Cumartesi Şimdi trend normal olmak

Şimdi trend normal olmak

01.11.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Başlıkla ironi yapmaya çalışmadık, sahiden öyle. İddiasız olmanın güzelliğini savunan “normcore” kavramı o kadar çok konuşuluyor ki böyle giderse normal giyinen herkes stil ikonu olacak!

Şimdi trend normal olmak

Takipçilerini her zaman daha farklı, daha orijinal ve daha güncel olmaya iten moda dünyası son zamanlarda yeni bir kelimenin ortaya çıkışıyla kafa karışıklığı yaşıyor: Normcore. Trend tahmin ajansı K-Hole tarafından “normal” ve “hardcore” kavramlarından türetilen bu kelime, New York Magazine’in yayımladığı “Normcore kamunun oksijenidir” konulu yazıyla gündeme geldi.
Gelip geçer mi, konuşmaya değermi diye bekledim önce. Ama değil gelip geçmek, önümüzdeki yıllarda karşılacağımız pek çok trendin kaynağı da bu olacakmış gibi görünüyor, bahsetmeden olmaz.
İddiasız bir görünüm
Peki normcore ne demek? Özetle; iddiasız ve vasat bir görüntü diyebiliriz. Öylesine anonim, öylesine sıradan yani. Gerçi her şeyi başlatan K-Hole şirketi “Normcore kıyafetlerle değil, kişilikle ilgili” diyor. Zira onlara göre bireysel olarak fark yaratmanın yolu kıyafetlerden ziyade kimliği özelleştirmekle mümkün. Yıllarca yüksek bel jean’inden ve siyah boğazlı kazağından vazgeçmeyen Steve Jobs gibi, düz süveterlerinin üzerine ceket giyen Amerikalı komedyen Larry David gibi hatta belki de orta sınıfa mensup Amerikalı bir turist gibi. Markasız jean’ler, beyaz spor çorapları, ortopedik terlikler.
Yanlış anlaşılmasın, kesinlikle “minimalizm” gibi sadelik kisvesi altındaki bir iddia değil bahsedilen ya da son birkaç sezondur lüks modaevlerinden sokak modası markalarına kadar herkesi etkisi altına alan grunge akımının salaşlığı. Babalarının bıyıklarını, gözlüklerini yeniden yücelten hipster’lık hiç değil... “Herkesin özel olduğu yerde hiç kimse özel değildir” diyen normcore özgünlüğünü kıyafetleriyle göstermeye ihtiyaç duymayanlara hitap ediyor aslında.
Normal olayım derken...
Normal ve iddiasız olmayı savunurken trendy olan normcore’un başına gelen pişmiş tavuğun başına gelmemiştir. Artık markaların da ilgi odağında. Örneğin Gap, yeni sezonu Dress Normal (Normal Giyin) kampanyasıyla karşıladı. Markanın Global Pazarlama Başkanı Seth Farbman, reklamlarında Angelica Huston, Elisabeth Moss gibi ünlü isimlerin de yer aldığı kampanyayı şu cümlelerle anlatmış: “Senin normalinin, sendeki versiyonunu bulmak bir sanattır ve benim normalim seninkinden farklıdır. Bir denim pantolon ve bir tişört senin kendine güvenli, rahat ve en önemlisi özgün olmanı sağlayabilir.”
Şeker markası Red Vines Twitter’da “Biz, bu bir mesele haline gelmeden önce de #normcore’duk” tweet’ini paylaşırken, eBay’deki ikinci el satıcıları da durumu atlamamış. Alışveriş sitesinin arama kutucuğuna “normcore” yazdığınızda karşınıza düz sweatshirt, yüksek bel jean gibi 70’ten fazla parça çıkıyor. Düşünün, bu iş böyle giderse kadın, erkek, çoluk çocuk “normal” giyinen herkes modaya uyum sağlamış olacak!

Haberin Devamı

Şimdi trend normal olmak

Birazcık iddialı bir ayakkabı bile dümdüz bir kıyafeti “normcore” olmaktan çıkarabilir. Aksesuar ve ayakkabı seçimine de özen gösterin.

Şimdi trend normal olmak

Düz bir jean, spor ayakkabılar, siyah kazak ya da beyaz gömlek... Steve Jobs’ın (en sağda) çabasız görüntüsü şimdilerde “normcore”u benimseyenlere ilham veriyor.

Alışveriş

* Normcore kavramının üniseks olduğunu düşünürsek; gri erkek tişörtünden daha iddiasız ne olabilir? Topman’de 49.90 lira.
* Adidas’taki siyah pofuduk mont hem sıcak hem de fazlasıyla “normal”. Fiyatı 398 lira.
* Society6.com adresinde 22 dolar etiketle satılan normcore yazılı çanta, derdini kendi kendine anlatıyor.

Kısa kısa

Moda ve sanat buluşması
Düzenlediği etkinliklerle sık sık moda ve sanatı buluşturan Beymen Zorlu Center mağazası yeni bir sergiye ev sahipliği yapıyor. Küratörlüğünü sanat danışmanı ve yazar Gökşen Buğra’nın üstlendiği “Chance” başlıklı sergide; Server Demirtaş, Ayşe Gül Serter, Erman Özbaşaran, Ahmet Çerkez ve Rafet Arslan’ın video, yerleştirme, heykel ve kolaj gibi farklı tekniklerle ürettiği eserler var.

Haberin Devamı

Lüks eşarplara rock dokunuşu
İngiliz moda tasarımcısı Paul Smith, Led Zeppelin’in yeniden düzenlenen dokuz stüdyo albümü şerefine koleksiyon hazırladı. Efsane grubun albüm kapaklarının desen olarak yer aldığı eşarplar 395 pound.

Çocuk ruhlu koleksiyon
Özellikle çantaları çok sevilen marka Coach, çizgi seri “Peanuts”tan ilham alarak kapsül koleksiyon hazırladı. Sınırlı sayıda üretilen koleksiyonda Snoopy, Charlie Brown, Woodstock gibi çok sevilen karakterlerin süslediği çanta, tişört ve bilekliklerin yanı sıra deri Snoopy figürü de yer alıyor. Markanın internet sitesinde satışta.