Geri Dön
EğitimNizami Takla Nasıl Atılır? Ön Takla Ve Ters Takla Nasıl Atılır?

Nizami Takla Nasıl Atılır? Ön Takla Ve Ters Takla Nasıl Atılır?

Takla atmak, jimnastikte oldukça önemli hareketler arasında yer alır. Nizami öne takla hareketinin başarıyla tamamlanmasıyla birlikte çok daha kompleks ve zor hareketlere geçiş yapılabilir. Peki pek çok hareketin temeli olan nizami takla nasıl atılır? Ön takla ve ters takla nasıl atılır? İşte takla atma konusunda merak edilen püf noktalar.

Nizami Takla Nasıl Atılır? Ön Takla Ve Ters Takla Nasıl Atılır?


Takla kelime anlamı olarak, başı ve elleri yere koyup ayakları havaya kaldırarak vücudu öne ya da geriye doğru aşırma hareketi şeklinde tanımlanır. Taklanın öne, arkaya, havada ve yerde olmak üzere farklı türleri vardır.

Nizami Takla Nasıl Atılır?

Nizami bir şekilde takla atmak önemlidir. Bunun için uygulanması gereken birkaç püf nokta bulunur.

Öne doğru takla atarken takla hareketinin kusursuz tamamlanması için öncelikle harekete temel duruş pozisyonuna geçilerek başlanması gerekir.

Ayakta temel duruş hareketinden sonra, çömelerek kollar yere paralel ve gergin bir şekilde ileriye uzatılır.

Sonrasında eller yerde bir adım öne konulur.

Ayak uçlarıyla vücut öne doğru ittirilir.

Kollar gergin haldeyken omuzlar ileriye doğru yatırılır.

Çene göğse yakın konuma getirilir ve ense ellerden öne doğru koyulur.

Yuvarlanma hareketine başladıktan sonra eller dizlerin altından geçirilir ve bacaklar kavranır.

Topuklar kalçaya doğru götürülür, göğüs kısmı dizlere yaklaştırılır ve ayağa kalkarak hareket tamamlanır.

Ters Takla Nasıl Atılır?

Ters takla, ters parende ya da salto olarak adlandırılan hareket ön takladan çok daha zordur. Esnek ve çevik olmak bu hareketin en önemli noktasıdır. Vücut yeterince kuvvetli bir şekilde ve esnek olarak itilirse hareket mükemmel şekilde tamamlanabilir. Ters taklada vücut havada 360 derecelik bir açıyla döner. Ancak ters takla oldukça zor bir harekettir ve bu nedenle bu hareketin iyi yapılması için harekette ustalaşmak gerekir.

Ters taklaya öncelikle pozisyon alınarak başlanır.

Ayaklar omuz genişliğinde açılır ve kollar başın üzerine gergin olarak uzatılır.

Dizler bükülür ve çömelir.

Kollar arkaya sallandıktan sonra yukarı doğru sıçranır. Bu sırada kollar başın üzerine kadar gelir.

Tepedeyken dizler göğse çekilir ve ellerle kavranır.

Baş geriye yatırılır ve iniş alanına doğru bakılır.

Dönüş tamamlanmaya yakınken bacaklar öne doğru itilir.

İniş tamamlandığında dizler bükülür, bacaklar ve kalça yere paralel olur.

Göğüs yukarı kaldırılır ve hareket tamamlanır.

 

 

 

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler