Eğitim Broşür Nedir, Nerelerde Kullanılır? Broşür Nasıl Hazırlanır?

Broşür Nedir, Nerelerde Kullanılır? Broşür Nasıl Hazırlanır?

27.02.2021 - 03:05 | Son Güncellenme:

Dilimize Fransızcadan geçmiş olan broşür kelimesinin orijinali ''brochure'' şeklinde yazılır. 18. ve 19. yüzyıllarda kitapçıklar ve risaleler için bu kelime kullanılırdı. Günümüzde ise bir yerin ya da ürünün tanıtımı için hazırlanan el kitaplarına ve tanıtım bültenlerine broşür adı verilir. Broşür nerelerde kullanılır ve nasıl hazırlanır? İşte, merak edilen tüm detaylar.

Broşür Nedir, Nerelerde Kullanılır Broşür Nasıl Hazırlanır


En küçük broşürler tek sayfadan, en büyükleri ise 5 ya da 6 sayfadan oluşur. Broşürlerde sayfa kısıtlaması olduğu için az kelimeyle çok şey anlatmak ve görsellerin kullanımı büyük önem taşır. Sayfa sayısı arttıkça maliyet yükseldiği için tek sayfalı broşürler maliyeti en düşük olanlardır.

Broşür Nedir?

Genelde 1 ya da 2 sayfadan oluşan ve kuşe kağıda basılan kitapçıklara broşür adı verilir. En küçük broşürler 10 x 21 ebatlarında olup A7 kağıdına basılır. A4 ve A3 kağıdına basılan broşürlerin dışında katlamalı ve tek yüz baskılı olan çeşitleri de mevcuttur.

Broşür Nerelerde Kullanılır?

Broşürler genellikle yeni açılan mağaza ve marketlerin tanıtımı için hazırlanır. Aynı zamanda bir markete yeni ürünler geldiği zaman o ürünlerin görselleri ve fiyatları ile birlikte basılan broşür çeşitleri de mevcuttur. Pazarlama, tanıtım, halkla ilişkiler ve reklam sektöründe kullanılan broşürler diğer tanıtım bültenlerine göre daha hesaplı olduğu için tercih edilmektedir.

Broşür Nasıl Hazırlanır?

Tek sayfalı broşürlerin en üst kısmında firma adı, adres, telefon numarası ve e-mail adresi yazar. Alt kısımda ise firmanın sunduğu ürünlerin ve hizmetlerin özeti niteliğinde bir liste bulunur.

İki veya daha fazla sayfadan oluşan broşürlerde ise hizmet ve ürünler sınıflandırılabilir. Örneğin bir lokantanın menüsü, ara sıcaklar, çorbalar, et yemekleri şeklinde sınıflandırılarak fiyatları ile birlikte listelenir.

Broşürlerin hazırlanmasında kaliteli görseller ve gözü yormayan canlı renkler kullanılmalı. Gereksiz bilgilerden kaçınmalı ve doğrudan müşteriye hitap edilmelidir.