Cumartesi Tasarımın ‘bakkal ruhluları’

Tasarımın ‘bakkal ruhluları’

10.05.2008 - 01:00 | Son Güncellenme:

İkinci şubesi Bebek’te açılan Midnight Express’in sahipleri, tasarımcı Banu Bora Mumcu ve Daniela İpekel: “Bizimki gibi daha az sayıda üretim yapılan, özel yerler yok artık. Biz süpermarketlere karşı savaşan bakkal ruhunu savunuyoruz, onu yaşatmak istiyoruz”

Tasarımın ‘bakkal ruhluları’

Hem kıyafet hem hediyelik eşya hem aksesuar... Midnight Express‘te hepsi bir arada... Yani İstanbul’a gelen bir turist, iyi tasarımlar görmek için semt semt dolaşmak yerine soluğu bu butikte alabilir.
Midnight Express’te Banu Bora Mumcu ve Tayfun Mumcu‘nun tasarımlarının yanı sıra Ümit Ünal, Bora Aksu, Johnny Farah, Apriati ve Avshalom Gür imzalı ürünler de var. Beyoğlu’ndaki tarihi Mısır Apartmanı’ndan sonra ikinci butiklerini Bebek’te açtıklarını söyleyen Banu Bora Mumcu ve ortağı Daniela İpekel, geçmişte varolan “butik ruhunu” yaşatmaya çalıştıklarına dikkat çekiyorlar.

Haberin Devamı

Midnight Express nasıl bir butik?
Banu Bora Mumcu:
Bir turistin, İstanbul’daki iyi şeyleri bir arada göreceği iyi bir butik yok. Kapalıçarşı, İstiklal Caddesi gibi pek çok yeri dolaşıyor insanlar. Bizim butiğimizde iyi tasarımları bir arada göreblirsiniz. Midnight Express’te Türk tasarımcıların ya da yolu Türkiye’den geçen tasarımcıların ürünleri var. Kendi tasarımlarım var. Aynı zamanda eşimle tasarladığım mobilyalar ve ev aksesuarları var. Burası bir life-style shop aslında. Burada her şeyi satın alabilirsiniz. Oturduğunuz koltuğu, abajuru, fincanı bile.

Butik ilgi görüyor mu? 
Daniela İpekel:
Çok büyük ilgi görüyor. Bebek’te böyle bir eksik vardı zaten. Biz de bu eksiği fark edip, butiğimizi açtık. 

 “Bizim tasarımlarımız özgün ve farklı”

Butiğin adı neden Midnight Express?
Banu B. M.:
30 yıl önce yapılmış “Midnight Express” filmi, genellikle Türkleri küçük düşürmek için gündeme getirilir. Ancak İstanbul, Türkiye artık başka bir yerde. 2008 yılında bir dükkana bu ismi verirseniz bu konu artık bir efsane olmuş demektir. Aynı zamanda Midnight Express isim olarak bir Türk markası. Bu ismi hem bu nedenle, hem de olaya biraz sarkastik yaklaşmak için seçtik. Ayrıca bize bu konuyla ilgili soru soranlara kendi silahıyla cevap vermek istedik.

İnsanlar büyük alışveriş merkezlerinden sıkıldı sanki...
Banu B. M.:
Evet. Adet olarak daha az üretilen, daha özel, butik konseptler yok bence artık. Biraz “Kahraman bakkal süpermarkete karşı” gibi bir iş yapıyoruz. Mesela Paris’te, İtalya’da küçük butikler vardır. Her butiğin ayrı bir dünyası vardır. Burada da bunu yaşatmak istiyoruz. “Bakkal ruhunu” savunuyoruz. Amerikalı olmak istemiyoruz. O ruhsuz büyük mağazacılık anlayışından hoşlanmıyoruz. Biz aslında böyle değiliz. Bakkallara, manavlara,  kasaplara alışığız. Akdenizliyiz biz.
Daniela İ.: Bebek’te “bakkal ruhu” hâlâ var, bozulmadı. Kasabımız bize bir nazar boncuğu hediye etti, pizzacı bir kekle “Hayırlı olsun” dedi. Buradaki manav, dondurmacı 30 yıldır bizi tanıyor. Büyük yerlerde böyle bir şey olamaz. Biz bunu yaşatmak istiyoruz. Maalesef artık her şey büyük. Markalaşma var. Küçüklerin işi zor aslında.
Amerika’ya tatile gittiğimde büyük alışveriş merkezlerine girmiyor, kıyıda köşede bulunan küçük dükkanlara girmeyi tercih ediyorum. Ararsanız buluyorsunuz. 

Tasarımlarınızı nasıl tarif edersiniz? Kimlere hitap ediyor?
Banu B. M.:
Şehirli, kaliteye, tasarıma değer veren, biraz özgün olmaktan hoşlanan insanlara hitap ediyor. Biraz bohem bir ruhu var ama aynı zamanda elegan da.

 Midnight Express’in diğer butiklerden en önemli farkı ne?
Daniela İ.:
Hem kıyafet hem hediyelik eşya hem aksesuarları, farklı ve özgün tasarımları bir arada bulabileceğiniz tek adresiz. Hem tasarlıyor hem üretiyor hem de satıyoruz.