24.02.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Yedigün Koleji, her an değişen ve gelişen bir dünyada, öncelikle çocukların bilgiyi anlamlandırabilmesini ve kullanabilmesini sağlamayı amaçlıyor. Yetkililer, “Bu yolda hedefimiz, çocukların kendisini, içinde yaşadığı toplumun sosyal-ekonomik yapısını tanıyarak gelişen teknolojileri takip edebilmesini sağlamak” diyor.
Her çocuğun öğrenme sitilinin farklı olduğunu vurgulayan yöneticiler, şu vurguları yapıyor: “Amacımız, her çocuğa dokunmak ve her çocuğun öğrenme sitilini yakalayabilmektir. Böylece, çocuğun yeteneklerini ve ilgilerini ortaya çıkarmaktır. Çocuğu geleceğe iyi bir şekilde yönlendirme yapmak ve yaptığı seçimlerin bilinçli olmasını sağlamaktır. Eğitim anlayışımızda öğretmenlerimiz öğrenciye bilgiyi aktaran değil, öğrencinin bilgiye nasıl ulaşabileceğini ve nasıl kullanabileceğini aktarandır. Bunun için akademik derslerde; dersler sözel anlatımlar görsellerle, kavramsal haritalarla, teknolojiyle, akıllı tahtalarla, akıllı defterlerle, bilişim sınıfları ve laboratuarlarla desteklenerek çağın gerektirdiği bilgi donanımına sahip olmalarını sağlamaktır.”
‘Hayatın minyatürü’
Kolej, spor faaliyetlerinde; voleybol, basketbol, futbol, jimnastik, tenis ve badminton gibi birçok seçenekler sunarak öğrencilerin yeteneklerinin farkına varmasını sağlamayı ilke edinmiş. Atatürk’ün “Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur” sözünde belirttiği gibi, fiziksel ve zihinsel olarak sağlıklı bireyler yetiştirmeyi, “Sanatsız bir toplumun hayat damarlarından biri tıkanmıştır” şiarıyla da, halk oyunları ve danslarla öğrencilerin sosyalleşmesini sağlama düşüncesindeler. Öğrenciler, müzik sınıfı dersliğinde halk müziği ve çağdaş müzikle tanışıyor. Robotik kodlama, drama, görsel sanatlar, teknolojik tasarımlar ve santrançla, öğrencilerin hayal dünyalarının gelişmesi yolunda çalışmalar yapılıyor. Sosyal-kültürel çalışmalarla, çocuklarf özgüven kazandırılması hedefleniyor. Öğrencilerin, tüm bunların yanında kendilerine yabancılaşmayan ve doğaya yabancılaşmayan bireyler olması hedefleniyor.
Hedeflerinin okulu yaşamın minyatürü haline getirmek olduğuna dikkat çeken okul yöneticileri, “Öğrencilerimiz, Yedigün Koleji’nde mutfak sanatları atölyesinde yemek yapmayı, el sanatları atölyesinde takı yapmayı, dokuma atölyesinde dokuma yapmayı ve iş atölyesinde kendi oyuncaklarını maket yapmayı öğreniyor. Hem kendinin hem de emeğini farkına varıyor” diyor.
İngilizceyi sadece gramer bilgisi olarak değil, gündelik yaşamın bir parçası olarak düşünen Yedigün Koleji, akıcı olarak konuşmayı sağlamayı önemsiyor. Hafta içindeki derslerde gramer bilgisinin yanında konuşma derslerini destekliyor, hafta sonu da İngilizce konuşma kulübüyle pratik yapılmasını sağlıyor.
Kolektif bilinç kazandırıyorlar
- Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ön plana çıkarmanın yanı sıra kolektif yaşama bilinci kazandırmak.
- Okulda kooperatif kurularak öğrenci ve çalışanların buna ortak olması sağlandı. Öğrenciler atölyelerde yaptıkları ürünleri kooperatifte satışa sunarak hem gelir elde ediyor, hem de emeğinin farkına varıyor.
- Öğrenciler, doğa bilinciyle hayattaki diğer canlıları tanıyor.