ;

www.slimmingcenterestetik.com

info@slimmingcenterestetik.com

 

Facebook :  slimmingcenterestetik

       Diyetisyen Nurdan Çeliktaş